امام جمعه کرمانشاه:
امام جمعه کرمانشاه گفت: جهاد تبیین ضامن استحکام و حفظ دین اسلام و انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۱۱۲۴۰۹۸
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۶ 01 September 2023

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، آیت‌الله مصطفی علما ظهر امروز (۱۰ شهریور ماه) در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: قصه اربعین مخصوص امام حسین (ع) و از مختصات سیدالشهدا (ع) است.

وی با اشاره به ضرورت جهاد تبیین که از تأکیدات مقام معظم رهبری است، افزود: اگر زینب (س) نبود کربلا در کربلا می‌ماند و این همان جهاد تبیین است.

امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: قیام سیدالشهدا را زینب (س) و امام سجاد (ع) تبیین کردند لذا تبیین آن زمان سخنرانی‌ها و اسارت زینب (س) و امام سجاد بود.

وی ادامه داد: همه ما آنچه که درباره انقلاب می‌دانیم باید تبیین کنیم، این تبیین است که واقعه را زنده نگاه می‌دارد و این جسارت‌ها است که اسلام را نگاه می‌دارد.

این مسئول ابراز کرد: کربلا را اگر تبیین نمی‌کردند امروز ۲۵ میلیون نفر از جمعیت دنیا به کربلا نمی‌آمدند لذا در این راه زینب (س) ابدیت را به اسلام داد و دین را بیمه و حفظ کرد.

وی اذعان کرد: امیرالمومنین (ع) می‌فرماید اصلاح دین اصلاح انسان و صلاح همه ما تقوا است و برای دنیا و آخرت ما لازم است.

وی عنوان کرد: لذا باید سعی ما در این باشد که با تقوا عمل کنیم، با تقوا صحبت کنیم و زندگی ما زندگی تقوا باشد و روح تقوا در همه امور زندگی ما را هدایت کند.

امام جمعه کرمانشاه ادامه داد: باید مدیر و آنچه که اداره کننده ما است تقوا باشد و برای تقوا جایگزینی نیست لذا همه ما را سفارش به تقوا کردند.

وی گفت: ۱۰ شهریور ماه روز بانکداری و تشکیل قرارگاه پدافند هوایی‌ است، امروز آسمان ایران به برکت افرادی که متصدی کار هستند آسمان کم نظیری است.

امام جمعه کرمانشاه بیان کرد: ۱۴ شهریور ماه روز شهادت آیت‌الله قدوسی که دادستان انقلاب بود است و وحید دستجردی که همراه شهید رجایی و باهنر بود و با یک فاصله زمانی به شهادت رسید.

وی تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در هفته دولت از رئیس جمهور و دولتش تقدیر کرد که تا به حال کلمه تمجید را برای دولت به کار نبرده بودند.

وی افزود: مشکلات فراوانی از جمله تورم داریم اما در حال محکم کردن زیرساخت‌ها هستند و کارها را در این راستا به خوبی انجام می‌دهند‌.

آیت‌الله علما ادامه داد: در حوزه تولید گاز رتبه دوم و در تولید نفت رتبه چهارم را در کشورهای جهان داریم که پشتوانه نقدینگی در ایران است.

وی ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره معیشت زندگی مردم فرمودند، به میزانی که زیرساخت‌ها را بسازید، اگر معیشت مردم درست نشود مانند غباری است که روی همه چیز را می‌پوشاند، لذا باید معیشت مردم در حد معقول باشد.

 

انتهای پیام/ز

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار