مسئول کمیته ی فرهنگی آموزشی بانوان اربعین ایلام:
مسئول کمیته ی فرهنگی آموزشی بانوان اربعین ایلام با بیان اینکه بانوان در بزرگداشت عزای اهل بیت سابقه طولانی و درخشانی دارند، گفت: بانوان مداح نقش موثری در ترویج و گسترش فرهنگ عاشورا دارند.
کد خبر: ۱۱۲۰۴۴۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۰ 15 August 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ مریم بیگ محمدی در جلسه هم اندیشی بانوان مداح اظهار داشت: اگر بخواهیم سابقه عزاداری بانوان را از آغاز تا امروز بررسی کنیم، باید بگوییم نخستین کسانی که برای حضرت سیدالشهداء (ع) عزاداری کردند این افراد بودند.

وی افزود: روز عاشورا بعد از شهادت امام حسین (ع) زنان حرم امام و بانوان بازمانده حادثه کربلا جمع شدند و در رثای امام حسین (ع) شروع به عزاداری و نوحه‌خوانی کردند.

مسئول کمیته ی فرهنگی آموزشی بانوان اربعین ایلام خاطرنشان کرد: نقش تربیتی بانوان ستایشگر در عرصه تبلیغ، غیر قابل انکار است، چراکه مخاطبان اصلی بانوان ستایشگر، مادران امروز و فردا و به معنای اخصّ کلمه، متولیان تربیتی نسل آینده محسوب می‌شوند از این رو اثرگذاری و ارتقاء سطح بینش و باورهای مذهبی این طیف از مخاطبان، تأثیر بسزایی بر فرهنگ عموم جامعه خواهد داشت، براین اساس نقش بانوان ستایشگر در این خصوص، برجسته و ستودنی است.

بیگ محمدی اظهار داشت: از ویژگی‌های بارز روضه‌های خانگی که با محوریت بانوان برگزار می‌شود حضور کودکان و فرزندان همراه مادران است و از این منظر، فرزندان همراه بانوان تأثیرات چشمگیری از حس و حال مراسم دینی خواهند پذیرفت که سرمنشاء تعاملات آینده زندگی‌شان می‌شود.

وی تصریح کرد: بدون شک فرزندی که ناگزیر به همراه مادر در جلسات مذهبی شرکت می‌کند،‌ علاوه بر اینکه لحظاتی از معرض آلودگی رسانه‌های مجازی فارغ می‌شود و متقابلاً امکان بهره‌مندی از رسانه حقیقی شیعه و نقش سازنده منابر و مواعظ آیینی برخوردار می‌شود

مسئول کمیته ی فرهنگی آموزشی بانوان اربعین ایلام گفت: برخورداری از معارف والای شریعت کافی است تا نسل آینده مجهز به سپری برای در امان ماندن از تهاجمات فرهنگی بیگانگان شود، لزوم کاهش آسیبهای مداحی، بیان حماسی واقعه کربلا، رعایت مسائل تاریخی عاشورا، بهترشدن مضامین و محتوای اشعار شاعران و مداحان از دیگر نکاتی بود که مسئول کمیته فرهنگی آموزشی بانوان اربعین ایلام به آنها اشاره داشت./ح

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار