دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت:کتابخانه مرکزی اراک،به عنوان بزرگترین کتابخانه عمومی کشور، خاورمیانه و جهان اسلام احتمالا در اواخر سال آینده افتتاح خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۲۰۸۸۹
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۹ 17 August 2023

به گزارش تابناک مرکزی،مهدی رمضانی در نشست با اصحاب رسانه افزود:استان مرکزی از حیث سرانه کتابخانه نسبت به جمعیت، وضع بدی را ندارد، اما از حیث افراد ثبت نامی وضعیت خوب نیست و باید در این خصوص از ظرفیت رسانه استفاده شود.

وی با اشاره به کتابخانه مرکزی اراک گفت: این کتابخانه به عنوان بزرگترین کتابخانه عمومی کشور، خاورمیانه و جهان اسلام احتمالا در اواخر سال آینده افتتاح خواهد شد. رسانه‌های استان باید همواره این پروژه را پیگیری کنند چراکه هر چند وقت یکبار زمزمه‌هایی مبنی بر تغییر کاربری این کتابخانه به گوش می‌رسد و نباید این اتفاق بیفتد. خوشبختانه استاندار مرکزی نیز بر روی این موضوع حساسیت دارد.

وی با تاکید بر اینکه تنها وظیفه بهره برداری از کتابخانه بر عهده ماست گفت: پیشرفت پروژه به بیش از ۷۰ درصد رسیده است و ما نیز مطالبه زودتر تکمیل شدن این کتابخانه را داریم. خوشبختانه بخش عمده ای از تاسیسات، خریداری شده و ۴۰ میلیارد تومان نیز امسال تخصیص یافته و ۱۲۰ میلیارد تومان دیگر نیز تا اواخر سال آینده به تدریج تزریق خواهد شد.

رمضانی با اشاره به وجود بیش از ۵۵ میلیون جلد کتاب در مخازن کتابخانه‌های کشور اظهار کرد: ما با نقطه ایده آل فاصله داریم اما روند افزایش کتاب‌ها در کتابخانه‌ها خوب است. ما در سال گذشته، شبکه سرقت از کتابخانه‌ها را نیز شناسایی کردیم و تعدادی از سارقان نیز دستگیر شدند.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با اشاره به وجود ۷۵۰۰ نیروی استخدامی در کشور گفت: از این تعداد، قریب به ۶ هزار نفر کتابدار و مابقی از نیروهای خدماتی هستند.

رمضانی افزود: در حوزه توسعه‌ نیروها با توجه به قانون بودجه، در اضافه کردن نیروی انسانی به مشکل خورده‌ایم و با توجه به بازنشسته شدن نیروهایی که داشته‌ایم، حدود ۳۰۰ نیرو نیاز داریم تا کمبود نیرو جبران شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار