هم اکنون ۷۲ بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم بیماری کرونا در بیمارستان‌های استان فارس بستری هستند.
کد خبر: ۱۱۲۱۲۴۰
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۶ 19 August 2023

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون، ۲ میلیون و ۲۸۴ هزار و ۶۸۷ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۶۶۴ هزار و ۶۹۳ بیمار مثبت شناسایی شده است.

از مجموع تست‌های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک میلیون و ۸۵۰ هزار و ۲۵۶ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۵۳۵ هزار و ۱۸۶ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون ۴۳۴ هزار و ۵۷ مورد تست سریع انجام شده و ۱۲۹ هزار و ۵۰۷ بیمار مثبت شناسایی شده است.
هم اکنون ۷۲ بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم کرونا در بیمارستان‌های استان فارس بستری هستند که از این تعداد، ۷ بیمار به علت وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

همچنین مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون، ۸ هزار و ۲۰۶ نفر است.

از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۶۵۶ هزار و ۴۸۵ هم استانی مبتلا به کووید ۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.
در حال حاضر مجموع تعداد دز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب ۴ دز، به ۸ میلیون و ۲۹۱ هزار و ۲۹۱ دز رسیده که از این تعداد ۳ میلیون و ۴۳۵ هزار و ۶۵۷ دز نوبت اول، ۳ میلیون و ۱۴۲ هزار و ۶۸۲ دز نوبت دوم، یک میلیون و ۵۷۶ هزار و ۳۷۳ دز نوبت سوم و ۱۳۶ هزار و ۵۷۹ دز یادآور واکسن بوده است.

برچسب ها: بیماری ، کرونا ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار