مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: در جلسه اخیر شورای عالی اشتغال مصوب شد که ۲۵ درصد از اعتبارات تبصره ۱۸ برای رونق اشتغال در بخش تعاون اختصاص یابد.
کد خبر: ۱۱۲۰۳۴۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۲ 14 August 2023

به گزارش تابناک زنجان، طیب جعفری، مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان زنجان در گفتگویی در زنجان به تشریح اقدامات انجام شده در بخش تعاون پرداخت و اظهار داشت: در جلسه اخیر شورای عالی اشتغال مصوب شد که ۲۵ درصد از اعتبارات تبصره ۱۸ برای رونق اشتغال در بخش تعاون اختصاص یابد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان زنجان ادامه داد: طبق رایزنی‌های که با دستگاه‌ها و با دبیرخانه تبصره ۱۸ انجام شده است موضوع در جلسه کارگروه اشتغال استان مورد توافق قرار گرفت و بر این اساس مصوب شد دستگاه‌ها سهم ۲۵ درصدی را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه اداره کار به دنبال حلقه‌های مفقودی بخش تعاون است که در استان فعال کند، تصریح کرد: بخش اصلی این حلقه‌های مفقوده، تعاون‌های تامین نیاز است.

جعفری با بیان اینکه اداره کار در حوزه تعاونی‌های تامین نیاز (تعاونی‌های کوچک خانوادگی و یا محلی) تاکنون ۶۱ تعاونی را فعال و این روند روبه رشد است، افزود: در حوزه اشتغال خانگی اداره کار تمرکز خوبی داشته است، به طوری که درصدد است تعاونی‌های تامین نیاز فعالیت‌های خانگی را در استان محقق کند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با اشاره به اینکه تعاونی‌های استان به هر دلیلی در گذشته دچار مشکلاتی بودند، این در حالی است که تعاونی‌ها به ویژه در حوزه مسکن خدمات خوبی ارایه داد‌ه‌اند، گفت: منتهی بعد از ابلاغ قانون ممنوعیت الحاق زمین‌های خارج از محدوده که اتفاق افتاد، برخی از تعاونی‌ها از قافله تغییر کاربری اراضی خودشان جا مانده و به دنبال این دچار مشکلاتی شده بودند.

وی ادامه داد: در طی یک و نیم سال گذشته برنامه‌ریز‌های که برای حل و فصل مسایل تعاونی‌ها در سطح استان انجام شد، ستاد ساماندهی تعاونی‌های مهم استان تشکیل شد.

جعفری به تعاونی مسکن نانوایان زنجان اشاره کرد و گفت: این تعاونی که مدت‌ها ساکنان آن به خاطر وجود مشکلاتی در داخل خود تعاون از خدمات شهری محروم بودند، این موضوع در جلسه ستاد ساماندهی مطرح شد و در حال حاضر خیابان‌های اصلی این منطقه آسفالت‌ریزی شده و خیابان‌های فرعی آن هم به مرور زیر چتر پوشش شهرداری زنجان می‌رود.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان زنجان همچنین به تعاونی مسکن علوم پزشکی اشاره کرد و گفت: این تعاونی در سال گذشته یکی از تعاونی‌های پر چالش بوده و سال‌هاست که بلاتکلیف مانده بود.

وی ادامه داد: در حال حاضر در فاز یک تعاونی مسکن علوم پزشکی اعضا ساکن و شاهد پیشرفت ۹۰ درصدی فاز ۲ آن هستیم.

جعفری گفت: همچنین فاز ۳ تعاونی علوم پزشکی که تعداد واحد‌های بیشتری هم در این فاز ساخته می‌شود، سه پیمانکار فعالیت دارند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با یاد‌آوری این مطلب که تعاونی مسکن علوم پزشکی بعد از ۲۲ سال احیا و کار‌های عمرانی آن در حال انجام است، افزود: در حال حاضر تکمیل فاز دو آن رو به اتمام است و امیدواریم فاز ۳ آن هم در کمتر از یک و نیم سال تمام شود.

وی در ادامه به تعاونی‌های که زمین‌های خارج از محدوده دارند اشاره کرد و گفت: در این راستا یک اراده قوی در خود تعاونی‌ها وجود دارد که از طریق مذاکره با دولت، راه شهرسازی و حوزه عمرانی استان مشکل را حل و هر چه سریعتر این زمین‌ها هم تعین تکلیف بشوند.
منبع/فارس

برچسب ها: زنجان ، دولت ، شهرسازی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار