رئیس ستاد انتخابات خراسان شمالی گفت: در پیش ثبت نام انتخابات مجلس ۴۱۱ نفر ثبت نام کردند که ۱۷ درصد خانم‌ها نام‌نویسی کردند.
کد خبر: ۱۱۲۰۳۴۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۹ 14 August 2023

به گزارش تابناک خراسان شمالی و به نقل از خبرگزاری فارس، حسن ناهیدی، رئیس ستاد انتخابات خراسان شمالی صبح امروز در گفتگو با رسانه‌ها با اشاره به پیش ثبت نام انتخابات مجلس اظهار کرد: در پیش ثبت نام انتخابات مجلس ۴۱۱ نفر ثبت نام کردند که تعداد خانم‌های ثبت نام کننده در خراسان شمالی از میانگین کشوری بیشتر است.

وی در خصوص رده سنی ثبت نام کنندگان نیز گفت: رده سنی ۳۵ تا ۴۰ سال با تعداد ۹۵ نفر، بیشترین ثبت نام کنندگان را به خود اختصاص داده اند در حالیکه در دوره‌ی قبل انتخابات مجلس، بیشترین ثبت نام کنندگان در رده سنی ۴۰ تا ۴۵ نفر قرار داشتند.

رئیس ستاد انتخابات خراسان شمالی افزود: زمان نهایی ثبت نام نامزد‌ها ساعت ۱۸ روز ۲۲ مرداد ماه به پایان رسید، اما جمع بندی دقیق آمار سامانه‌های ثبت نام، فرایندی زمان بر است و لذا آمار ثبت نام‌های کامل شده که تا ساعت ۲۳ روز ۲۲ مرداد ماه احصا شده است، در حوزه‌های انتخابیه‌ی خراسان شمالی ۴۴۳ نفر است.

ناهیدی تصریح کرد: این رقم برای دوره‌ی قبل انتخابات مجلس شورای اسلامی ۱۴۰ نفر بوده است.

وی اعلام کرد ثبت نام کنندگان از همه‌ی قومیت‌ها و اقشار جامعه و تشکل‌ها و احزاب هستند.

ناهیدی به مدارک تحصیلی ثبت نام کنندگان نیز اشاره کرد و گفت: ۳۱۶ نفر از ثبت نام کنندگان در این دوره دارای مدرک تحصیلی فوق لیسانس، ۷۲ نفر دارای دکتری، ۴۲ نفر لیسانس و ۳ نفر نیز فوق دیپلم هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار