رئیس کمیته امداد امیر آباد گفت: در سال جاری چهار میلیارد تومان به ۵۰۴ خانوار تحت پوشش کمیته امداد در این بخش، کمک هزینه معیشتی پرداخت شده است.
کد خبر: ۱۱۲۴۲۶۵
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۹ 02 September 2023

به گزارش تابناک سمنان و به نقل از مهر، لیلا قوشه از پرداخت کمک معیشت به ۵۰۴ خانوار اهل امیر آباد دامغان از ابتدای سال جاری خبر داد و ابراز کرد: بیش از چهار میلیارد تومان به مددجویان تحت حمایت این نهاد از ابتدای سال کمک هزینه پرداخت شده است.

وی از پرداخت ۶۰ میلیون تومان هزینه درمانی برای بیماران خاص، صعب‌العلاج، زمین گیر و نیازمند نگهداری تحت حمایت در این بخش خبر داد و افزود: جذب و تخصیص ۲۷۲ میلیارد ریال اعتبار استانی برای اجرای ۳۵۰ طرح اشتغال و خودکفایی در بخش امیرآباد ویژه مددجویان و اقشار نیازمند پنج دهک اول جامعه از دیگر اقدامات صورت گرفته در مجموعه کمیته امداد بوده است.

رئیس کمیته امداد امیر آباد از شناسایی و معرفی ۴۵ مورد طرح نیروگاه خانگی خورشیدی و پرداخت یک میلیارد و ۶۶۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه به ۱۰۱ نفر از مددجویان کمیته امداد در این بخش خبر داد و تاکید کرد: اعزام ۴۰ نفر از مددجویان به کربلای معلی در ایام اربعین و برگزاری برنامه آموزش خانواده و اردو‌های آموزشی و تربیتی برای تعداد ۹۵ نفر از مددجویان از دیگر اقدامات بوده است.

قوشه از افتتاح دو واحد مسکونی مددجویان در هفته دولت در بخش امیر آباد خبر داد و گفت: پرداخت شش مورد جهیزیه و کمک هزینه ازدواج به ارزش ۲۴۰ میلیون تومان، پرداخت اجاره مسکن به ۱۳ مددجوی تحت حمایت به مبلغ ۳۰ میلیون تومان و حمایت از ۴۰۰ دانش‌آموز و دانشجوی تحت حمایت و پرداخت کمک هزینه تحصیل و شهریه دانشگاه و وام قرض‌الحسنه دانشجویی از دیگر اقدامات کمیته امداد امیر آباد بوده است.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۱۱۷ کیلوگرم گوشت قربانی بین مددجویان و اقشار آسیب پذیر منطقه توسط امداد و مراکز نیکوکاری توزیع شد، تاکید کرد: امسال همچنین واریز مستقیم حامیان طرح اکرام و محسنین به حساب فرزندان تحت حمایت خود به مبلغ شش میلیارد و ۷۸۰ میلیون ریال به صورت نقدی و دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال به صورت کالا، صورت گرفته است.

رئیس کمیته امداد امیر آباد از اهدای ۵۳ مورد لوازم خانگی شامل یخچال، ماشین لباسشویی، اجاق گاز و کولر به ارزش سه میلیارد ریال بین مددجویان⁩ این بخش خبر داد و گفت: برگزاری اردوی جهادی سه روزه با همکاری مرکز فنی و حرفه‌ای خواهران دامغان در منطقه محروم سرکویر و توزیع یک مرحله سبد کالا در ماه مبارک رمضان بین خانواده‌های تحت حمایت از دیگر اقدامات کمیته امداد این بخش بوده است.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار