رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: خوشبختانه هنوز موردی از ابتلا به سویه جدید کرونا «اریس» در کشور مشاهده نشده است.
کد خبر: ۱۱۲۱۴۵۷
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۳ 20 August 2023

به گزارش «تابناک البرز» شهرام صیادی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه خوشبختانه هنوز موردی از ابتلا به سویه جدید کرونا  «اریس» در کشور مشاهده نشده، اظهار کرد: رعایت پروتکل‌های توصیه شده مثل حفظ بهداشت فردی، رعایت فاصله اجتماعی و ... در کنار تزریق دز یادآور واکسن نقش به سزایی در پیشگیری از ابتلا به کرونا دارد.

وی ادامه داد: خوشبختانه به دلیل پوشش مناسب واکسیناسیون، علی رغم پیش بینی‌های صورت گرفته، سویه قبلی کرونا هم تلفات زیادی نداشت و امیدوارم هیچ یک از هموطنانمان با سویه جدید درگیر نشوند.

وی ابراز کرد: هر چند با توجه به واکسیناسیون مناسب بسیاری از مردم در مقابل کرونا ایمن شده‌اند ولی افراد مسن و کسانی که بیماری زمینه‌ای دارند باید بیشتر مراقب باشند و خود را در معرض خطر قرار ندهند.

وی با اشاره به شیوع ویروس فصلی با علائمی شبیه با کرونا توضیح داد: تب و بدن درد مهمترین علائم ابتلا به این ویروس است و به کسانی که به آن مبتلا می‌شوند توصیه می‌شود نوشیدن مایعات به میزان زیاد و رعایت بهداشت فردی را مد نظر قرار دهند.

صیادی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به گلایه مردم درخصوص وضعیت نامناسب برخی مراکز درمانی استان مثل بیمارستان مدنی اشاره کرد و گفت: زیرساخت های این بیمارستان برای پوشش جمعیت چهار هزار نفری کرج بوده نه جمعیت امروز این شهرستان به همین دلیل باید بپذیریم هزینه کرد بیش از این برای این بیمارستان برای اموری مثل اضافه کردن ساختمان‌های جدید و ... به صرفه نیست و این مرکز باید به نوعی به بیمارستان سید الشهدا منتقل شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز درخصوص کمبود تخت‌های بیمارستانی البرز هم اضافه کرد: درست است که ما در این زمینه با محدودیت جدی مواجه هستیم ولی ضریب اشغال تخت‌های موجود هم به ۱۰۰ درصد نمی‌رسد.

این مسئول در ادامه در پاسخ به رواج پدیده زیر میزی گرفتن در بین پزشکان گفت: هر چند با اطمینان صد درصد نمی‌توانیم بگوییم همه پزشکان سلامت اخلاقی و تعهدات خود را رعایت می‌کنند ولی در صورتی که گرفتن هزینه اضافی از بیمار توسط پزشکی اثبات شود، در مرحله اول تذکر داده می‌شود و در صورت تکرار، پروانه پزشکی فرد خاطی باطل خواهد شد.

صیادی همچنین به کمبود شیر خشک و سرم‌های درمانی در استان اشاره کرد و گفت: این مشکلی کشوری است و تنها به البرز محدود نمی‌شود ولی با تمهیداتی از سوی وزارت بهداشت وضعیت نسبت به هفته‌های قبل  بهتر شده و امیدواریم این مشکل به زودی برطرف شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار