با اقدام قاطع شورای شهر و شهردار یک منطقه مشهد
وقتی یک عضو شوراي شهر مشهد فریاد می‌کشید که 95 درصد تصرفات در ارتفاعات جنوبي مشهد با دور زدن قانون و گرفتن مجوز از کميسيون ماده 5، ظاهر قانوني به خود گرفته است شاید برخی باورشان نمی‌شد تا اینکه این بار شهرداری ناچار به برخورد با فردی شد که سند در دست، کوه را می‌شکافت!
کد خبر: ۱۱۲۱۲۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۰۵:۴۱ 15 October 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی، عارف پور ، شهردار منطقه 9 مشهد پس از اطلاع از یک کوه‌بري در جلسه اي، به معاون شهرسازي خود دستور داد، از عمليات کوه بري جلوگيري شود و تيم ويژه اي متشکل از کارشناسان شهرسازي، نقشه برداري و حقوقي، موضوع را بررسي و براي تصميم گيري مقامات بالاتر، گزارش کنند.

وي درباره صدور مجوز براي اين بخش که به تخريب کوه منجر شده است، گفت:مراجع قانوني براي اين بخش سند صادر کرده اند و وقتي شهروند سند در اختيار دارد، شهرداري(مرجع صدور پروانه ساخت و ساز ) بايدبراي زمين داراي سند برابر ضوابط و طرح هاي تفصيلي پروانه ساخت و ساز صادرکند. 

وی افزود: مالک داراي سند، حقي براي او ايجاد شده است و بايد در خصوص زمين هاي داراي سند که با ضوابط ساخت وساز مغايرت دارد، تصميم گيري شود؛ براساس گزارشي که به کميته نظارتي شوراي شهر ارائه شد، تصميم گرفته شد مصاديق اعلام و تعيين تکليف شود.

هم چنين هنري، معاون شهرسازي شهردارمنطقه 9 در اين باره گفت: فقط يک مورد پروانه در انتهاي بولوار هاشميه صادر شده که  بر اساس ضوابط طرح تفصيلي بوده  است.

وی افزود : گروه کارشناسي  تشکيل و به محل اعزام شد، فعاليت کوه بري نيز در انتهاي بولوار هاشميه تعطيل شد تا مجوزهاي لازم را براي ادامه عمليات به شهرداري ارائه کنند.

خليل موحد رئيس کميته نظارتي شوراي شهردر منطقه 9 نيز در اين باره  گفت: مجوز احداث بنا در اين خيابان در سال91 صادر شده است و اگر چه مالک درخواست داشت که طبق مجوز احداث بنا را انجام دهد اما شوراي شهر موافقت نکرده است.

پيش از اين در هفتاد و پنجمين جلسه علني شوراي شهر مشهد که در ماه گذشته برگزار شد، اعضاي شورا با اکثريت آرا، جلوگيري از ساخت و سازها، آزادسازي اراضي تصرف شده، خلع يد و ابطال اسناد صادر شده براي ارتفاعات جنوبي مشهد توسط شهرداري مشهد را به تصويب رسانده بودند.

علاوه بر آن پيش از اين نيز «علي اصغر نخعي راد» عضو شوراي شهر مشهد در اين باره اعلام کرده بود که 95 درصد تصرفات در ارتفاعات جنوبي مشهد با دور زدن قانون و گرفتن مجوز از کميسيون ماده 5، ظاهر قانوني به خود گرفته است.

علی نژاد - خراسان رضوی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار