مرکز درمان ناباروری دانشگاه علوم پزشکی لرستان تا سه ماه آینده در این استان تکمیل می‌شود.
کد خبر: ۱۱۲۱۷۷۱
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۶ 21 August 2023

به گزارش تابناک لرستان، بهرام دلفان رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان امروز دوشنبه در جلسه قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به راه‌اندازی مرکز نفس شهرستان خرم‌آباد اظهار داشت: افرادی که به مرکز نفس مراجعه می‌کنند، چنانچه فاقد بیمه باشند، باید توسط کارشناس این مرکز به اداره بیمه سلامت ارجاع شوند تا تحت پوشش بیمه قرار گیرند.

مرکز درمان ناباروری دانشگاه علوم پزشکی به‌زودی راه‌اندازی می‌شود

وی افزود: همچنین لازم است که سازمان‌های حمایت گر بهزیستی و کمیته امداد در زمینه حمایت مراجعین مرکز نفس که تحت پوشش آن‌ها قرار دارند، اقدام کرده و اگر مراجعه‌کننده تحت پوشش سازمان‌های حمایتگر نبود برای حمایت به جا‌های دیگر ارجاع داده شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان دررابطه‌با روند پیشرفت مرکز درمان ناباروری دانشگاه علوم پزشکی، عنوان کرد: مسائل و مشکلاتی که سبب تأخیر در راه‌اندازی این مرکز شده است علت‌یابی شده‌اند و این مرکز به‌زودی راه‌اندازی خواهد شد.

ارائه خدمات رایگان مرکز «نفس» به نیازمندان

مریم کوشکی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به آغاز به کار مرکز نفس شهرستان خرم‌آباد، اظهار داشت: نیرو‌های این مرکز شامل یک نفر ماما و یک نفر مشاور روان‌شناس تأمین شده و هم اکنون در حال ارائه خدمات هستند.

وی افزود: در زمینه تأمین تجهیزات با همکاری مرکز «عسلیان» تجهیزات موردنیاز فراهم شده و کلاس‌های آموزشی مرتبط با این برنامه، برای گروه ماما‌ها و مراقبین سلامت برگزار شده است و این کلاس به‌زودی برای پزشکان و متخصصان مربوطه نیز برگزار خواهد شد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به تهیه بروشور و پوستر با موضوع سقط، گفت: در راستای معرفی مرکز نفس به مردم از طریق صداوسیما و فضای مجازی اقدامات موردنیاز صورت‌گرفته است.

کوشکی، عنوان کرد: افرادی که واقعاً نیازمند هستند، از خدمات حمایتی این مرکز استفاده خواهند کرد و پیش از ارائه خدمات به مراجعین، تحقیقات لازم دراین‌خصوص صورت خواهد گرفت.

وی ضمن مروری بر وضعیت ناباروری استان تأکید کرد: فرهنگ‌سازی در زمینه افزایش جمعیت و فرزندآوری یکی از مهم‌ترین ارکان است و اگر درست انجام شود، برنامه‌های جوانی جمعیت با موفقیت اجرا خواهند شد.

مرکز درمان ناباروری تا سه ماه آینده تکمیل می‌شود

علی فرهادی نیز در این جلسه در خصوص روند پیشرفت مرکز درمان ناباروری دانشگاه اظهار داشت: عواملی که باعث تأخیر در تکمیل این پروژه شده بودند، شناسایی شده‌اند.

وی گفت: در این راستا قرارداد جدیدی با پیمانکار منعقد شده و طبق آن این مرکز تا سه ماه آینده تکمیل خواهد شد.

معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به تأمین تجهیزات این مرکز، عنوان کرد: بخشی از تجهیزات این مرکز موجود بوده و بخش دیگر تا زمان معین شده توسط معاونت درمان تهیه خواهد شد.
منبع/مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار