کد خبر: ۱۱۲۰۷۴۷
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۸ 16 August 2023

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 25/05/1402 تقدیم حضور می گردد.

------------------------------

تغییر کاربری اراضی کشاورزی در تنکابن 

سردار مفخمی فرمانده انتظامی استان مازندران از تصرف و تغییر کاربری 2 هزار متر مربع اراضی کشاورزی به ارزش 100 میلیارد ریال در یکی از مناطق شهرستان تنکابن، خبر داد. 

سردار" حسن مفخمی شهرستانی" در گفت و گوی با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی این فرماندهی طی اقدامات اطلاعاتی و فنی مبنی بر اینکه فردی اراضی کشاورزی را به قصد ساخت و ساز غیرمجاز تغییر کاربری داده، مطلع شدند.

وی افزود: کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران و رابطان این پلیس در شهرستان تنکابن پس از شناسایی زمین مذکور، با اقدامات پلیسی و دعوت از کارشناسان امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی و با دستور قضائی حکم آزادسازی را به اجرا در آوردند.

فرمانده انتظامی استان مازندران تصریح کرد: مالک این زمین 2 هزار متر مربع زمین کشاورزی را بدون کسب مجوز از کمیسیون تبصره یک ماده یک قانون اصلاح حفظ کاربری اراضی زراعی و باغها که بصورت، تفکیک و احداث بنای غیرمجاز تغییر کاربری داده بود، طی حکم قضائی نسبت به قلع و قمع آن اقدام و تحویل امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی شهرستان تنکابن شد.

سردار مفخمی اظهار داشت: کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی، ارزش اراضی تغییر کاربری داده شده را بالغ بر 100 میلیارد ریال برآورد  کردند که متهم احضار و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شد.#

------------------------------

مازندرانی‌ها چگونه گذرنامه اربعین دریافت کنند؟ 

سرهنگ ساداتی معاون فرهنگی و اجتماعی انتظامی استان مازندران گفت: زائران مازندرانی برای دریافت گذرنامه اربعین علاوه بر استفاده از نرم افزار پلیس من می‌توانند به مراکز پلیس در ۸ شهرستان مراجعه کنند. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "سید جعفر ساداتی" با بیان اینکه استفاده از نرم افزار کاربردی پلیس من بهترین راه برای دریافت گذرنامه‌های زیارتی است، گفت: زائرانی که پیشتر در سامانه سماح نام نویسی کرده اند در این روش بدون مراجعه حضوری به مراکز پلیس می‌توانند با استفاده از موبایل درخواست گذرنامه زیارتی بدهند.

او افزود: این گذرنامه‌ای با اعتبار ۵ ساله و قیمت بسیار پایین ۵۰ هزار تومان به منزل متقاضی پست می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران تصریح کرد: افرادی که به هر دلیلی امکان استفاده از نرم افزار پلیس من را ندارند می‌توانند به صورت حضوری به مراکز پلیس امنیت در شهر‌های ساری، بهشهر، قائم شهر، بابل، آمل، بابلسر، نور، نوشهر و تنکابن برای دریافت گذرنامه مراجعه کنند.

سرهنگ ساداتی با بیان اینکه روزانه بیش از ۷۰۰ نفر برای دریافت گذرنامه به به دفاتر صدور گذرنامه استان مراجعه می‌کنند، گفت: بیش از ۵ هزار و ۸۱۰ فقره گذرنامه زیارتی تاکنون به متقضیان تحویل شده است.

وی ادامه داد:  اصل شناسنامه و کارت ملی به همراه یک قطعه عکس مدارکی است که برای صدور گذرنامه زیارتی لازم است .

معاون فرهنگی و اجتماعی انتظامی مازندران اظهار کرد: بانوان متاهل به رضایت همسر با ثبت در دفترخانه اسناد رسمی، فرزندان زیر ۱۸ سال به رضایت نامه از والدین و دانشجویان و طلاب نیز به مجوز خروج از کشور نیاز دارند.

سرهنگ ساداتی در پایان خاطرنشان کرد: متولدین سال ۱۳۸۴ به بعد نیاز به مجوز خروج از کشور و مراجعه به سازمان وظیفه عمومی را ندارند و سربازان وظیفه نیز باید از حفاظت اطلاعات مجموعه خود مجوز داشته باشند.

------------------------------

انهدام باند 340 میلیارد ریالی قمار و شرط‌بندی در مازندران 

سردار مفخمی فرمانده انتظامی استان مازندران از دستگیری اعضای باندی که با راه اندازی سایت‌های شرط بندی جوانان و نوجوانان را فریب داده و 340 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بودند، خبر داد. 

سردار"حسن مفخمی شهرستانی" در گفت و گوی با خبرنگار پایگاه خبری پلیس در تشریح این خبر اعلام کرد: با اقدام عملیاتی، اشراف اطلاعاتی و تلاش شبانه‌روزی کارگاهان سایبری در مجموعه پلیس فتا مازندران، تمامی اعضای یک باند قمار آنلاین (4 متهم اصلی) شناسایی و دستگیر شدند.

وی با اشاره به مسدود شدن 10 کارت بانکی اجاره‌ای که توسط متهمان در چرخه پولشویی این فرایند مجرمانه قرار گرفته بود، بیان داشت: در بررسی‌های انجام شده، مشخص شد تمامی اعضاء به صورت یک باند سازمان یافته و شبکه ای اقدام به تهیه کارت بانکی کرده و با ایجاد صفحات متعدد در شبکه اجتماعی اینستاگرام با تبلیغات کاذب و فریب کاربران و به خصوص جوانان اقدام به فعالیت در خصوص قمار به صورت آنلاین می‌کردند.

فرمانده انتظامی استان مازندران با بیان اینکه کارشناسان گردش مالی وجوه کلاهبرداری شده را بالغ بر 340 میلیارد ریال برآورد کردند، اظهار داشت: فعالیت در سایت‌های قمار و شرط‌ بندی منجر به فرو رفتن بیشتر در مرداب این سایت‌ها شده و بازنده همیشگی، اعضای آن بوده و برنده اصلی، گردانندگان این سایت‌ها هستند.

این مقام مسئول با توجه به مجرمانه بودن این سایت‌ها گفت: در صورت برنده شدن اعضاء هیچ تضمینی برای برای دریافت جایزه و یا پول وجود ندارد، در بیشتر موارد مدیران سایت اقدام به مسدود‌سازی حساب کاربری افراد می‌نمایند که پس از آن کاربران هیچگونه دسترسی به حساب کاربری خود ندارد و تمام سرمایه خود را به  ‌راحتی از دست خواهند داد

سردار مفخمی به شهروندان توصیه کرد: توصیه‌های پلیس فتا را جدی بگیرند و همواره مراقب ترفند کلاهبرداران و سودجویان باشند و در صورت مشاهده موارد مشکوک موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری با شماره ۰۹۶۳۸۰و یا سایت رسمی پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir  اعلام کنند.

------------------------------

کشف 25 فقره سرقت سیم مخابرات 

سردار حسینی جانشین انتظامی استان مازندران از شناسايي و دستگيري سارق سيم مخابرات و کشف 25 فقره سرقت در شهرستان قائم شهر خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سردار" سید موسی حسینی" در تشريح اين خبر گفت: در راستاي ارتقاء امنيت اجتماعي و مبارزه قاطع با سارقان حرفه اي، ماموران پاسگاه علی آباد شهرستان قائم شهر با گشت زنی نامحسوس و اقدامات پليسي سارق سیم های مخابراتی را شناسايي و با هماهنگي قضائي طي عملياتی غافلگيرانه وی را دستگير کردند.

وی با بیان اینکه متهم دارای سوابق کیفری متعددی بود، تصريح کرد: متهم در تحقیقات فني و پلیسی به 25 فقره سرقت سیم های مخابراتی اعتراف کرد.

جانشین انتظامی استان مازندران اظهار کرد: متهم دستگیر شده در بازجویی های فنی و تکمیلی پلیس به همکاری و همدستی یک خریدار اموال مسروقه با هویت معلوم هم نیز اشاره که با همکاری ماموران پلیس آگاهی شهرستان قائم شهر مالخر هم نیز دستگیر شد.

سردار حسینی در پايان خاطرنشان کرد: همشهريان محترم به هشدارهای پلیسی در خصوص پیشگیری از سرقت توجه کنند و هرگونه موارد مشکوک را با پلیس 110 در میان بگذارند.#

------------------------------

کشف 4 تن آرد خارج از شبکه توزیع در آمل 

سرهنگ داداش تبار فرمانده انتظامی شهرستان آمل از کشف 4 تن200کیلوگرم آرد قاچاق و خارج از شبکه توزیع در آن شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "علی داداش تبار" در تشریح این خبر بیان داشت: در راستای مقابله با قاچاق کالا و تنظیم بازار و در پی کسب خبری مبنی بر توزیع آرد خارج از شبکه توزیع موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی، ماموران پلیس آگاهی شهرستان بهمراه پلیس امنیت اقتصادی استان درعملیاتی مشترک با انجام اقدامات پلیسی متهم را شناسایی کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان آمل، تصریح کرد: پس از هماهنگی قضائی ماموران با همکاری کارشناسان اداره غلّه در بازرسی از انبار متعلق به متهم تعداد 105کیسه40 کیلویی آرد قاچاق و خارج از شبکه کشف کردند.

سرهنگ داداش تبار ارزش آرد قاچاق کشف شده را برابر نظر کارشناسان بالغ بر یک میلیارد ریال عنوان کرد و اظهار داشت: ضمن پلمب محل مورد نظر و تحویل آردکشف شده به اداره غلّه، متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

------------------------------

کشف 15 تن چوب قاچاق در عباس آباد 

سرهنگ محمد پور رئيس پليس امنيت اقتصادي استان مازندران از کشف 15 تن چوب قاچاق و دستگیری 5 متهم به قاچاق چوب در شهرستان عباس آباد خبر داد. 

سرهنگ "محمد محمدپور" در گفت و گوي با خبرنگار پايگاه خبري پليس، اظهار داشت: کارآگاهان پليس امنيت اقتصادي استان مازندران، اخباری مبني بر اينکه افرادی نسبت به قطع اشجار جنگلی در شهرستان عباس آباد بصورت شبانه اقدام و چوب آلات را در ساعت هاي مختلف به باغهای اطراف و کارگاهایی که از قبل در نظر گرفته شده انتقال و پس از آن نسبت به قاچاق آن به استان های همجوار اقدام می کنند، موضوع شناسایی و دستگیری این افراد را در دستور کار خود قرار دادند.

وي افزود: ماموران پس از هماهنگي قضايي، در بازرسي از محل ها و خودرو های حامل چوب آلات جنگلی قاچاق، میزان 15تن چوب قاچاق را از یک دپو در باغ کیوی کشف کردند که برابر نظر کارشناسان مربوطه ارزش آن را 5 میلیارد ریال برآورد شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران با بیان اینکه تعداد5 متهم با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند، اظهار داشت: متاسفانه قاچاق چوب از سطح جنگل های استان مازندران افزایش زیادی یافته و با جرائمی که از طریق مراجع ذیصلاح برای آنان در نظر گرفته می شود هیچگونه بازدارندگی لازم را برای تکرار عمل مجرمانه آنان نداشته و مجداً اقدام به قاچاق چوب می نمایند.

در خاتمه سرهنگ محمد پور يادآور شد: مرکز فوريت هاي پليسي 110 به صورت شبانه روزي آماده دريافت اخبار و اطلاعات شهروندان در حوزه نگهداري کالاي قاچاق مي باشد.

------------------------------

دستگیری قاتل کمتر از یک ساعت در نوشهر 

سرهنگ درویشی فرمانده انتظامی شهرستان نوشهر از کشف قتل و دستگیری قاتل در کمتر از یک ساعت در آن شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "علی اکبر درویشی" در بیان جزئیات این خبر اظهار داشت: در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی 110 مبنی بر درگیری منجر به مرگ جوانی در شهرستان نوشهر، بررسی موضوع و دستگیری قاتل در دستور کار ماموران قرار گرفت .

وی افزود: با بررسی های میدانی توسط کارآگاهان پلیس آگاهی و بازدید از صحنه جرم مشخص شد يك نفر در جريان نزاع و درگیری دسته جمعی به قتل رسيده و ضارب هم پس از ارتكاب جرم از محل متواری شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان نوشهر تصریح کرد: ماموران با بکارگیری اقدامات پلیسی هویت قاتل و محل مخفیگاهش را شناسایی و پس از هماهنگی قضائی در یک عملیات ضربتی و در کمتر از یک ساعت، وی را دستگیر کردند.

وی ادامه داد: در تحقیقات تخصصی به عمل آمده متهم به جرم ارتکابی خود اعتراف و دلیل و انگیزه ارتکاب قتل را اختلاف مالی با مقتول بیان کرد که با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند.

سرهنگ درویشی، خاطرنشان کرد: صیانت از جان و مال مردم، خط قرمز پلیس است و در اين راستا انتظار پلیس از مردم اعلام هر گونه هنجارشکنی از سوی مخلان نظم و امنیت عمومی به مرکز فوریت های پلیسی 110 است.

------------------------------

دستگیری اعضاي باند رسید ساز جعلی در "نوشهر" 

سرهنگ درویشی فرمانده انتظامی شهرستان نوشهر از شناسایی و دستگیری 4 نفر از اعضای باند رسید ساز جعلی که از طریق اپلیکیشن اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کردند در نوشهر خبر داد 

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "علی اکبر درویشی" در بیان جزئیات این خبر اظهار داشت: در پی مراجعه شهروندی به پلیس آگاهی و مدعی بودند که مورد کلاهبرداری اینترنتی از طریق رسید ساز جعلی قرارگرفت، لذا رسیدگی به این موضوع در دستورکار پلیس فتا قرارگرفت.

وی افزود: ماموران پلیس آگاهی با همکاری کارشناسان پلیس فتای شهرستان در بررسي‌هاي اوليه مطلع شدند كه متهمان پس از مراجعه به فروشگاه‌ها، درخواست مواد غذایی، برنج ، لوازم خانگی و ... مي‌كردند و با ارائه یک رسید بانکی جعلي در موبایلشان، ادعا مي‌كردند كه پول به حساب فروشندگان واریز شده است ولی پس از گذشت چند ساعت شکات متوجه می‌شدند که پولی به حسابشان واریز نشده است.

فرمانده انتظامی شهرستان نوشهر ادامه داد: ماموران پلیس آگاهی پلیس با اقدامات فنی و شگرد‌های خاص پلیسی موفق شدند در اين خصوص 4 كلاهبردار كه اعضاي يك باند بودند را شناسايي و در يك عمليات ضربتي آنان را در مخفيگاهشان دستگير کنند.

سرهنگ درویشی با بيان اينكه متهمان در بازجويي اوليه تا كنون به 800 ميليون ریال كلاهبرداري از 4 شهروند در نوشهر و شهرهای اطراف اقرار كردند، عنوان داشت: اعضاي اين باند پس از سير مراحل قانوني روانه زندان شدند.

------------------------------

کشف 11 تن چوب آلات جنگلی قاچاق در آمل 

سرهنگ داداش تبار فرمانده انتظامی شهرستان آمل از کشف 11 تن و 430 کیلوگرم انواع چوب آلات جنگلی قاچاق در آن شهرستان خبر داد . 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "علی داداش تبار" با اعلام این خبر، گفت: در راستای مقابله با قاچاق چوب آلات جنگلی و فرآوردهای چوبی در سطح شهرستان آمل، ماموران پاسگاه آغوزبن بهمراه یگان حفاظت منابع طبیعی، طرح کنترل و نظارت بر کارگاه های چوب بری و عرضه محصولات و فرآوردهای چوبی را در دستور کار خود قرار دادند.

وی تصریح کرد: در این طرح ماموران با بازرسی از واحدهای کارگاهی چوب بری موفق به کشف بیش از 11 تن و430 کیلوگرم انواع چوب آلات جنگلی قاچاق شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان آمل از توقیف کامیون و دستگیری متهم به قاچاق چوب خبر داد گفت: برابر اعلام کارشناسان منابع طبیعی ارزش ریالی این مقدار چوب آلات یک میلیارد ریال برآورد که کلیه اموال مکشوفه به منابع طبیعی شهرستان آمل تحویل شد.

سرهنگ داداش تبار با بیان اینکه قطع درختان به تاراج بردن منابع ملی بوده و تبعات زیست محیطی زیادی را در پی دارد از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه قاچاق چوب مراتب را سریعاً به پلیس 110 اطلاع دهند.

------------------------------

محدودیت های ترافیکی در محورهای مواصلاتی مازندران 

سرهنگ جهان تاب رئیس پلیس راه استان مازندران از اعمال محدودیت های ترافیکی تا ساعت 6 صبح روز شنبه 28 مرداد ماه 1402 در محورهای مواصلاتی مازندران خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "یدالله جهان تاب" در تشریح این خبر، گفت: به منظور ارتقاء ايمني و تسهيل در عبور و مرور وسايل نقليه، محدودیت های ترافیکی تا ساعت 6 صبح روز شنبه 28 مرداد ماه در محورهای مواصلاتی استان مازندران به اجرا در خواهد آمد.

وی افزود: به همین منظور تردد انواع موتورسیکلت به غیر از موتورسیکلت های انتظامی و امدادی برای انجام ماموریت های ضروری در مسیر مجاز ترافیک تا ساعت 6 صبح روز شنبه 28 مرداد ماه در تمامی محورهای مواصلاتی استان ممنوع است.

رئیس پلیس راه استان مازندران با اشاره به ممنوع بودن تردد تریلر، کامیون و کامیونت در محور کرج- چالوس، اظهار داشت: تردد انواع وسایل نقلیه در صورت پرحجم بودن ترافیک در محور مذکور از ساعت 12 تا 24 امروز از مرزن آباد به سمت کرج و تهران ممنوع بوده و در صورت اعلام ماموران پلیس راه در محل تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 3 بعد از ظهر تا 24 از ابتدای تونل کندوان به سمت مرزن آباد به صورت یک طرفه خواهد بود.

سرهنگ جهان تاب ادامه داد: تردد انواع وسایل نقلیه در صورت پرحجم بودن ترافیک در محور مذکور از ساعت 12 ظهر تا ساعت 24 روز جمعه 27 مرداد ماه از آزادراه تهران- شمال به سمت مرزن آباد ممنوع بوده و در صورت اعلام ماموران پلیس راه در محل تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 3 بعد از ظهر تا ساعت 24 همان روز از مرزن آباد به سمت کرج و تهران یک طرفه خواهد شد .

وی با اشاره به محدودیت های ترافیکی و ممنوع بودن تردد کلیه تریلر ها در محور هراز، گفت: تردد انواع کامیون و کامیونت به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسدشدنی تا ساعت 24 امروز چهارشنبه 25 مردادماه و همچنین از ساعت 6 صبح تا 24 روزهای پنج شنبه و جمعه26 و 27 مرداد ماه از این محور ممنوع است.

رئیس پلیس راه استان مازندران افزود: تردد کلیه وسایط نقلیه از ساعت 2 بعد از ظهر تا ساعت 22 روز جمعه 27 مرداد ماه در صورت سنگین بودن بار ترافیکی از شمال به جنوب به صورت مقطعی یک طرفه انجام می شود.

سرهنگ جهان تاب همچنین یادآور شد: اجرای محدودیت های پیش بینی شده منوط به افزایش حجم ترددها بوده و در صورت عادی بودن ترافیک با هماهنگی محدودیت ها کان لم یکن تلقی می شود .

وی در خاتمه از رانندگانی که قصد تردد در محورهای مواصلاتی استان مازندران را دارند، خواست: با رعایت کامل مقررات راهنمایی و رانندگی و ضمن مدیریت سفر خود، در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با شماره های 21824420 و 21824434 پلیس راه استان مازندران با پیش شماره 011 تماس بگیرند .

 

خبر سلمان مهدوی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار