رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند گفت: بازنگری طرح جامع شهری باید بر اساس فرهنگ اسلامی و بومی منطقه طراحی شود.
کد خبر: ۱۱۲۱۹۴۵
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۳ 22 August 2023

به گزارش تابناک خراسان جنوبی و به نقل از خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام و‌المسلمین مهدی عبدالرزاق‌نژاد، صبح امروز در دیدار رئیس و اعضای شورای شهر، شهردار و مدیران شهری با نماینده، ولی فقیه در استان خراسان جنوبی اظهار داشت: شورا و شهرداری در سال سوم از دوره ششم با شعار همدلی و همگرایی برای ساختن شهری زیبا و با نشاط برای شهروندان همت می‌کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند با اشاره به اینکه این دیدار فرصت مغتنمی برای ارائه گزارش مختصری از فعالیت‌های شورا و شهرداری و بهره بردن از رهنمود‌های آیت‌الله عبادی است افزود: از شهر بیرجند به عنوان شهر علم و ایمان و شهر تمیز یاد می‌شود و مردم ولایتمدار و همیشه در صحنه ما ثابت کردند لایق این واژه‌های ارزشمند هستند.

عبدالرزاق نژاد یادآور شد: این عناوین نشان دهنده راه بوده و به فعالیت‌های ما جهت می‌دهند بنابراین بر ما واجب است که در جهت تحقق این اهداف گام برداریم.

رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند، توجه به خواسته‌های شهروندان به ویژه قشر محروم را از اولویت‌های کاری دانست و اضافه کرد: توجه به ساخت و سازها، زیباسازی فضای شهری، ایجاد فضا‌های تفریحی سالم و به دور از حواشی از جمله درخواست‌های شهروندان است.

عبدالرزاق‌نژاد با اشاره به اینکه مردم ناامنی‌های اخلاقی و اجتماعی را برنمی‌تابند گفت: تحقق خواسته‌های شهروندان ممکن نمی‌شود مگر با همکاری همه دستگاه‌ها و نهاد‌های مردمی و دولتی.

وی از پروژه‌های قفل شده در سطح شهر علیرغم خواست شورا، شهرداری و شهروندان خبر داد و اذعان داشت: بحث پادگان و انتقال آن به خارج از شهر، ایجاد تصفیه خانه و انتقال پساب فاضلاب شهری به فضای سبز، ایجاد لاین دوم خیابان ارتش، انتقال صنوف آلاینده، توجه به وضعیت ترافیک شهر و بازنگری طرح جامع شهری که باید بر اساس فرهنگ اسلامی و بومی منطقه طراحی شود از جمله پروژه‌های مسدود شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند از چاره اندیشی برای فرهنگ، ایمان و اعتقادات مردم خبر داد که امروزه متاسفانه دستخوش حواشی نگران‌کننده‌ای شده و فضای اجتماعی شهر را در معرض آلودگی قرار داده است.

در ادامه شهردار بیرجند نیز به بیان گزارش عملکرد مقایسه‌ای دوره‌های چهارم و پنجم مدیریت شهری به مدت ۱۰۴ ماه با ۲۰ ماه فعالیت دوره ششم پرداخت و گفت: توجه به مدیریت سرمایه گذاری و رشد بودجه در این دوره قابل توجه است.

مهدی بهترین از به حداقل رساندن شهرفروشی، طبقات اضافی و خلاف یاد کرد و ادامه داد: توسعه ناوگان درون شهری، تملک و تخریب املاک میدان ابوذر در جهت تکمیل باغ شهرداری و میدان اجتماعات از جمله اقدامات دوره ششم است.

وی از ۵۰۰ هزار مترمربع آسفالت در مدت ۲۰ ماه فعالیت خبر داد و عنوان کرد: در دوره پنجم، ۸۵ برنامه فرهنگی در سطح شهر اجرا شده حال آنکه در مدت ۲۰ ماه تعداد ۲۰۵ برنامه فرهنگی اجرایی شده است.

نماینده، ولی فقیه در استان خراسان جنوبی نیز در این دیدار اظهار داشت: جامعه مانند انسان است که گاهی ممکن است دچار بیماری شود لذا در این میان مراجعه به متخصص راهگشا است.

آیت‌الله سید علیرضا عبادی افزود: دولت باید مانند یک نسخه قانون اساسی را پیاده کند که خود مقدمه‌ای برای ایجاد تمدن اسلامی است.

وی اسلام را نسخه عملی خوشبختی و رستگاری نوع بشر عنوان کرد و گفت: باید بر آنچه عقل و دین و قانون حکم می‌کند عمل کنیم و به اهداف انقلاب برسیم.

نماینده، ولی فقیه در استان خراسان جنوبی خطاب به مسئولین گفت: مسئولیتی که پذیرفته‌اید هم دنیایی است و هم اخروی، قانع نباشید و از خدمت به مردم لذت ببرید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار