سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: همزمان با هفته دولت هفت پروژه ورزشی در استان اردبیل به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۱۱۲۱۹۳۰
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۳ 22 August 2023

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر ورودی اظهار کرد: در یک سال اخیر هفت پروژه ورزشی را در این استان تکمیل و به بهره‌برداری رساندیم که شامل چهار زمین چمن مینی‌فوتبال و ۲ سالن چند منظوره در «قره‌قیه» مشگین شهر و «طولش» خلخال بوده است.

وی بیشترین توجه و تمرکز ورزش و جوانان را تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام، مناطق محروم و روستایی اعلام کرد و گفت: در شهرستان نمین نیز سالن تخصصی یوسف صبری به نقطه بهره‌برداری رسیده و در روز‌های آینده افتتاح می‌شود.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل از احداث و تکمیل ۱۱ پروژه ورزشی شامل سالن و زمین‌های چمن مصنوعی خبر داد و تصریح کرد: هشت پروژه از این تعداد در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد و مابقی نیز تا آخر امسال تکمیل و راه‌اندازی خواهد شد.

ورودی از افتتاح تالار وزنه‌برداری اردبیل به عنوان مجهزترین تالار وزنه‌برداری کشور خبر داد و افزود: این تالار که به نام شهدای مدافع حرم مزین شده، در یک سال اخیر با تلاش شبانه‌روزی همکاران به نقطه تکمیل و بهره‌برداری رسیده به طوری که در این مدت همکاران ما تلاش کردند تا در شیفت‌های صبح و شب این پروژه را با تجهیزات و امکانات مناسب و به روز آماده بهره‌برداری کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: مجموعه ورزشی تختی خلخال که نیاز به ترمیم و بازسازی داشت آماده بهره‌برداری شده که این مجموعه شامل پیست دوومیدانی و سایر امکانات برای بهره‌برداری ورزشکاران این منطقه است.

ورودی از افتتاح تله‌اسکی پیست فندقلو به عنوان یک مجموعه ورزشی در سطح بین‌المللی خبر داد و اضافه کرد: زمین چمن شهرستان خلخال همزمان با هفته دولت افتتاح خواهد شد.

وی بیان کرد: در اردبیل بهسازی و بازسازی چمن مجموعه ورزشی تختی به انجام رسیده و در کنار این پیست دوومیدانی، سکوی تماشاگران و جایگاه ویژه این ورزشگاه نیز درحال بهسازی و بازسازی می‌باشد و سالن وزنه‌برداری اعلمی نیز در مرحله تعمیر و و بهسازی است.

ورودی از افتتاح استخر مشگین‌شهر با همراهی سرمایه‌گذار بخش خصوصی خبر داد و اظهار کرد: زمین مینی چمن مصنوعی در پارس‌آباد نیز با همراهی بخش خصوصی آماده افتتاح و بهره‌برداری است.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: با احتساب زمین چمن مصنوعی، ۱۱ پروژه به همت ورزش و جوانان در اولویت تکمیل و بهره‌برداری قرار گرفته که امیدواریم تا پایان امسال همه این پروژه‌ها افتتاح شده و شاهد میزبانی مسابقات ملی و حتی آسیایی و جهانی در اردبیل باشیم.

نبود اسپانسر ورزش اردبیل را به شدت رنج می‌دهد

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل به محدوده اعتبارات تزریقی از فصل پنج به هیئت‌های ورزشی خبر داد و گفت: در آستانه مسابقات آسیایی ما در رشته‌های مختلف امکان حضور ورزشکاران و مدال‌آوران را داریم که ضرورت دارد با شناسایی و آماده‌سازی این ورزشکاران در رویداد پیش رو بتوانیم موفق عمل کنیم.

ورودی از نبود اسپانسر به عنوان ضعف ورزش استان یاد کرد و افزود: ما ۵۳ هیئت ورزشی در استان داریم که با توجه به محدودیت منابع تخصیصی به این هیئت‌ها که کمتر از سه میلیارد تومان بوده امکان همراهی و مساعدت به این هیئت‌ها وجود ندارد و ضروری است مانند سایر استان‌ها در جذب اسپانسر و همراهی آن‌ها به عنوان مسئولیت اجتماعی موفق عمل کنیم.

۷ پروژه ورزشی هفته دولت افتتاح می‌شود

وی به برگزاری مسابقات ورزشی روستایی جام پرچم با همراهی پنج هزار ورزشکار در پاییز سال گذشته اشاره کرد و ادامه داد: بیش از ۷۰۰ تیم در این مسابقات شرکت کردند که نشان می‌دهد ورزشکاران مستعدی در روستا‌ها و مناطق محروم داریم که در شناسایی آن‌ها باید قدم‌های جدی برداشته شود.

ورودی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ما ضعیف‌ترین مصوبات سفر رئیس جمهور را به استان در دور اول داشتیم و امیدواریم این خلأ در سفر دوم جبران شود تا ما مصوبات خوبی را با تأمین اعتبار از محل سفر دریافت کنیم.

وی از تخصیص صد درصد اعتبارات مصوب دور اول سفر به ارزش ۵۰ میلیارد تومان خبر داد و اضافه کرد: طرح آمایش تعمیرات و تجهیزات ورزش استان آماده شده و ما ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم تا این تعمیرات و تجهیزات را انجام دهیم.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل بیان کرد: ۳۱ پروژه نیمه‌تمام ورزشی در استان اردبیل وجود دارد که برای تکمیل آن‌ها به ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل ادامه داد: استان اردبیل، استان با استعداد ورزشی در رشته‌های مختلف است که در صورت مدیریت و برنامه‌ریزی مناسب با همراهی مسئولان می‌توان در میادین ورزشی افتخارات بیشتر و مناسب‌تری را به دست آورد.

رسانه‌ها ظرفیت ممتاز ترویج ورزش همگانی

در این دیدار مدیر دفتر خبرگزاری مهر استان اردبیل نیز با اشاره به اینکه رسانه‌ها ظرفیت ممتازی برای ترویج ورزش همگانی هستند، از سرپرست ورزش و جوانان استان اردبیل خواست؛ تا با شناسایی این ظرفیت‌ها و بهره‌گیری از توانمندی‌های رسانه در ترویج ورزش‌های همگانی و قهرمانی در استان اردبیل همت کنند.

مالک پناهی سردی با بیان اینکه قهرمانان و پهلوانان زیادی از اردبیل امروز با چهره‌های جهانی شناخته شده و در میادین ورزشی فعالیت می‌کنند، خاطرنشان کرد: استان اردبیل باید برند قهرمان خیز خود را حفظ کرده و ضروری است تا ورزش و جوانان استان اردبیل نیز با شناسایی استعداد‌های پایه بار دیگر اردبیل را به عرصه ورزش قهرمانی و پهلوانی بازگرداند.

وی مشکلات متعدد هیئت‌های ورزشی را یادآور شد و بیان کرد: حمایت ورزش و جوانان از این هیئت‌ها می‌تواند در پیشبرد و اعتلای ورزش استان مؤثر بوده و در شناسایی استعداد‌های ناب ورزشی مفید باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار