نماینده ولی فقیه در استان یزد:
نماینده ولی فقیه در استان یزد و امام جمعه یزد گفت: باید با شناسایی نخبگان و نوابغ در دوران مدرسه محیط رشد این سرمایه‌های انسانی را فراهم کنیم.
کد خبر: ۱۱۲۴۰۷۳
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۳ 01 September 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در دیدار رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به اهمیت جایگاه آموزش در کشور و استان یزد اظهار کرد: در زمینه آموزش نیاز است تا نگاه خود را تغییر دهیم تا با نگاهی همراه با اعتماد به خود بتوانیم اقدامات مهمی را انجام دهیم.

وی افزود: در آموزش باید هویت و خودشناسی به درستی مطرح شود تا نسل جدید بتواند با شناخت صحیح تدین و هویت، شخصیت اصلی خود را پیدا کند و شخصیت خود را بر اساس معیارهای مذهبی و متناسب با فرهنگ ایرانی شکل دهد.
امام جمعه یزد با اشاره به اهمیت تفکر در آموزش و پیشرفت کشور تصریح کرد: باید آموزش در کشور و استان به‌گونه‌ای باشد تا دانش‌آموز از قوه تفکر و خلاقیت خود استفاده کند و بتواند با نگاه بازتری به مباحث آموزشی بنگرد.
ناصری ادامه داد: تقویت قوه تفکر باعث می‌شود تا دانش‌آموز در آینده به مدیری کارآمد، متفکر و مشکل‌گشا تبدیل شود که می‌تواند در شرایط بحرانی تصمیم‌های درستی اتخاذ کند و خود دچار بحران فکری نشود.
وی با بیان اینکه در نظام آموزشی کشور خلاء فکری احساس می‌شود، عنوان کرد: فکر، خلاقیت و ابداع سه عنصر مهمی است که می‌توانند در کنار یکدیگر باعث شکوفایی نسل جدید، جوانان و نوجوانان ما می‌شود.
نماینده ولی فقیه در استان یزد افزود: باید عرصه را برای جوانان به‌گونه‌ای فراهم کرد تا قدرت تفکر و تعقل او رشد یابد و بتواند علم‌آفرینی و خلق سازه‌های جدید داشته باشد.
ناصری با اشاره به اهمیت تعقل در جامعه گفت: قدرت تعقل راهنمای تشخیص حق از باطل است و این قوه می‌تواند مسیر سعادت را به درستی روشن کند.
وی افزود: فضای مجازی یکی از محیط‌هایی است که حق و باطل را با یکدیگر ادغام کرده و باعث شده که تشخیص حق از باطل سخت شود، اما اگر در نظام آموزشی شرایط آموزش قوه تقعل را تقویت کند جوانان ما به راحتی می‌توانند در شرایط بحرانی درست را از غلط در تشخیص دهند.
امام جمعه یزد با اشاره به اهمیت شناسایی نخبه‌ها و نوابغ در مدارس و دانشگاه‌ها اظهار کرد: با شناسایی و تربیت این افراد و ایجاد شرایطی در راستای رشد استعدادهای آنان می‌توانیم این سرمایه‌های مهم و ارزشمند کشور را حفظ کنیم.
وی افزود: حمایت از نخبگان و استفاده از آنان در مشاغل مرتبط یکی از مواردی است که به خودکفایی کشور کمک می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار