رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گیلانغرب گفت: پروژه آبخیزداری این شهرستان با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان به مناسبت هفته دولت افتتاح شد.
کد خبر: ۱۱۲۳۱۸۸
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۷ 28 August 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از مهر فرزاد ربیعی صبح دوشنبه در مراسم افتتاح این پروژه آبخیزداری، اظهار کرد: این پروژه در حوزه آبخیز ناودار شهرستان گیلانغرب به مناسبت هفته دولت افتتاح شده است.

وی افزود: طرح‌های آبخیزداری در تقویت سفره‌های زیر زمینی، افزایش پوشش گیاهی، کنترل سیلاب و جلوگیری از فرسایش خاک نقش اساسی دارند.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گیلانغرب توضیح داد: آبخیزداری به همه فعالیت‌هایی گفته می‌شود که در محدوده یک حوزه آبخیز صورت می‌گیرد و این فعالیت‌ها باعث حفظ آب و خاک می‌شود.

ربیعی ادامه داد: با آبخیزداری از هدر رفتن آب، فرسایش خاک و همچنین ته نشین شدن گل و لای در مخازن سدها و بندها جلوگیری می‌شود و آبدهی چشمه‌ها، قنات‌ها و چاه‌ها زیاد شده و کشاورزی و دامداری رونق می‌یابد.

وی اضافه کرد: همچنین با آبخیزداری از منابع آب و خاک بهترین استفاده می‌شود، به طوری که به منابع مذکور آسیبی وارد نشده و می‌توان آنها را برای نسل‌های آینده حفظ کرد.

همچنین در این مراسم نوربخش معاون فرماندار نیز اجرای این دست پروژه‌ها مثبت ارزیابی کرد و گفت: با بکارگیری صحیح علم آبخیزداری می‌توان خسارت‌های ناشی از سیل را به حداقل رساند و از تأثیرات مثبت این طرح‌ها نیز نهایت استفاده را برد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار