مدیرکل هواشناسی لرستان با هشدار هواشناسی لرستان (سطح زرد)، گفت: از اواخر وقت امروز جمعه حاکمیت شرایط ناپایدار را در استان خواهیم داشت.
کد خبر: ۱۱۲۱۱۵۰
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۵ 18 August 2023

به گزارش تابناک لرستان و به نقل از خبرگزاری فارس، بهروز مرادپور ظهر امروز با هشدار هواشناسی لرستان (سطح زرد)، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از اواخر وقت امروز جمعه حاکمیت شرایط ناپایدار را در استان خواهیم داشت.

وی، ابرناکی، رگبار پراکنده باران گاهی رعد و برق، وزش باد شدید و رخداد تندباد‌های لحظه‌ای و خیزش گرد و خاک را از جمله مخاطران این شرایط ناپایدار عنوان کرد.

مدیرکل هواشناسی لرستان، منطقه اثر این شرایط را نقاطی از استان به ویژه جنوب شرق برشمرد و افزود: اختلال در تردد، لغزندگی سطح جاده‌ها، احتمال ایجاد رواناب و آبگرفتگی معابر، سقوط اشیاء، احتمال خسارت به بخش کشاورزی و باغی، خسارت به برخی سازه‌ها، کاهش میدان دید افقی طی بازه زمان امروز تا یکشنبه دور از انتظار نخواهد بود.

عدم توقف در حاشیه مسیل‌ها و خشکه رودها، عدم صعود به ارتفاعات با توجه به احتمال رخداد صاعقه، عدم چرای دام در نواحی کوهستانی، تسریع در برداشت و جمع‌آوری محصولات زراعی و باغی، در صورت بروز گرد و خاک استفاده از ماسک برای گروه‌های حساس و بیماران و سایر اقدامات پیشگیرانه لازم از جمله توصیه‌های مرادپور به شهروندان هم استانی است.

وی تصریح کرد: شرایط ناپایدار بر منطقه روز یکشنبه از استان خارج خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار