۲۶ پروژه سرمایه‌گذاری بخش دولتی و خصوصی به ارزش ۵۹ هزار میلیارد ریال با حضور وزیر راه و شهرسازی در بنادر استان افتتاح و کلنگ‌زنی شد.
کد خبر: ۱۱۲۳۳۷۶
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۳ 29 August 2023

مهرداد بذرپاش در سفر یک روزه خود به خوزستان با حضور در بندر امام خمینی ۲۶ پروژه سرمایه‌گذاری بخش دولتی و خصوصی بنادر استان به ارزش ۵۹ هزار میلیارد ریال را افتتاح و کلنگ‌زنی کرد.

بخش مهمی از این پروژه‌ها در محدوده عملیاتی منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) قرار دارد که برآورد سرمایه‌گذاری‌های انجام‌شده توسط بخش خصوصی در آن بیش از ۴۶ هزار میلیارد ریال است.

بهره‌برداری از فاز اول پروژه احداث پایانه مکانیزه غلات شماره چهار بندر امام خمینی (ره)، گازرسانی به مجتمع بندری امام خمینی (ره)، احداث مرکز تسهیلات دریافت زائدات کشتی‌ها، برق‌رسانی به مکنده‌های غلات و طراحی و ساخت ۱۲۰ فروند بویه پلی اتیلن اقیانوسی از مهمترین طرح‌هایی هستند که امروز با حضور بذرپاش افتتاح شدند.

تعداد قابل توجهی از این پروژه‌ها در حوزه زیرساختی با هدف تسهیل تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی و همچنین پشتیبانی از زنجیره محصولات صادراتی کشور احداث شده‌اند.

همچنین با حضور وزیر راه و شهرسازی عملیات اجرایی احداث مخازن نگهداری فرآورده‌های نفتی، انبارهای نگهداری کالاهای صادراتی و دیوار پیرامونی بنادر امام خمینی (ره)، شادگان و سجافی آغاز شد.

منبع/ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار