کد خبر: ۱۱۲۲۴۲۷
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۶ 24 August 2023

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار و اطلاعات مهم انتظامی استان مازندران مورخ 2/06/1402 به این شرح به اطلاع می رسد . 


متن خبر ؛

کلاهبرداری با رسید ساز جعلی
جانشین انتظامی شهرستان بهشهر از دستگیری یک زن و مرد که با استفاده از رسید ساز جعلی از 250 نفر کلاهبرداری کرده بودند، خبر داد .
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ ابوالقاسم ابراهیمی در تشریح این خبر، گفت: در پی وقوع چندین فقره کلاهبرداری از شهروندان، موضوع در دستور کار ماموران پلیس فتا قرار گرفت.
وی افزود: ماموران پس از انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی های همه جانبه موفق شدند 2 همدست زن و مرد که با ارائه رسیدهای جعلی اقدام به خرید اجناس می کردند را شناسایی کنند.
جانشین انتظامی شهرستان بهشهر، تصریح کرد: پس از هماهنگی های قضائی این متهمان در اقدامی عملیاتی دستگیر شدند و در تحقیقات و بازرسی های به عمل آمده از گوشی های آنان در مجموع 250 رسید جعلی جمعاً به مبلغی بالغ بر 6 میلیارد ریال کشف شد .
سرهنگ ابراهیمی با اشاره به شناسایی 50 نفر از مال باختگان در این ارتباط، خاطرنشان کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند .
ابراهیمی در پایان با تاکید بر رعایت هشدارهای انتظامی و عدم اطمینان به افراد در هنگام معاملات تجاری و ...، از شهروندان خواست: حتما سامانه پیامکی حساب‌های بانکی خود را فعال تا با دریافت پیامک از طرف بانک مربوطه از انجام عملیات بانکی مورد نظر اطمینان حاصل کنند.
_________________
کشف2 دستگاه موتور قاچاق در آمل
فرمانده انتظامی شهرستان آمل از توقیف 2 دستگاه موتورسیکلت قاچاق به ارزشی بالغ بر 14 میلیارد ریال در آن شهرستان خبر داد
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علی داداش تبار درباره جزئیات این خبر، گفت: در پی کسب خبری مبنی بر نگهداری موتورسیکلت قاچاق توسط افرادی در شهرستان آمل ، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
وی، افزود: ماموران پلیس آگاهی و کلانتری 13 این شهرستان با انجام کارهای اطلاعاتی موفق به شناسایی متهمان شدند و پس از هماهنگی با مرجع قضائی آنان را دستگیر کردند.
سرهنگ داداش تبار از کشف 2 دستگاه موتورسیکلت سی پی آر600 و کاوازاکی فاقد مدارک در بازرسی از منزل متهم 2 دستگاه موتورسیکلت قاچاق به ارزشی بالغ بر 14 میلیارد ریال کشف شد.
فرمانده انتظامی شهرستان آمل از معرفی متهمان به مرجع قضائی خبر داد و در پایان، از شهروندان خواست: در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت های اقتصادی غیرمجاز از جمله قاچاق ، موضوع را به مرکز فوریت های پلیس110 اطلاع دهند.
_________________
کشف 8 فقره سرقت سیم برق و کابل مخابراتی در نکا

فرمانده انتظامی شهرستان نکا از دستگیری3 سارق و کشف 8 فقره سرقت سيم برق و كابل مخابراتی در این شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ قاسم عزیزی در بیان این خبر گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت سیم برق و کابل مخابراتی این شهرستان، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
وی افزود: در این راستا ماموران تابعه این شهرستان 3 سارق سابقه دار غیر بومی را شناسایی وبه همراه 4 کیلو کابل برق ومخابرات سالم و سوخته شده، دستگیر نمودند.
سرهنگ عزیزی، خاطر نشان کرد: سارقان دستگیر شده تاکنون به8 فقره سرقت سیم و کابل برق اعتراف نمودند که پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفي شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان نکا در خاتمه به نقش مشارکت شهروندان در برقراری امنیت اشاره نمود و بیان داشت:ضمن توجه به هشدارهای انتظامی در صورت برخورد با هرگونه مورد مشكوك موضوع را بلافاصله با شماره تماس110 به پليس اطلاع دهند.
_________________
بازداشت فروشنده مجازی البسه نامتعارف در بهشهر
جانشین انتظامی شهرستان بهشهر از شناسایی و دستگیری فروشنده البسه نامتعارف در شبکه های اجتماعی خبر داد .
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ ابوالقاسم ابراهیمی در تشریح این خبر اظهار داشت در پی تولید و فروش البسه های نامتعارف از طریق شبکه های مجازی، موضوع بصورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.
جانشین انتظامی شهرستان بهشهر، تصریح کرد: در اجرای این ماموریت، ماموران پلیس امنیت عمومی با اقدامات تخصصی و فنی فردی را که با تبلیغات گسترده در شبکه اجتماعی اینستاگرام اقدام به فروش اینگونه از محصولات می کرد شناسایی کردند .
سرهنگ ابراهیمی، خاطرنشان کرد: ماموران پس از هماهنگی قضایی دراقدامی عملیاتی متهم را و در بازرسی از کارگاه تولید البسه متهم 10 هزار و 40 قلم البسه و انواع تجهیزات طراحی با آرم و علائم شیطان پرستی کشف شد.
وی در پایان با بیان این که پلیس با هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی مطابق با قانون برخورد خواهد کرد، اظهار داشت: متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد .
_________________
عملکرد مغز و رشد هوشی فرزندان
مغز از شگفت ترین خلقت پروردگار متعال است، چرا که قدرت ذخیره بی نهایت اط

لاعات را در خود داشته و حتی در حین استراحت نیز از فعالیت باز نمی ایستد...
روانشناس : گفتی که در زمان کودکی خیلی تنبیه می شدی.
مراجعه کننده : بله، اگر اشتباه نکنم از سه سالگی ام و یا شاید کوچکتر هم که بودم کتک می خوردم.
روانشناس : جالبه ، شما الان داری از خاطرات 44 سال قبل زندگی تون برام حرف می زنید،
مراجعه کننده : آره، سه سالگی شب ادراری داشتم، مادرم بخاطر این رفتارغیر ارادی ام مرا گاهی با جارو و یا با سیلی می زد، و گاهی هم با نیشگون بدنم را کبود می کرد.
روانشناس : ناراحت کننده است.
مراجعه کننده با تبسمی سرد : آره، من از مادرم خیلی می ترسیدم، به خاطر همین خیلی وقت ها سرش کلاه می ذاشتم.
روانشناس : سرش کلاه می ذاشتی؟
مراجعه کننده : آره، از ترس مادر وقتی جام رو خیس می کردم، گاهی وقتها آنقدر در رخت خواب قلط می خوردم و خودم را می ساییدم تا پتو و لحاف و زیراندازم را خشک کنم.
این لحظه ای کوتاه از صحبت روانشناس و مراجعه کننده ای در اتاق مشاوره است، اما همان شب در منزل مراجعه کننده اتفاق عجیبی رخ داد.
مرد 47 ساله که عصر در دفتر کار روانشناسش خاطرات تلخ دوران کودکی اش را بیان می کرد، نصف شب در حین خواب داخل رختخواب خود مدام به چپ و راست می رود،گاهی بدنش را بر روی زیراندازش می ساواند، تکاپویش به اندازه ای بود که همسرش از خواب بیدار شده و وی را صدا می زند.
مرد درحالی که چشمانش بسته است، به گوشه ای از رخت خواب رفته و با کف دست بر روی زیراندازش می کشد و در جواب همسرش می گوید، چیزی نیست، خشک خشکه.
همسرش با تعجب ....
مرد نگون بخت با مرور خاطراتش در نزد روانشناس گویا سلول هایی در مغزش در رابطه با این خاطرات بیدار شده و در حال قدم زدن بر روی قسمت دیداری و یا بازآموزی مغزش بودند، وی متاسفانه در نیمه شب خواب خاطرات خود با مادر بداخلاقش را دید و با اضطراب و ترس شدید از مادرش، داشت رختخواب خود را خشک می کرد در حالی که از شب ادراری خبری نبود.
وی خواب خود را مو به مو برای همسرش تعریف کرد، اما از تعامل خود با همسرش در حین خواب، چیزی بخاطر نداشت.
این خاطره گویی مراجعه کننده ام مرا به یاد خاطرات بوعلی سینا طبیب و دانشمند بزرگ کشورمان می اندازد که می گفت : وقتی در طول روز برای مدت ها کتاب می خواند و اگر متن کتابی سنگین بود و یا بدلیل خستگی شدید نمی توانست متون آنرا یاد بگیرد، قبل از خواب آنها را مرور کرده و صبح پس از بیداری می فهمید که متن کتاب را می داند.
بوعلی سینا آن زمان به قدرت مغز انسان در بازآموزی و یادآوری مطالب و رویدادها حتی در حین خواب و مدتی پس از استراحت پی برده بود، به همین دلیل به خواب عصرگاهی حتی به اندازه ای کوتاه اعتقاد داشت و معتقد بود با خواندن کتاب ها حتی در حین خواب یادگیری در ذهنش بوقوع می پیوندد.
مغز انسان دارای امواج آلفا، بتا و گاما است که تنها در صورت مرگ مغزی از کار می افتند، مرور خاطرات تلخ و بازآموزی آنها با کمک یک روانشناس و در شرایط کنترل شده به آرامش افراد کمک می کند، اما تکرار این خاطرات می تواند منجر به نوشخوار فکر و آسیب های روحی و روانی فرد گردد.
این خاطره گویی مراجعه کننده بیانگر قدرت فوق العاده مغز انسان است و به قول فروید پدر علم روانکاوی بدین معنی است که مغز حتی در عالم خواب فعال بوده و همه خواب های انسان در تفکر و خاطرات وی در طول زندگی اش ریشه دارند، کسی نمی تواند خوابی خارج از دانش و اطلاعات خود را ببیند.
انتساب خواب به موضوعات تخیلی، وهمی و بعضا وحشتناک و یا خبری در آینده از این دیدگاه باطل می باشد.
عصب شناسان تحقیقات گسترده ای در خصوص مغز انجام داده و در نتایج گسترده ای که از آن بدست آورده اند ، بیان داشته اند در این راه تازه به مرحله رشد کودک پیش دبیستانی نزدیک شده اند، جالب ترین تحقیقات می تواند در مورد تکه برداری از مغز فریز شده فیزیک دان بزرگ جهان، انشتین باشد که چین و شکن های بیش از حد در آن، آنرا با مغز همه انسان ها متفاوت می کند.
عصب شناسان در خصوص رشد مغز در سال های نخست و بویژه روزها و ماه های نخست پس از تولد بیان داشتند که در این مرحله مغز نوباوه بیشترین مراحل رشد خود را سپری کرده و اطلاعات در ذهن فرد سریع جابجا می شود، و شاید یکی از دلایل عدم توانایی افراد در به یادآوردن خاطرات زیر سه سالگی شان به همین دلیل باشد.
موضوعی که خیلی مهم است، بلافاصله پس از تولد فرزندان نباید آنها را دچار محرومیت حسی کرد، به عنوان مثال اگر نوزادی به مدت یک ماه از نظر دیداری محروم شود، (چشمانش یک ماه بسته باشد) به دلیل محرومیت حسی و دریافت نکردن محرک دیداری ، سلول های مغزی مربوطه به مرور ضعیف و فرسوده شده و فردبرای همیشه نابینا خواهد شد.
به همین دلیل در ماه های نخست باید بیشترین محرک های محیطی به ذهن فرزندان برسد، محیط خانه باید رنگارنگ بوده و اطرافیان بویژه مادر از ویژگی هیجانی مثبت و بالایی در تعامل با فرز

ند برخوردار باشد تا شخصیت فرزندنش به خوبی شکل گیرد.
مادران افسرده،کم انرژی و درونگرا که تعامل ضعیفی مخصوصا در سال های نخست زندگی با کودک خود دارند، معمولا فرزندانی با هوش پایین و هیجانات ضعیفی تری خواهند داشت.
صحبت کردن با هیجانات مثبت، محیطی شاد، خواندن سرود و آوازهای متنوع، دیدن فیلم ها و تصاویر شادی بخش و متعدد، آشنایی با انواع عروسک و آدمک و حیوانات و رنگ های متعدد و بازی های مختلف در سال های نخست در رشد هوشی فرزندان موثر خواهند بود.
تهیه و تنظیم: قاسم گرجی،کارشناس ارشد روانشناسی- اداره مشاوره و مددکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی پلیس مازندران.
_________________
توقیف خودروی حامل چوب قاچاق در سوادکوه
فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه از توقیف خودروی نیسان حامل یک و نیم تن چوب قاچاق در آن شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ عبدالله اکبری در تشریح این خبر گفت: ماموران کلانتری 11 پل سفید شهرستان در حین گشت زنی در محورهای روستایی حوزه استحفاظی خود به یک خودروی وانت نیسان مشکوک شدند.
وی افزود: ماموران خودروی مورد نظر را متوقف و در بازرسی از آن یک تن و 500 کیلو گرم چوب قاچاق که راننده خودرو بصورت غیر مجاز آن را از جنگل های این شهرستان برداشت کرده بود کشف کردند.
سرهنگ اکبری از تحویل چوب‌های قاچاق کشف شده به اداره منابع طبیعی شهرستان تخبر داد و اظهار داشت: متهم نیز پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.
فرمانده انتظامي شهرستان سوادکوه در پايان از عزم راسخ پليس در برخورد با پديده قاچاق کالا خبرداد و به شهروندان توصيه كرد: در صورت مشاهده هرگونه قاچاق کالا، مراتب را سريعاً به پليس 110 اطلاع دهند.
_________________
کشف قرص و داروهای مخدر در عباس آباد
فرمانده انتظامي شهرستان عباس آباد از کشف انواع قرص و داروهای غیرمجاز مخدر و روانگردان در آن شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "ناصر صالحی"در تشریح این خبر، گفت: در پی کسب خبری مبنی بر فروش انواع قرص و داروهای غیر مجاز توسط افرادی در این شهرستان موضوع در دستورکار ماموران قرار گرفت.
فرمانده انتظامي شهرستان عباس آباد،افزود: پس از هماهنگی های قضائی و تشکیل تیم عملیاتی، ماموران پلیس اطلاعات، متهم را شناسایی و در عملیاتی ضربتی وی را دستگیر کردند.
سرهنگ صالحی، خاطر نشان كرد: ماموران با همکاری نماینده اداره بهداشت و درمان این شهرستان، در بازرسی از محل فعاليت متهم، 80 عدد قرص های مخدر و روانگردان غیرمجاز و130 بسته سیگار قاچاق کشف کردند.
سرهنگ صالحی با بيان اينکه متهم پس از تشکيل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد، گفت: داروهای مخدر عاملی مهم و مخاطره آمیز برای بهداشت و سلامت جوامع بشري است و مقابله با پديده شوم مواد مخدر نیازمند همکاری و تعامل همه آحاد جامعه با پلیس است.
_________________
کشف بیش از 7 هزار نخ سیگار قاچاق درگلوگاه
فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه از کشف 7 هزار و 600 نخ سیگار خارجی قاچاق در این شهرستان خبرداد.
سرهنگ محمود کلوانی در گفت وگو با خبرنگار خبری پلیس، در تشريح جزئيات اين خبر اظهار داشت: در راستاي اجراي طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مأموران اداره نظارت براماکن عمومی با انجام اقدامات اطلاعاتی از نگهداری و عرضه کالای دخانی قاچاق در یک واحد صنفی با خبر شدند.
وی افزود: مأموران ضمن هماهنگی با مرجع قضائی در بازرسی از این واحد صنفی 7 هزار و 600 نخ سیگار خارجی قاچاق و فاقد هرگونه مدارک قانونی کشف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه با بیان این که متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی معرفی شد از تشديد طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز به عنوان محوري ترين برنامه پلیس خبر داد و از شهروندان خواست: هرگونه اخبار و اطلاعات در این ارتباط را از طریق تماس با مرکز فوریت های110 به پلیس اطلاع دهند.
_________________
کشف میلیاردی کالای قاچاق در نوشهر
رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش بیش از 10ميليارد ريال در شهرستان نوشهر خبر داد.
خبرنگار پايگاه خبري پليس ، سرهنگ محمد محمدپور در تشريح اين خبر، گفت: در اجراي طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، کنترل محورهاي مواصلاتي و بازدید از واحدهای صنفی در شهرستان نوشهر به اجرا درآمد .
رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان، تصریح کرد: در اجرای این طرح ضمن بازدید از 30 خودروی حامل کالا و 40 واحد صنفی در آن شهرستان 96 طاقه پارچه، 226 ثوب پوشاک، 800 قلم انواع لوازم آرایشی و بهداشتی،تعداد یک هزار عدد انواع نوشیدنی، 10تن چوب آلات جنگلی و 9 دستگاه لوازم خانگی کشف شد .
سرهنگ محمدپور ارزش کل کالاهای قاچاق کشف شده در این عملیات را بالغ بر 10 میلیارد و 600 میلیون ریال اعلام کرد و اظهار داشت: کالاهای کشف شده در این عملیات به سازمان اموال تملیکی استان تحویل شد .
وی از دستگیری 8 نفر در این ارتیاط خبر داد و گفت: این افراد پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند و موضوع در دست بررسی است .
سرهنگ محمد محمدپور در پایان قاچاق را آفت بزرگي در راه رشد اقتصاد برشمرد و با بیان این که مبارزه با آن يکي از اولويت هاي مهم به شمار مي رود از شهروندان خواست: از طريق سامانه تلفني 110 ،‌ هر گونه اطلاعات و اخبار در اين خصوص را به پليس اطلاع دهند . 

 

خبر سلمان مهدوی 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار