مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز گفت: می‌توانیم از زبان هنر برای انتقال پیام و رسالت اصلی قیام عاشورا استفاده کنیم.
کد خبر: ۱۱۲۰۲۷۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۸ 14 August 2023
به گزارش «تابناک البرز» زینب عاشری، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز گفت: کانون به همراه مرکز تربیتی رشد ۱۰ روز هیأت برگزار کرد و بچه‌ها در موکب عزاداری نقاشی‌هایی را با موضوع واقعه کربلا می‌کشیدند.
وی ادامه داد: تعداد زیادی نقاشی خروجی مجلس اباعبدالله (ع) شد و تصمیم گرفتیم که آثار این کودکان و نوجوانان در قالب نمایشگاه نقاشی «عزیزم حسین» در معرض دید علاقه‌مندان قرار بگیرد.
عاشری افزود: ۵۵ اثر برگزیده خروجی نمایشگاه بود که ۳۹ اثر در نمایشگاه برای علاقه‌مندان به نمایش گذاشته شد.
این مسئول تصریح کرد: علاوه بر کودکان و نوجوانان البرزی برخی از آثار از استان‌های دیگر پس از انتشار فراخوان به دست ما رسید و‌ امیدواریم بتوانیم این نمایشگاه را در سال‌های آینده باشکوه‌تر و به صورت ملی برگزار کنیم.
وی گفت: هدف از برگزاری این نمایشگاه انس با مکتب اهل بیت (ع)، آشنایی با فلسفه عاشورا و قیام اباعبدالله (ع) است.
عاشری ادامه داد: داستان از ظاهر واقعه کربلا شروع می‌شود که چه اتفاقاتی در عاشورا رخ داد، اما‌ امیدواریم در ادامه به باطن و هدف اصلی قیام امام حسین (ع) بپردازیم و آن ارزش‌ها، باور‌ها و عقایدی که اباعبدالله (ع) و یارانشان به خاطر آن‌ها به شهادت رسیدند را در جامعه نهادینه کنیم.
این مسئول افزود: راجع به عاشورا برای همه سنین از نوزاد تا جوان و پیر حرف برای گفتن داریم و در همه نقش‌ها یعنی پدر، مادر، امام، عمه، عمو و… به آن پرداخته شده است.
وی گفت: می‌توانیم از زبان هنر برای انتقال پیام و رسالت اصلی قیام عاشورا استفاده کنیم که به خاطر آن امام حسین (ع) و یاران با وفای ایشان به شهادت رسیدند.
عاشری ادامه داد: این نمایشگاه در قدم اول خوب بوده اما باید بتوانیم برای گام‌های بعدی ارزش‌ها را نهادینه کنیم، وقتی نوجوان ۱۳ سالۀ واقعه کربلا یعنی حضرت قاسم (ع) شهادت را مانند عسل شیرین می‌داند، باید ببینیم این نوجوان ۱۳ ساله به چه شناختی رسیده و آیا ما می‌توانیم کمک کنیم تا نوجوان ما به این شناخت برسد؟
این مسئول در خاتمه خاطرنشان کرد:‌ امیدواریم بتوانیم از مکتب عاشورا استفاده کنیم و با الگوگیری از آن تربیت دینی را در کودکان و نوجوانان نهادینه کرده و آن را به نسل‌های آینده منتقل کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار