شهرکرد- ایرنا- سرپرست اداره‌کل امور عشایر چهارمحال و بختیاری گفت: برای تکمیل و بهره‌برداری از برخی طرح‌های عشایری استان بیش از ۶۵۰ میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شد.
کد خبر: ۱۱۲۴۰۱۹
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۴ 01 September 2023

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری و به نقل از ایرنا، محمد محمودی تاکید کرد: به‌دنبال سفر ۲ روزه رییس سازمان امور عشایر به چهارمحال و بختیاری قرار شد ۱۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی برای احداث پایه‌های پل گزستان بخش بازفت شهرستان کوهرنگ اختصاص داده شود.

وی افزود: برای ساخت عرشه این پل ۴۰۰ میلیارد ریال از سوی وزارت راه و شهرسازی در اختیار اداره‌کل امور عشایر چهارمحال و بختیاری قرار می‌گیرد.

محمودی تصریح کرد: همچنین قرار شد اعتبارات مورد نیاز برای خرید تجهیزات و ماشین‌آلات ویژه بازگشایی ایلراه‌های عشایری چهارمحال و بختیاری و استقرار آن در استان اختصاص پیدا کند.

وی تکمیل ایلراه عشایری پنبه‌کال شهرستان کوهرنگ به‌عنوان یکی از مهم‌ترین از ایلراه‌های اصلی و تاریخی عشایر را از خواسته‌های سه هزار خانوار عشایری کوهرنگ دانست و یادآور شد: عملیات اجرایی این طرح در حال انجام است و در این سفر قرار شد ۱۵۰ میلیارد ریال از اعتبارات ملی برای تکمیل و بهره‌برداری از این طرح در اختیار اداره‌کل امور عشایر چهارمحال و بختیاری قرار گیرد.

سرپرست اداره‌کل امور عشایر چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: در نشست رییس سازمان امور عشایر با استاندار قرار شد پژوهشکده عشایری استان در دانشگاه شهرکرد و با همکاری اداره‌کل امور عشایر استان تاسیس شود.

محمودی تاکید کرد: قرار است شرکت توانیر تا ۲ سال آینده ۲۲۰ هزار پنل خورشیدی در اختیار عشایر کشور قرار دهد که سهم قابل‌توجهی از آن به عشایر چهارمحال و بختیاری اختصاص می‌یابد.

به گزارش ایرنا، جمعیت عشایری چهارمحال و بختیاری ۲۵ هزار و ۱۱۰ خانوار با بیش از ۱۲۴ هزار و ۱۷۳ نفر است.

عشایر چهارمحال و بختیاری با بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار راس دام سبک دارند و سالانه افزون‌بر یک‌هزار تُن پشم، ۲۲ هزار تن گوشت قرمز و ۳۵ هزار تُن شیر در مناطق عشایری تولید می‌شود.

عشایر این استان در فصل پاییز به خوزستان و در فصل بهار از خوزستان به چهارمحال و بختیاری کوچ می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار