غلامرضا شریعتی در نشست خبری با اصحاب رسانه‌ی نکا به مناسبت روز خبرنگار گفت:
نماینده مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: بندر امیرآباد دارای ۷/۵ میلیون تن ظرفیت است که در حال حاضر، کمتر از ۳ میلیون تن بهره‌برداری می‌شود و امیدواریم با تبدیل شدن به منطقه آزاد، بازرگانان جهت صادرات و واردات کالا، این بندر را انتخاب کنند و از تمام ۷/۵ میلیون تن ظرفیت این منطقه، به طور کامل استفاده شود.
کد خبر: ۱۱۲۰۳۵۲
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۳ 14 August 2023

 

درصورت تبدیل بندر امیرآباد به منطقه آزاد، از تمام ۷/۵ میلیون تُن ظرفیتِ آن استفاده می‌شود  

به گزارش تابناک مازندران، غلامرضا شریعتی اَندَراتی، در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت روز خبرنگار، با تبریک این روز و یاد و خاطره شهید صارمی، با توجه به در پیش بودن انتخابات در اسفندماه امسال، به تشریح کلیات عملکرد خود در حوزه انتخابیه‌ی شهرستان نکا پرداخت.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه‌ی نکا، ما ۵ مشکل اساسی داشتیم که از چهار دهه‌ی گذشته روی هم تلنبار شده بود و با شناخت از این مشکلات مزمن که طبق آمار و ارقام موجود در سازمان مدیریت برنامه ریزی، باعث عقب افتادگی شده بود، برای حل آنها اقدام کردیم.

 

درصورت تبدیل بندر امیرآباد به منطقه آزاد، از تمام ۷/۵ میلیون تُن ظرفیتِ آن استفاده می‌شود  

نماینده‌ی مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نرخ بیکاری ما، ۲برابر نرخ استان بود، در حوزه راه ارتباطی شاهد عقب‌افتادگی ۲۵ درصدی بودیم، در حوزه بنیاد مسکن و طرح‌های هادی، بهداشت و درمان و فناوری اطلاعات نیز مشکلات اساسی داشتیم که در جلسات مختلف نیز آنها را بازگو کردیم.

شریعتی اَندَراتی افزود: در حوزه فن‌آوری اطلاعات، در ابتدای خدمت، حدود ۶۰_۷۰ درصد مشکل داشتیم که اکنون، ۹۹ درصد مشکلات زیرساخت‌ها در زمینه‌ی فضای مجازی، آنتن‌دهی موبایل، فیبر نوری و ... رفع شده است، و با پیگیریهای انجام شده، اکنون فقط ۱ درصد مشکل وجود دارد.

وی خبر داد: در حوزه‌ی بهداشت و درمان، امروز دو پروژه‌ی مهم و اساسیِ بیمارستان «امام حسین(ع)» و «تامین اجتماعی» با ۴۰ میلیارد تومان منابع به مسیر تکمیل شدن می‌رود که امیدواریم تا پایان شهریور ماه بیمارستان تأمین اجتماعی و تا پایان اسفندماه امسال، بیمارستان امام حسین(ع) را به بهره‌برداری برسانیم.

 

درصورت تبدیل بندر امیرآباد به منطقه آزاد، از تمام ۷/۵ میلیون تُن ظرفیتِ آن استفاده می‌شود  

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، در حوزه شبکه راه‌ها نیز اظهار کرد: با ۵ میلیارد تومان اعتبار از گذشته و بیش از ۵۰ میلیارد تومان اعتبار در حال حاضر، امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۳ همه‌ی شبکه راه‌ها آسفالت شود و همچنین با توجه به اینکه، اکنون چند پروژه‌‌ی دیگر را نیز از منابع شبکه ملی گاز هزینه کردیم، اکنون آسفالت روستاهای مسیرِ سوچلما_ارم، کفرات، شیط، لائی به کفکور، رمدانخیل، للرد، بندبنی، ولامده، زروم و پاسند به لائی انجام شده است و بخش اعظم راه‌های روستایی دیگر نیز آسفالت و بعضاً بهسازی اساسی خواهند شد.

شریعتی اَندَراتی خاطرنشان کرد: برخلاف گذشته که همه‌ی پروژه‌ها غیرفعال شده بود، اکنون کارها شتاب خوبی گرفته و در مسیری هدفمند قرار گرفته‌ایم، بطور مثال، در بخش طرح‌های هادی روستایی، آسفالت بیش از ۲۰ روستای دیگر نیز انجام خواهد گرفت.

وی یکی از اتفاقاتی که در حوزه انتخابیه، از شهرک سلیمانی تا گلوگاه در ظرف سه سال گذشته افتاده است را، آسفالت مجدد بیش از ۹۰ درصد راه جنوب و شمال دانست که جزو نیازهای اساسی بود و پس از پیروزی انقلاب نمونه‌ ندارد. و همچنین افزود: در حوزه‌ی راه‌ها، مسیر «نداف‌خیل» و «حلم‌سر» نیز آسفالت شد و آسفالت سایر روستاها هم در دستور کار است که شتاب خوبی گرفته و ادعا می‌کنیم که حوزه انتخابیه‌ی ما جزو اولین حوزه انتخابیه استان مازندران است که در این بخشها به شتاب کارهایش درحال انجام است.

 

درصورت تبدیل بندر امیرآباد به منطقه آزاد، از تمام ۷/۵ میلیون تُن ظرفیتِ آن استفاده می‌شود  

نماینده مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: طبق آمار شهرداری بهشهر، در ۴ سال گذشته قریب به ۵۰ هزار متر مربع آسفالت شد و همچنین در حوزه‌ی انتخابیه‌ی نکا، بهشهر گلوگاه و رستمکلا، ۱۲۰ هزار متر مربع از مسیر شهر و روستا آسفالت شد که نشانه‌ی تبعیض قائل نشدن ما بین شهر و روستا است.

شریعتی بیان کرد: موضوع آب نیز برای ما حائز اهمیت است و منطقه‌ی ما جزو نقاط بحران‌خیز و قرمز آبی هست و درصدد هستیم که از آب سد گلورد، به مردم، آب شرب و کشاورزی بدهیم که اکنون پروژه‌ی بیش از ۳۰۰ میلیارد تومانی آب شرب شهرستانها و روستاها شروع شده و تلاشمان این است که تا تابستان امسال، مردم از آب سد گلورد، بهره‌مند شوند.

وی تشریح کرد: در مسیر راه‌های هزارجریب، محور «استخر‌پشت» و «لایی»، به علت استهلاک بیش از حد، نیاز به روکش دارند که پیش‌بینی شده روکش انجام شود و بنده نوید می‌دهم طبق قولی که به مردم دادیم، بتوانیم در پایان سال ۱۴۰۳ مشکلات زیرساختی را نیز در حوزه اشتغال و‌ سرمایه‌گذاری برطرف کنیم که در این راستا باید تلاشمان را دوچندان کنیم تا در جلسات سال ۱۴۰۳ ، سوال خبرنگاران و حتی شهروندان در راستای مسائل و خواسته‌های دیگری باشد که برای رفاه و آسایش مردم به آنها محتاجیم.

 

درصورت تبدیل بندر امیرآباد به منطقه آزاد، از تمام ۷/۵ میلیون تُن ظرفیتِ آن استفاده می‌شود  

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی یادآور شد: همانطور که مستحضر هستید، لایحه‌ی جدید منطقه آزاد تصویب و برای اظهارنظر به شورای نگهبان فرستاده شد و ما بسیار خوش بین هستیم که شورای نگهبان این لایحه را تصویب کند.

شریعتی اَندَراتی خاطرنشان کرد: یقینا منطقه آزاد بهشهر آثار اقتصادی و برکات فراوانی از قبیل؛ «بالا بردن درآمد سرانه مردم» ، «تعلق ارزش افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها» ، «اشتغال» و ... را بر حوزه‌ی انتخابیه نکا، بهشهر و گلوگاه خواهد داشت.

وی گفت: باتوجه به اینکه، یکی از مشکلات جدی در سراسر کشور و مازندران، نبود ظرفیت برق است، از وزارت نیرو و وزارت نفت خواستیم ظرفیت تولید برق را با استفاده از گاز، بالا ببرد و با پیگیری‌ها و تلاش جدی، امروز می‌توانیم مدعی شویم که به سمت «احداث ظرفیت جدید در کنار نیروگاه» می‌رویم تا بتوانیم بخش عظیمی از برق را، از «گاز» تامین کنیم که اکنون این پروژه با بیش از ۵ میلیارد تومان فعال شده است.

نماینده مردم نکا، بهشهر و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: روزی که نیروگاه شهید سلیمی در نیمه دوم دهه‌ی ۱۳۵۰ ساخته شد، آن زمان چه از نظر برق مشترک خانگی و چه صنعتی قابل قیاس با امروز نیست و امروز اگر ۲ نیروگاه شهید سلیمی مازاد هم بسوزانند، ناچاریم تا مادامی که نیروگاه را به مدار استفاده در نیاوریم از مازوت استفاده کنیم، اما طبق قول وزارت نیرو، با بهره‌برداری از این ۴واحد نیروگاه جدیدی که در کنار نیروگاه برق شهید سلیمی در حال احداث است، ظرفیت تولید برق افزایش پیدا کند و سطح استفاده از مازوت به حداقل خواهد رسید. اما اگر نیروگاه را تعطیل کنیم، ظرفیت برق بسیار کاهش پیدا می‌کند، لذا ما باید این ظرفیت را با جایگزین کردن سوخت گاز بالا ببریم که این اتفاق در نیروگاه شهید سلیمی در حال افتادن است.

 

درصورت تبدیل بندر امیرآباد به منطقه آزاد، از تمام ۷/۵ میلیون تُن ظرفیتِ آن استفاده می‌شود  

شریعتی اَندَراتی فاضلاب شهری را از مشکلات دیگر این حوزه انتخابیه برشمرد و گفت: بر اساس توافقی که با آب و فاضلاب کشور از محل تهاتر نفت قرارگاه خاتم، انجام دادیم، منابع فاضلاب شهری بهشهر و نکا و گلوگاه تامین شده است و زمین تاسیسات فاضلاب را از بنیاد مستضعفان تهیه و مبلغ ۶ هزار میلیارد تومان نیز از محل تهاتر نفت قرارگاه خاتم دریافت می‌کنیم.

وی خرید محصولات کشاورزی را نیز دغدغه‌ی کشاورزان این منطقه دانست و گفت: طبق مصوبه‌ای که به مجلس دادیم، قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی استراتژیکی مانند؛ گندم، سویا، کلزا، آفتابگردان و ... را بر عهده‌ی جامعه کشاورزان گذاشتیم و نقش دولت را در تعیین قیمت گذاری پایین آوردیم تا دولت فقط تأمین کننده‌ی مالی باشد و به موقع هزینه‌ها را پرداخت کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، ابراز کرد: قطعی آب نیز مشکل دیگر مردم این منطقه است بطوریکه؛ چاه‌های ما باید قریب به ۵۰۰ لیتر در ثانیه آب بدهد، اما این عدد نصف شده و به ثانیه‌ای ۲۵۰ لیتر رسیده است، بنابراین تلاش کردیم که از سد گلورد آب تهیه کنیم.

شریعتی افزود: باتوجه به اینکه، ۹۹درصد آب+ شهر و روستاهای منطقه شرق مازندران از چاه است و در حالیکه، چاههای ما باید هر ثانیه قریب به ۵۰۰ لیتر آب بدهد، اما چاهها آب ندارند و باید تلاش جدی کنیم تا تابستان سال بعد این مشکل را حل کنیم.

وی اظهار کرد: کارهای شاخصی که در این منطقه انجام دادیم، گازرسانی به بیش از ۹۰ روستا با اعتبار ۲۵۰ میلیارد تومان، حل بخش عظیمی از مشکلات حوزه فناوری اطلاعات، آسفالت و بهسازی راه‌های روستایی که ۵۰۰ کیلومتر شبکه راه‌های اصلی کم داشتیم و امروز با هزینه‌ی ۷۰۰ میلیارد تومان، ۲۰۰ کیلومتر آن آسفالت شد و ۳۰۰ کیلومتر دیگر باقی مانده است.

 

درصورت تبدیل بندر امیرآباد به منطقه آزاد، از تمام ۷/۵ میلیون تُن ظرفیتِ آن استفاده می‌شود  

نماینده مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی افزود: برای مشکل کمبود آب نیز، امسال سد گلورد را حتما به اتمام می‌رسانیم که از دو سال پیش با بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان هزینه، بخش زیادی از سازه‌هایش ساخته شده است.

شریعتی همچنین گفت: در اجرای پروژه‌ی پتروشیمی از شما خبرنگاران انتظار کمک داریم، چراکه امروز سطح درآمد در عرصه کشاورزی مالیات ندارد و یکی از کمک‌هایی که به دهیاری‌ها و شهرداری‌ها می‌تواند شود «ارزش افزوده» است که اکنون سطح کشاورزی ما ۵۰۰۰ متر شده است، در حالیکه، مس رفسنجان فقط در یک محدوده‌ی ۱۵۰ هکتاری، به اندازه‌ی کل درآمد کشاورزی مازندران درآمد کسب می‌کند، اما مازندران در همه‌ی قسمت‌های مناطق، مجموعاً، در ۱۵۰ هکتار کشاورزی می‌کنیم، لذا شما خبرنگاران برای ایجاد صنعت و این پروژه دفاع کنید، زیرا ما قانون داریم و این پروژه نیز مانند سایر پروژه‌ها مشاور ذیصلاح سازمان برنامه دارد و متخصصان درباره این پروژه نظر درست داده‌اند.

وی در زمینه‌ی مشکلات شغلی و بیمه‌ای خبرنگاران نیز خبر داد: بزودی جلسه‌ای با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهم داشت و مشکلات خبرنگاران را بازگو خواهم کرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ما باید اقتصاد مازندران را مانند همه استانها، از تک بعدی خارج و با رعایت ملاحظات زیست محیطی، همه چیز تولید کنیم که همه‌ی ما و بویژه خبرنگاران می‌توانند در این امر، کمک کنند.

 

درصورت تبدیل بندر امیرآباد به منطقه آزاد، از تمام ۷/۵ میلیون تُن ظرفیتِ آن استفاده می‌شود  

شریعتی اَندَراتی گفت: در حوزه اشتغال با هزینه‌ی ۱۰ هزار میلیارد تومان در حال سرمایه‌گذاری هستیم که بخشی از آن به بهره‌برداری می‌رسد و همچنین یک کارخانه‌ای در شهرک صنعتی در حال احداث است که سویا، روغن و خوراک دام تولید می‌کند و امتیازات بیشتری نسبت به کارخانه‌ی بهپاک دارد که بیش از ۱۰۰۰ میلیارد در آن سرمایه‌گذاری شده است که جوانان زیادی مشغول به کار خواهند شد.

وی همچنین با نزدیک شدن به زمان انتخابات تأکید کرد: قوت جمهوری اسلامی در پشتوانه مردمی است بطوریکه، اگر سخنرانی امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری را گوش کنیم، هیچ سخنی نیست که از مردم نگویند و حتی اگر کسی جمهوری اسلامی را قبول ندارد، این خاک را قبول دارد و بدلیل ملی‌گرایی هم که باشد باید در انتخابات شرکت کند و ما و شما خبرنگاران باید به مردم امید و انگیزه دهیم تا جمهوری اسلامی قدرتمند شود، که به نظر بنده در انتخابات پیش رو، مهم مشارکت مردمی است و هر کس مردم را ناامید کند در پای صندوق رای، به جمهوری اسلامی کمک نمی‌کند.

نماینده مردم نکا، بهشهر و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی، درباره‌ی طرح «ساماندهی کارکنان دولت» نیز عنوان کرد: رسالت و مسئولیت مجلس در این طرح تمام شده است و ما منتظر نظر شورای نگهبان هستیم که امیدواریم این طرح قبل از برنامه‌ی پنج ساله هفتم قبل از اینکه در مجلس طرح شود به تصویب برسد و کارکنان شرکتی با این قانون مشکلاتشان حل و فصل شود.

شریعتی اَندَراتی با بیان اینکه، منطقه آزاد مازندران، در سه لکه تعیین شده است که یک لکه در حوزه انتخابیه ما و در بندر امیرآباد با ۱۱۰۰ هکتار، یک لکه در شهرستان بابلسر با ۹۰ هکتار و لکه دیگر در شهرستان نوشهر با ۵۰ هکتار است و با توجه به اینکه، بندر امیرآباد سومین بندر ایران است در این سه لکه، ابراز کرد: طبعا شرق مازندران از این نعمت و قانون بهترین بهره‌برداری را می‌کند، اما آنچه که در اصطلاح عامه است که منطقه آزاد محل ورود ماشین‌های لوکس می‌شود، باید بگوییم؛ بر اساس قانون، واردات کالاهای لوکس و پوشاک ممنوع است.

 

درصورت تبدیل بندر امیرآباد به منطقه آزاد، از تمام ۷/۵ میلیون تُن ظرفیتِ آن استفاده می‌شود  

وی اظهار کرد: منطقه آزاد مزیت‌های زیادی در حوزه «تولید، صادرات و واردات» دارد که بازرگانان و تولیدکنندگان از امتیازات آن به شکل شایسته و ویژه‌ای برخوردار می‌شوند، و صادرات، واردات و تولیدات در این منطقه افزایش پیدا می‌کند و سرمایه‌گذاران از قید و بندهای دست و پاگیر امروز راحت و از معافیت‌های بیشتری برخوردار می‌شوند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، گفت: بندر امیرآباد دارای ۷/۵ میلیون تن ظرفیت است که در حال حاضر، کمتر از ۳ میلیون تن بهره‌برداری می‌شود و امیدواریم با تبدیل شدن به منطقه آزاد، بازرگانان جهت صادرات و واردات کالا، این بندر را انتخاب کنند و از تمام ۷/۵ میلیون تن ظرفیت این منطقه، به طور کامل استفاده شود.

شریعتی اَندَراتی، یکی از بهترین مناطق آزاد کشور را منطقه آزاد امیرآباد در مازندران عنوان کرد، بطوریکه، دارای ریل، فرودگاه و راه شریان اصلی می‌باشد و هم تولید انرژی و هم بندر داریم که با کشورهای حاشیه دریای خزر ارتباط بسیار نزدیکی دارد.

خبر: الهام زارعی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار