وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات،یکی از اقداماتی که می‌تواند سرعت اینترنت را به صورت ریشه‌ای حل کند، توسعه ارتباطات ثابت مبتنی بر فیبر دانست و از اجرای کامل این مهم تا پایان دولت سیزدهم خبر داد.
کد خبر: ۱۱۲۳۴۷۰
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۰ 29 August 2023

به گزارش تابناک قزوین و به نقل از خبرگزاری فارس، عیسی زارع پور صبح امروز در مراسم افتتاح طرح فیبر نوری شهر قزوین مه با حضور مسوولان استان برگزار شد، اظهار کرد: سیاست وزارت ارتباطات در دولت سیزدهم حمایت حداکثری از پلتفرم‌ها و سکو‌های داخلی است که طی دو سال گذشته در این زمینه با حمایت وزارت ارتباطات و تلاش‌های بخش خصوصی و شرکت‌های دانش بنیان رشد قابل توجهی صورت گرفته است.

وی افزود؛ قابلیتی که شبکه‌های اجتماعی داخلی امروز دارند سال گذشته نداشته‌اند و چند پیام رسان داخلی به هم متصل شده‌اند و چهار شبکه دیگر هم به یکدیگر وصل می‌شوند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: با اتفاق خوبی که در ابتدای امسال برای برخی از شبکه‌های اجتماعی داخلی رخ داد پیگیر هستیم که حمایت‌های لازم را انجام دهیم و روز به روز بر کیفیت و تنوع خدمات سکو‌های داخلی افزوده شود و مردم با طیب خاطر از سرویس‌های داخلی استفاده کنند و نیاز آن‌ها رفع شود.

زارع پور تصریح کرد: یکی از اقداماتی که می‌تواند سرعت اینترنت را به صورت ریشه‌ای حل کند توسعه ارتباطات ثابت مبتنی بر فیبر است.

این مقام مسوول اضافه کرد: تمام ساختمان‌های کشور باید از طریق فیبر نوری به اینترنت متصل شوند که یک و نیم سال است این کار شروع شده و هدف گذاری این است تا پایان دولت سیزدهم این امکان برای همه شهر‌ها و مردم فراهم شود. امروز این مهم در قزوین رخ داد و باید تا ظرف یک سال آینده این امکان برای مردم استان فراهم شود که با اتصال به فیبر نوری ۶٠ برابر سرعت فعلی را تجربه کنند.

وی افزود: مقرر شده برنامه اتصال اینترنت از طریق فیبر نوری در شهر قزوین تا پایان سال آینده اجرا شود که اگر مدیریت شهری همراهی لازم را داشته باشد برای اتمام این پروژه تا پایان امسال قول مساعد داده شده است. با اجرای این پروژه، تحول جدی در استان صورت می‌گیرد که می‌توان به ایجاد شغل‌های جدید و افزایش رفاه، رضایتمندی و امیدواری بیشتر در مردم استان اشاره کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: برای سایر شهر‌های استان قزوین هم اپراتور دوم شرکت ایرانسل به زودی کار را آغاز می‌کند و مردم از زیرساخت‌های اینترنتی پرسرعت و با کیفیت بهره‌مند خواهند شد.

زارع پور بیان کرد: پس از دایر شدن سرویس ارتباطات ثابت مبتنی بر فیبر، هزینه اینترنت ثابت تقریباً یک دوم یا یک سوم هزینه تلفن همراه می‌شود و هزینه راه‌اندازی آن در حد رایگان و مردم فقط پول مودم را پرداخت می‌کنند.

این مقام مسوول اذعان کرد: مسئله اصلی این است که بیشتر بار ترافیکی مردم توسط ارتباطات ثابت تامین می‌شود چرا که ارتباطات بیسیم دارای محدودیت سرعت و ظرفیت هستند و امکان تامین تمام نیازمندی‌ها را ندارند و باید گفت در حال حاضر ۷۰ درصد ارتباطات بر دوش ارتباطات همراه و ۲۰ تا ۳۰ درصد بر عهده ارتباطات ثابت است. در حالی که باید برعکس باشد و ما در تلاش هستیم از طریق فیبر نوری تا پایان دولت سیزدهم، این مهم در کشور اجرایی شود.

وی خاطرنشان کرد: توسعه ارتباطات ثابت مبنی بر فیبر در کشور علاوه بر افزایش سرعت ارتباطات ثابت و ارتباطات همراه، از بار ارتباطات همراه می‌کاهد و بی تی اس‌ها (BTS) هم به فیبر متصل می‌شوند که مهمترین پروژه زیرساخت توسعه اینترنتی در چند دهه آینده کشور محسوب می‌شود.

زارع پور در پایان گفت: بخشی از منابع اجرای توسعه ارتباطات ثابت مبنی بر فیبر برای سرعت بخشی به اینترنت از اعتبارات دولتی و بخشی هم از سوی اپراتور‌ها تامین شده و از مردم درخواست می‌شود با صبوری، همراهی و حوصله و تحمل شبانه روزی مزاحمت‌های شبانه روزی عوامل اجرای این طرح، مسوولان را یاری رسانند، چرا که مقرر شده برنامه ۱۰ ساله در مدت ۳ سال انجام شود و کار تاریخی و یادگاری بر جای بماند که با اجرای آن، شاهد تحول در شیوه زندگی و فراهم شدن امکانات جدید برای مردم خواهیم بود.

برچسب ها: قزوین ، سرعت اینترنت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار