فرماندار کرمانشاه گفت: کتابخانه‌ها ظرفیت مهمی برای رشد و پیشرفت اجتماعی هستند و با تکمیل کتابخانه مرکزی کرمانشاه می‌توان در این راستا حرکت کرد.
کد خبر: ۱۱۲۱۱۱۹
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۱ 18 August 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از روابط عمومی فرمانداری کرمانشاه، محمدرضا آمویی در جلسه انجمن کتابخانه‌های شهرستان کرمانشاه که در سالن شهید رجایی فرمانداری برگزار شد با اشاره به اینکه کتابخانه پایگاه توسعه اجتماعی است اظهار داشت: کارکرد دیگر کتاب‌ها به عنوان ابزار رشد فضای فرهنگی جامعه اهمیت بسیاری دارد.

وی با اشاره به اینکه همه دستگاه‌ها در حوزه گسترش فرهنگ کتابخوانی وظایفی بر عهده دارند بیان کرد: چنانچه به دنبال توسعه اجتماعی و فرهنگی در شهری پر از آسیب همچون کرمانشاه هستیم باید از ظرفیت کتاب و کتابخانه‌ها استفاده کرد.

آمویی با اشاره به توجه ویژه مقام معظم رهبری به موضوع کتاب و کتابخوانی که در بازدید از نمایشگاه کتاب تهران نمود داشت گفت: کوتاهی در توجه به فرهنگ کتابخوانی قابل قبول نیست و متاسفانه سال گذشته اعتبار بسیار کمی از درآمد شهرداری‌ها به نهاد کتابخانه‌ها تخصیص یافته است.

فرماندار کرمانشاه با بیان اینکه پروژه نیمه‌کاره کتابخانه مرکزی کرمانشاه بعد از چندین سال، حاصل این کوتاهی‌ها است افزود: فرودگاه کرمانشاه نیز وضعیتی مشابه به کتابخانه مرکزی دارد و این پروژه که در سال 98 با 100 میلیارد تومان به سرانجام می‌رسید اکنون به 1000میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

 وی گفت: امید داریم با مدیریت جدید و تلاش همکاران وضعیت کرمانشاه تغییر کند و حداقل مقداری فضا را تغییر دهیم و این ظرفیت کتابخانه‌ها را از فرزندانمان نگیریم.

مدیرکل کتابخانه‌های استان کرمانشاه نیز در این نشست با اشاره به اینکه تخصیص نیم درصد از درآمد شهرداری‌ها به کتابخانه‌ها به صورت جدی پیگیری می‌شود اظهار داشت: شهرداری‌ها و شورای شهر سدی در مقابل پیشرفت استان بوده‌اند. 

محمدامین بهرامی با بیان اینکه کتابخانه‌ها از حقوق خود در قبال شهرداری‌ها کوتاه نمی‌آیند بیان کرد: در قالب برنامه‌های کتاب و کتابخوانی حداقل در هفته یک جلسه برنامه نقد سیستم مدیریت شهری در سراسر استان برگزار می‌شود که مردم نسبت به وظایف مدیریت شهری آگاه شوند.

بهرامی با اشاره به اینکه کتابخانه انتفاع شخصی برای کسی ندارد و نادیده گرفتن وظایف در این حوزه، خیانت به مردم است گفت: کتابخانه‌ها در تمام نقاط استان پایگاه تأثیر اجتماعی هستند و ما تلاش می‌کنیم مردم را نسبت به حق و حقوق خود در قبال شهرداری آشنا کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار