می‌گویند چرا زیارت اربعین؟ پولش را به فقرا بدهید ثوابش هم بیشتر است! در جواب باید گفت که از کجا می‌دانی ثوابش بیشتر است؟ مگر نه این است که اربعین و همه هیاهوی آن، بخش مهمی از حفظ دین است و کسانی که در آن نقش ایفا می‌کنند، به جایگاهی می‌رسند که فقط خداوند می‌داند و بس.
کد خبر: ۱۱۲۳۴۷۸
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۵ 29 August 2023

به گزارش تابناک کرمان و به نقل از خبرگزاری فارس، می‌گویند چرا زیارت اربعین؟ پولش را به فقرا بدهید ثوابش هم بیشتر است! احتمالا این جمله را زیاد شنیده‌اید، حالا این جمله را چه کسانی می‌گوید؟

خوب است بدانیم که منبع آن به شبکه‌های آنطرف آبی بر می‌گردد و از زبان مجریانی شنیده می‌شود که از دشمن این کشور دستمزد‌های کلان می‌گیرند و اهداف خودشان را دنبال می‌کنند!

حالا در جواب باید گفت که از کجا می‌دانی ثوابش بیشتر است؟ مگر نه این است که اربعین و همه هیاهوی آن، بخش مهمی از حفظ دین است و کسانی که در آن به هر نحوی نقش ایفا می‌کنند، به جایگاه و درجه‌ای می‌رسند که فقط خداوند می‌داند و بس.

آن‌ها درک نمی‌کنند که زیارت مرقد نورانی امام حسین (ع) به صورت پیاده تافته جدا بافته است، ثواب خیلی زیادی دارد، بنا به روایات متعدد، اولین قدم را که برداری همه گناهانت بخشیده می‌شود و برای هر قدم بعدی خداوند ثواب و پاداشی برایت می‌نویسد که از حساب و کتاب خارج است.

براستی چرا خداوند چنین پاداش عظیم و ارزشمندی برای رهروان این قدمگاه قدسی در نظر گرفته است؟ شاید بتوانیم جواب آن را در کلام بنیان‌گذار و رهبر کبیر انقلاب اسلامی پیدا کنیم که فرمودند «این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است». در همین راستا باز به کلام خداوند می‌رسیم که در سوره مبارکه حجر فرموده‌اند: إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّکْرَ وَإِنَّا لَهُ لَحَافِظُونَ «بى‏‌تردید ما این قرآن را به تدریج نازل کرده‏‌ایم و قطعا نگهبان آن خواهیم بود». یقینا زنده ماندن دین خدا با کلام خدا در یک مسیر قرار دارند.

خداوند پسر فاطمه (س) را عزیز قرار داد و بخشی از زنده ماندن دین خود را هم در همین راه تعریف کرد، آیت‌الله شبیری زنجانی سال‌ها قبل در بازدید از کارگاه ساخت ضریح مطهر امام‌حسین (ع) در قم فرموده‌اند «ارتباط بسیاری از افراد با دین، فقط به واسطه حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام است و اگر آن قطع می‌شد، دین به کلی از بین می‌رفت».

این مسیر معجزه‌ها به خود دیده که فروغ هر ساله این پیاده‌روی، مهمترین ِ آن به حساب می‌آید، اینکه بیش از ۲۰ میلیون نفر در شهر کوچکی مانند کربلا گرد هم آیند و چند روز هم آنجا بمانند خود از معجزات است، اما خداوند بخواهد، می‌شود.

شاید درک آن برای دیگر ادیان کمی سخت باشد، اما برای ما پیروان علی (ع) و دیگر ارادتمندان به اهل بیت پیامبراکرم (ص) که از آن‌ها معجره‌ها دیده و شنیده‌ایم، روشن‌تر از روز است، دشمن و امپراتوری رسانه‌ای آن چه باور کنند چه نکنند، اربعین خاموش شدنی نیست، چون این واقعه صاحب دارد و از اراده انسانی خارج است.

به سال‌های گذشته خود و تلاش‌های مسموم خود برگردند و ببینند ثروت‌های زیادی که پای تخریب اربعین و پیاده‌روی آن ریخته شده به یغما رفته، اما این گردهمایی هرساله با شکوه و عظمت خاص خودش ادامه یافته و بیشتر و بیشتر شده است، چرا؟ چون حسین‌بن‌علی (ع) زائر نواز است، خودش آن‌ها را دعوت کرده و خودش هم شخصا مهمان‌نوازی می‌کند.

حتما اقدامات متقابل جمهوری اسلامی بی‌تاثیر نبوده و مثل همیشه آب روی نقشه‌های آن‌ها که همان حذف دین از زندگی مردم است، ریخته، اما نباید منبع اصلی را که البته جمهوری اسلامی هم به او متصل است و قدرتش را از او می‌گیرد، نادیده گرفت.

امسال هم علی‌رغم همه چالش‌های موجود، شرایط حضور بیش از گذشته فراهم شده، میزبانِ این مراسم باشکوه هم به انتظار نشسته تا زائرانش را به آغوش بکشد و پذیرایی کند، خوشا به حال حاضران.

جاده و اسب مهیاست بیا تا برویم، کربلا منتظر ماست! بیا تا برویم…

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار