در میعادگاه نماز عبادی سیاسی جمعه در شهر تفت؛
سرپرست معاونت امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد با حضور در میعادگاه نماز عبادی سیاسی جمعه در شهر تفت به تشریح اقدامات دولت سیزدهم پرداخت.
کد خبر: ۱۱۲۲۶۰۸
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۳ 25 August 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، محمدعلی شاه حسینی در جمع نمازگزاران تفتی خاطر نشان کرد: دولت سیزدهم در اوج تحریم های ظالمانه آمریکا و استکبار جهانی سیستم اجرایی کشور را در اختیار گرفت و این دولت مردمی ، انقلابی و تحول خواه با شعار ما می توانیم و بدون نگاه به برجام و خارج از کشور کار جهادی خود را آغاز کرد.

سرپرست معاونت امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد تصریح نمود:دولت سیزدهم در شرایطی کار خود را آغاز کرد که کسری بودجه در کشور چیزی در حدود 5000 هزار میلیارد تومان ارزیابی می شد و صادرات نفت روزانه به 200 تا 300 هزار بشکه کاهش یافته بود و ویروس کرونا مجدد در کشور اوج گرفته بود و شاهد کاهش چشمگیر ذخیره کالاهای اساسی و دارویی در کشور بودیم.

وی ادامه داد: در دولت سیزدهم با یک کار جهادی و تحولی کسری بودجه در کشور را مرتفع کرد ؛ صادرات نفت را به یک میلیون و ششصد هزار بشکه در روز رساند ؛ با ساخت و توزیع واکسن ویروس کرونا این ویروس ریشه کن شد و ذخیره کالاهای اساسی و دارویی در کشور به حد مطلوب رسید.

شاه حسینی تصریح نمود: بخشی از مردم گله دارند که نتیجه عملکرد دولت بر سر سفره ها قابل ملموس نیست اما مقام معظم رهبری در سخنرانی اخیر خود فرمودند که به قله نزدیک شده ایم و نا امیدی ممنوع است و مردم مطمئن باشند که به زودی نتیجه اقدامات جهادی و انقلابی دولت بر سر سفره ها و اقتصاد و معیشت مردم را احساس خواهند کرد.

شاه حسینی به عملکرد دولت سیزدهم در استان یزد اشاره کرد و افزود: با تیم مدیریتی جدید در استان یزد در دولت سیزدهم تدوین سند راهبردی با عنوان سند تحولی یزد نوین در دستور کار قرار گرفت تا نقشه راه توسعه استان یزد در حوزه های مختلف تدوین شود.

وی افزود: در حوزه اشتغال جوانان تحصیل کرده و نخبه؛ موضوع طرح بورسیه های شغلی و صنعتی در دستور کار قرار گرفت و در حال حاضر 120 دانشجویی یزدی برای اولین بورسیه واحدهای صنعتی در استان یزد شده اند و خدمت سربازی خود را نیز تحت عنوان سرباز نخبه خواهند گذراند و در سال جاری سهمیه در نظر گرفته شده در این طرح در حدود 500 نفر است.

سرپرست معاونت اقتصادی و امور گردشگری استانداری یزد گفت:نرخ بیکاری در استان یزد برای اولین بار به زیر هشت درصد رسیده است و در سال گذشته برای 23 هزار نفر در استان یزد اشتغال ایجاد شده است.

شاه حسینی بیان داشت: مهم ترین اولویت استان تامین آب است که در دولت سیزدهم شاهد شروع طرح انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی با اعتباری بالغ بر 150 هزار میلیارد تومان بودیم که امیدواریم تا 18 ماه آینده مرحله اول این خط انتقال به بهره برداری برسد.

حوزه دانش بینان موضوع دیگری بود که سرپرست معاونت استانداری به آن اشاره کرد و تصریح نمود:یکی از موضوعاتی که در دستور کار مسئولان استانی در دولت سیزدهم قرار گرفت تغییر رویکرد اشتغال جوانان است و در این زمینه حدود 2 هزار میلیارد تومان تسهیلات در حوزه دانش بنیان پرداخت شده است.

"محمدعلی شاه حسینی" به اقدامات دولت سیزدهم در شهرستان تفت نیز اشاره کرد و افزود: موضوع خط انتقال آب به روستاهای شهرستان تفت با اعتباری بالغ بر 700 میلیارد تومان در سفر دوم رئیس جمهور به استان یزد مصوب شد.

وی ادامه داد: اجرای طرح هادی روستایی ، بهسازی راه های روستایی، تخصیص منابع اعتباری برای تکمیل پروژه اورژانس بیمارستان شهید بهشتی ، احیای قوات و ساخت مخازن ذخیره آب از دیگر اقداماتی است که در طول دوران دولت سیزدهم در شهرستان تفت اجرایی شده است.

شاه حسینی گفت: در ایام هفته دولت شاهد افتتاح بیش از 40 پروژه کوچک و بزرگ در شهرستان تفت با اعتباری بالغ بر 2 هزار میلیارد تومان خواهیم بود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار