فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: زائران برای تردد آسان‌تر تهیه گذرنامه را به روزهای آخر موکول نکنند.
کد خبر: ۱۱۲۰۰۴۶
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۳ 13 August 2023

سردار احمدرضا رادان روز یکشنبه در بازدید از مرز شلمچه با اشاره به اقدامات انجام شده به منظور تسهیل تردد زائران اربعین حسینی از مرزها اظهارکرد: فرآیند کنترل گذرنامه‌ها تسریع گردیده که این اقدام به کاهش زمان معطلی زائران منجر شده است.

وی افزود افزایش گیت‌های ورود و خروج زائران از طرف ایران و عراق، تردد زائران را آسان‌تر خواهد کرد که از همکاری دولت، وزارت کشور و پلیس عراق تشکر می‌کنیم.

فرمانده کل نیروی انتظامی کشور گفت: توافقاتی که بتواند آسان بودن، ارزان بودن و ایمن بودن را برای زائران فراهم کند تا به امروز توسط کشور عراق متعهدانه انجام شده و امید است سفر امسال نسبت به گذشته بهتر باشد.

سردار رادان گذرنامه زیارتی را ارزان عنوان کرد و افزود: از مردم خواهش می‌کنیم تهیه گذرنامه خود را به روزهای آخر نکشانند.

وی افزود: با طرف عراقی به توافق رسیدیم گذرنامه‌های ۲ سال گذشته با راهکاری که در نظر گرفته شده معتبر باشد.

سردار رادان گفت: اگر احساس کردیم که نیاز به افزایش محل برای صدور گذرنامه باشد، کلانتری‌ها در شهرهای بزرگ هم می‌توانند در صدور گذرنامه ورود کنند.

وی اظهار کرد: مرزبانان، همکاران ما در حوزه انتظامی، وزارت کشور همه اقدامات برای تسهیل در تردد زائران را انجام داده‌اند.

فرمانده نیروی انتظامی کشور گفت: امسال با تجربه افزایش شدید دمای هوا مواجه هستیم که مردم باید در سفر خود این مهم را پیش‌بینی کنند.

وی بیان کرد: گذرنامه‌هایی که از سال ۱۴۰۰ تمام شده با دولت عراق به توافق در سفر اربعین به مدت ۶ ماه اعتبار داشته باشد و حجم زیادی از زائزان ما نیازی به تمدید گذرنامه نخواهند داشت.

سردار رادان گفت: نیروهای مستقر ما در مرزها در سال‌های گذشته زیر چادر به زائران اربعینی خدمات رسانی می‌کردند و آسایش کمتری داشتند که با اقدامات جهادی تقریبا امسال برای آنها سقف پبش‌بینی شده تا استراحت آنها بهتر باشد، همکاران ما در مرزبانی از مزایای استقرار در مرز بهره‌مند هستند.

بازدید فرمانده کل انتظامی کشور از مرز شلمچه

سردار احمدرضا رادان فرمانده کل انتظامی کشور صبح امروز با حضور در مرز شلمچه از اقدامات و زیرساخت‌های موجود در این منطقه برای تردد زائران اربعین حسینی بازدید کرد.

سردار رادان که به منظور بازدید از وضعیت آماده سازی گذرگاه‌ شلمچه محل تردد زائران اربعین به خوزستان سفر کرده، با حضور در گیت‌های عبور پایان مرزی شلمچه از نزدیک روند آماده‌سازی محل عبور زائران را بررسی کرد.

مرز شلمچه از مبادی اصلی تردد زائران اربعین حسینی در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر و ۲۰ کیلومتری بصره عراق قرار دارد.

شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد زائران اربعین حسینی در خوزستان هستند.

منبع/ایرنا

برچسب ها: اربعین ، خوزستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار