دبیر ستاد اربعین استان اعلام کرد: زائرانی که قصد شرکت در پیاده روی اربعین را دارند الزاما بایستی در سامانه سماح به آدرس samah.haj.ir ثبت نام کرده و دارای گذرنامه باشند.
کد خبر: ۱۱۲۰۸۴۴
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۶ 16 August 2023

تابناک فارس به نقل شیرازه: سید مجتبی علوی اردکانی دبیر ستاد اربعین استان فارس در جلسه هماهنگی صدور و تحویل گذرنامه‌های ویژه اربعین استان اظهار داشت: سه گروه از زائران را داریم، افرادی که دارای گذرنامه معتبر و دارای تاریخ هستند که می‌توانند از این گذرنامه جهت عبور از مرز و ورود به کشور عراق استفاده نمایند.

گروه دوم افرادی هستند که گذرنامه ویژه اربعین را دریافت می‌کنند که این گروه تا ۵ سال می‌توانند از این گذرنامه که دارای اعتبار ۵ساله هست جهت سفر اربعین استفاده نمایند، گروه سوم هم‌وطنانی هستند که دارای گذرنامه می‌باشند؛ ولی گذرنامه آنها فاقد اعتبار است که با تمهیدات اندیشیده شده این زائران عزیز می‌توانند با مراجعه حضوری به اداره گذرنامه در شهر شیراز و اداره‌های گذرنامه در شهرستان‌های منتخب استان گذرنامه‌های خود را بدون هیچ هزینه‌ای به‌قصد سفر اربعین تمدید نمایند.

وی دررابطه‌با چگونگی صدور گذرنامه اربعین نیز گفت، زائرین محترم می‌توانند با مراجعه به سایت پلیس من به‌صورت اینترنتی نسبت به درخواست گذرنامه ویژه اربعین اقدام نمایند و این افراد نیاز به مراجعه حضوری به مراکز گذرنامه را ندارند.

دبیر ستاد اربعین ضمن تقدیر و تشکر از رئیس و کارکنان اداره گذرنامه در شیراز و شهرستان‌ها که در این ایام ایثارگرانه در خدمت زائران عزیز هستند، اعلام کرد به علت شلوغی مراکز صدور گذرنامه فقط افراد زیر ۱۸ سال یا کسانی که تلفن همراه بنام خود ندارند و یا قادر به ارسال درخواست الکترونیکی نمی‌باشند به این مراکز جهت صدور گذرنامه ویژه اربعین مراجعه کنند و سایر متقاضیان از طریق این سایت یا مراکز پلیس+۱۰ اقدام کنند.

مدیرکل فرهنگی معاونت امور زائرین و گردشگری استانداری فارس دررابطه‌با توزیع و ارسال گذرنامه‌های صادر شده به دست متقاضیان و زائران ارجمند نیز گفت: این گذرنامه‌ها به‌محض صدور در اختیار اداره پست قرار می‌گیرد و سپس از طریق کارکنان و نیروهای اداره پست به نشانی متقاضیان ارسال می‌گردد.

وی ضمن تقدیر و تشکر از تلاش‌های شبانه‌روزی مدیران و کارکنان اداره کل پست استان و شهرستان‌ها گفت گذرنامه‌ها به‌محض اینکه در اختیار اداره کل پست استان قرار گیرد در مراکز پستی شیراز و شهرستان‌ها به‌فوریت توزیع می‌گردد و درب منزل در اختیار زائران و متقاضیان ارجمند قرار خواهد گرفت، بنابراین از هم‌وطنان عزیز خواهشمندیم که به جهت جلوگیری از تجمع در اداره پست و اختلال در نظام توزیع بسته‌های پستی از مراجعه حضوری به ادارات پست جهت دریافت گذرنامه خودداری نمایند.

علوی در پایان از زائران اربعین خواست که هر چه سریع‌تر کارهای مربوط به ثبت‌نام در سامانه سماح و امورات گذرنامه خود را انجام دهند و به روزهای آخر موکول نکنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار