فرمانده سپاه فجر فارس جزئیات جدیدی از حادثه شاهچراغ اعلام کرد و از دستگیری بیش از ١٠ نفر مرتبط با حادثه دو شب گذشته حرم شاهچراغ خبر داد.
کد خبر: ۱۱۲۰۶۳۸
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۰ 16 August 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: سردار یدالله بوعلی در آیین گرامیداشت هفته خبرنگار که به میزبانی سازمان بسیج رسانه فارس برگزار شد،برای روشن شدن ابعاد دقیق این حادثه توصیحاتی ارائه داد و گفت: این اتفاق حدود ساعت ۱۹ یکشنبه ۲۲ مرداد در ضلع جنوبی حرم و یکی از درب های فرعی رخ داد.
سردار بوعلی گفت : فرد تروریست در یک شبکه که در چند کشور فعال و بدون تردید به صهیونیست وصل است ، فعالیت داشته و از یکماه پیش در شیراز با پوشش ، مستقر و اقدامات لازم را انجام داده بود.

فرمانده سپاه فجر فارس با بیان اینکه این تروریست در روز حادثه همزمان با نزدیک شدن به درفرعی حرم، اسلحه خود را بیرون آورده و با تیراندازی ورود می‌کند، گفت: وی از بیرون حرم و از مقابل بهداری حرم مطهر شلیک را آغاز می‌کند.

او افزود : دو نفر از خدام و نیروهای حفاظت جلوی درب خروجی برای هدایت زوار حضور داشتند که این فرد تروریست در اولین اقدام به سمت این دو نفر شلیک می‌کند و یکی از خدام در همان لحظه به شهادت می رسد .

فرمانده سپاه فجر فارس با بیان اینکه نفر دومی که این فرد تروریست به سمت وی شلیک می‌کند، از نیروهای حفاظت است که دیشب به شهادت رسید، گفت: یک زائر در مسیر تروریست نیز تیر می‌خورد .

این فرد تنها با ورود به حرم یک تیر شلیک کرده که بلافاصله لایه دوم حفاظت در قالب ۴ نیروی حفاظت حرم ورود می‌کنند.

بوعلی گفت : یکی از نیروهای حفاظت ما شروع به شلیک کرده و مسیر تروریست را منحرف می‌کند ؛در همین حال یکی از نیروهای خدماتی حرم که بسیجی پایگاه مسجد الرقیه شیراز است، با شجاعت از پشت ، تروریست را به زمین‌می اندازد و دو نفر مسلح ما هم به سرعت رسیده و مهاجم را خلع سلاح می کنند و تروریست سالم دستگیر می‌شود.

او با تصریح بر اینکه حدود چند ثانیه این فرد در حرم حضور داشته و به سرعت دستگیرشده، افزود: از زمان تیراندازی تا دستگیری حدود ۴۰ ثانیه زمان در دوربین ها، ثبت شده است.

فرمانده سپاه فجر فارس با بیان اینکه تاکنون بیش از ١٠ نفر در ارتباط با این حمله ، دستگیر شده‌اند، گفت: این فرد تروریست یکی از بهترین اسلحه‌های کیفی با ٨خشاب با خود داشته است.

بوعلی با بیان اینکه فرد تروریست یک و نیم لیتر بنزین و فندک در کوله خود داشته که معلوم نبوده به چه قصدی آن را حمل کرده است، افزود: برخی تصور می‌کنند که شلیک‌ها به سمت خدام و نگهبانان بوده اما فرد تروریست ۲۴۰ تیر به همراه داشته و به قصد تیراندازی به سمت زوار حرکت کرده است.

سردار بوعلی در پایان گفت : ۲ نفر از مجروحان حادثه تروریستی از نیروهای امنیتی ما هستند که یک نفرشان شب گذشته به شهادت رسید و یک نفر در بیمارستان بستری است. همچنین یک خادم به شهادت رسید و یک خادم دیگر نیز مجروح و در بیمارستان است.

وی در پایان از مردم شهیدپرور شیراز برای شرکت در مراسم تشییع دو شهید این حادثه که در حرم مطهر برگزار می‌شود، دعوت کرد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار