در نخستین روز از هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، مدیران ارشد استانی با حضور در گلزار شهدای کرمان و گلباران قبور مطهر شهیدان بار دیگر با آرمان‌های شهدا تجدید میثاق کردند.
کد خبر: ۱۱۲۲۳۹۴
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۶ 24 August 2023

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، استاندار کرمان، رئیس کل دادگستری استان، نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان، فرماندهان نظامی و انتظامی، اعضای شورای تامین و شورای اداری استان صبح امروز پنجشنبه ۲ شهریور ماه در گلزار شهدای کرمان حضور یافتند و نخستین روز از هفته دولت را با تبرک و تیمُّن به یاد و نام شهدا آغاز کردند.

به گزارش تابناک کرمان، در ادامه مدیران ارشد استان در جوار گلزار شهدای کرمان و زیر خیمه اباعبدالله الحسین علیه‌السلام گرد هم آمده و حجت‌الاسلام حسن علیدادی سلیمانی نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، این هفته را فرصتی دانست که دولتمردان عملکرد خود را در خدمت به مردم ارائه دهند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر گفت: ایشان در مدت کوتاه دولت خود، جریان‌سازی قوی خدمت را به تصویر کشاندند و به شدت مراقب بودند که تمام خدمات و رفتار دولت در محضر خداست.

رتبه ۱۶ کرمان در فضای کسب و کار

محمدمهدی استاندار کرمان نیز هفته دولت را فرصتی برای بازخوانی عملکرد یک ساله دولت و گزارش مدیران به، ولی نعمتان دولت یعنی مردم دانست و گفت: در این ایام مدیران در جمع مردم حاضر شده و ضمن گزارش عملکرد دستگاه مربوطه، دغدغه‌ها و نکته‌های آن‌ها را بشنوند.

وی با بیان اینکه، مدیران شانی غیر از خدمتگزاری ندارند، بیان داشت: فرصت حضور ما در پست‌های سازمانی و مدیریتی تنها برای خدمتگزاری است.

استاندار کرمان به رشد شاخص‌ها در مدت دو سال فعالیت دولت مردمی سیزدهم پرداخت و بیان کرد: میانگین عملکرد رشد اقتصادی در دولت قبل ۱.۱ درصد با وجود همه فرصت‌های طلایی است، در حالی که طی دو سال گذشته شاهد رشد ۴.۳ درصدی در عین همه مشکلات، سختی‌ها، تهدید‌ها هستیم.

فداکار افزود: دولت سیزدهم از روز اول دچار مشکل شد، ۸ میلیارد دلار برای خرید کالا‌های اساسی در پنج ماه مصرف شده بود، استقراض از بانک مرکزی، جنگ ارزی و در کنار آن سه ماه کشور درگیر حوادثی بود که اقتصاد و بسیاری از حوزه‌ها را تحت تاثیر قرار داد.

وی تصریح کرد: دولت حاضر است همه سختی‌ها را بر خود تحمل کند تا کار‌ها را حل کند. علی‌رغم همه مشکلات و در این شرایط دشوار و بدون هرگونه باجی به دشمن، رشد اقتصادی کشور چهار برابر شد.

استاندار کرمان به کاهش نرخ تورم در کشور نیز پرداخت و گفت: کرمان به لحاظ نرخ تورم در رده‌های پایین کشور قرار داشته و وضعیت بهتری نسبت به ۲۲ استان دارد.

فداکار، رتبه اول سرمایه‌گذاری خارجی، رتبه چهارم کاهش نرخ بیکاری، رتبه ۱۶ بهبود فضای کسب و کار استان در بین استان‌های کشور را یادآور شد.

وی به تامین زمین برای طرح نهضت ملی مسکن اشاره داشت و بیان کرد: ۳۴۰۰ هکتار زمین در این خصوص تعیین و تکلیف شده که در بیش از ۲ هزار هکتار در حال انجام کار است. عمده شهر‌های استان به غیر از کرمان و سیرجان، زمین خودمالکی به متقاضیان واگذار می‌شود.

مراسم افتتاحیه هفته دولت ۱۴۰۲ در سراسر استان از جوار گلزار شهدا آغاز شد.
منبع/فارس

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار