دادستان عمومی و انقلاب اشتهارد از تخریب و انسداد ۱۴ حلقه چاه غیرمجاز موثر در کمبود آب آشامیدنی در این حوزه قضایی خبر داد.
کد خبر: ۱۱۲۱۴۸۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۸ 20 August 2023

به گزارش «تابناک البرز» حسن علایی ثمرین در تشریح این خبر اظهار کرد: از آنجایی که یکی از مشکلات اساسی موجود در شهرستان اشتهارد در بخش صنعت و آب شرب شهروندان، معضل جدی کمبود آب است پیگیری‌های ویژه‌ای در دادستانی این شهرستان انجام می‌شود.
وی افزود: بارها نارضایتی صنعتگران و همچنین ساکنین شهرستان به دادستانی اعلام شده بود که در این راستا، از امور آب شهرستان اشتهارد استعلام و مشخص شد که تعداد ۱۴ حلقه چاه غیرمجاز موثر در این کمبودها در شهرستان اشتهارد شناسایی شده و موجود است.
وی با تاکید بر اینکه وجود این چاه‌ها آسیب‌های فراوانی به سفره‌های زیرزمینی آب در اشتهارد وارد کرده است، خاطرنشان کرد: یکی از عوامل اصلی کمبود آب و همچنین شوری آن نیز همین چاه‌های غیرمجاز هستند.
علایی ثمرین با اشاره به اینکه در راستای حفظ حقوق عامه و اجرای برنامه های دادگستری کل استان البرز، از ابتدای سال جاری دستورات لازم برای مسدودسازی چاه‌های غیرمجاز برای جلوگیری از برداشت آب به ارگانهای ذیربط صادر شده اضافه کرد: مطابق گزارش اداره منابع آب و با برنامه‌ریزی‌ها،جلسات مختلف با عوامل ذیربط، نظارت مستمر و بازدیدهای میدانی توسط دادستانی، تعداد ۱۴ حلقه چاه غیرمجاز پر و مسدود شد.
وی بیان کرد: بستن چاه ها و نصب کنتور هوشمند همچنان با جدیت در حوزه قضایی اشتهارد ادامه خواهد داشت.

شهرستان ۱۰۰ هزار نفری اشتهارد دارای سه شهرک صنعتی اشتهارد یک و ۲ و کوثر است که حدود ۲ هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی در یان شهرک ها قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار