سرپرست دامپزشکی استان اردبیل از پلمب کشتارگاه صنعتی دام شهرستان پارس‌آباد مغان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۲۲۹۵۹
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۵ 27 August 2023

به گزارش تابناک اردبیل به نقل از روابط عمومی دامپزشکی اردبیل، مهدی فیضی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این کشتارگاه دارای مشکلات و نواقص بهداشتی بود که در طول ۲ سال گذشته تذکرات کتبی و شفاهی عدیده‌ای از سوی کارشناسان دامپزشکی و سایر دستگاه‌های حوزه سلامت شهرستان به مدیریت این کشتارگاه ابلاغ گردید، ولی به‌علت بی‌توجهی و عدم رفع مشکلات ابلاغی به دستور مقامات قضایی شهرستان پلمب شد.

وی افزود: تمهیدات لازم برای تامین گوشت قرمز شهرستان پارس‌آباد اندیشیده و اقدامات لازم انجام شده است و به متصدیان عرضه گوشت و قصابان این شهرستان توصیه می‌شود گوشت موردنیاز برای عرضه و فروش به شهروندان را از سایر کشتارگاه‌های دام تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی استان تهیه کنند.

سرپرست اداره کل دامپزشکی استان اردبیل نظارت بهداشتی بر کشتارگاه‌ها و تضمین سلامت گوشت و فرآورده‌های خام دامی را یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین وظایف حاکمیتی دامپزشکی ذکر کرد و گفت: سلامت مردم و بهداشت عمومی جامعه قابل مماشات نبوده و مساله‌ای نیست که بتوان به‌راحتی از کنار آن گذشت.

فیضی ادامه داد: به همت کارشناسان و ناظران بهداشتی دامپزشکی که در تمامی کشتارگاه‌های دام و طیور استان مستقر است، تمامی موارد و مسائل بهداشتی با جدیت رصد و پایش و در صورت لزوم اقدامات قانونی انجام می‌گیرد.

وی با قدرانی از حمایت همه‌جانبه دستگاه قضایی و نیروی انتظامی از دامپزشکی و دیگر دستگاه‌های حوزه سلامت و امنیت غذایی جامعه و قاطعیت آن در مقابله با تهدید بهداشت عمومی گفت: تعامل، همکاری و هم‌افزایی سازنده دستگاه قضایی با دامپزشکی زمینه‌ساز ارتقای سلامت و بهداشت عمومی جامعه است.

سرپرست اداره کل دامپزشکی استان اردبیل از مردم خواست هنگام خرید گوشت قرمز حتما به مهر بهداشتی دامپزشکی بر روی لاشه توجه و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی و موارد مشکوک مراتب را با شماره ۳۳۳۹۴۸۰۰ گزارش کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار