فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: دانشجو باید سیاسی باشد تا توسط افراد فریب‌خورده و در فضای سیاسی دشمن دور نخورد، اما سیاست‌زده و سیاسی‌کار نباشیم.
کد خبر: ۱۱۱۹۹۵۳
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۵ 12 August 2023

به گزارش تابناک کرمان، سردار محمدعلی نظری صبح امروز شنبه ۲۱ مرداد در آیین افتتاحیه دوره معرفتی و بصیرتی خط امام ویژه فرماندهان و اعضای شورای حوزه و پایگاه‌های بسیج دانشجویی اظهار داشت: این دوره برای کادرسازی و مدیرپروری است. وی بیان کرد: بعد از دفاع مقدس همه فکر می‌کردند، بسیج توسط امام راحل منحل می‌شود، اما امام خمینی (ره) نه‌تن‌ها این کار را نکردند بلکه بعضی از قشر‌های بسیج را در زمان خودشان ایجاد کردند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ابراز داشت: بسیج دانشجویی از اقشاری‌ست که امام راحل در سال ۶۷ دستور تشکیل آن را دادند و همان زمان امام اعلام کردند، دانشجو یک فرد متعالی‌ست و چهار خواسته را از دانشجویان داشتند.

نظری ادامه داد: امام خمینی (ره) با دوراندیشی خود این روز‌های نظام و انقلاب را در زمینه جنگ نرم، ناتوی فرهنگی و جنگ جهانی سایبری می‌دیدند، بنابراین حل مسائل اعتقادی یکی از خواسته‌های امام از بسیج دانشجویی است و امروز می‌بینیم، دانشجویان ما یکی از توانمندترین اقشار در زمینه اعتقادی هستند.

وی تصریح کرد: ترسیم چارچوب‌های اسلام ناب در تقابل اسلام بدلی و آمریکایی یکی از خواسته‌های امام راحل از بسیج دانشجویی بود و امروز با توجه به عملیات روانی دشمن در فضای مجازی به این امر نیاز زیادی داریم.

این فرمانده ارشد نظامی ابراز داشت: پاسداری از اصل تغییرناپذیر نظام و زیرسلطه ظلم نرفتن که آن زمان بحث نه شرقی و نه غربی را مطرح می‌کردند هم از دیگر خواسته‌های امام از دانشجویان بسیجی به‌شمار می‌رود و بسج دانشجویی به این آرزوی امام به‌خوبی عمل کرده است.

نظری ادامه داد: مسائل سیاسی صرفا در موضوعات سیاسی کشور محدود نیست و بخشی هم به مسائل فرهنگی برمی‌گردد؛ دشمن می‌خواهد از راه سیاست به اعتقادات مذهبی و مسائل فرهنگی ما ضربه بزند.

وی همچنین از توصیه‌های مقام معظم رهبری در زمینه علم و کمک به حل مشکلات دولت‌ها و احصای مشکلات و امیدبخشی داخلی سخن به‌میان آورد و اضافه کرد: بسیج دانشجویی نهادی‌ست که می‌تواند بیشترین نقش را در امیدبخشی داخلی داشته باشد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان بر برخورداری از اتاق فکر یا هیئت‌های اندیشه‌ورز در دانشگاه‌ها تاکید کرد و گفت: ما در همه زمینه‌ها نیاز به فکر و مشاوره دانشجویان در اتاق‌های فکر و هیئت‌های اندیشه‌ورز داریم.

نظری خواستار ارائه راهکار‌ها و نحوه و روش کار از سوی دانشجویان شد و بیان داشت: هرچه تعداد راهکار‌ها بیشتر شود، می‌توانیم، اثربخشی بیشتری در بحث مسائل روز و تهاجم فرهنگی و اعتقادی دشمن بگذاریم.

وی در ادامه سخنان خود هوشیاری توام با عدم محافظه‌کاری را از دیگر خواسته‌های امام راحل از دانشجویان بسیجی ذکر کرد و افزود: دانشجو باید هر روز به‌روزتر باشد و بر علم، تقوا و مسائل مدیریتی وی افزوده شود.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان اظهار داشت: دانشجو باید سیاسی باشد تا توسط افراد فریب‌خورده و در فضای سیاسی دشمن دور نخورد، اما سیاست‌زده و سیاسی‌کار نباشیم.

نظری تصریح کرد: در سپاه و دستگاه‌های امنیتی به همین شکل است که نیرو‌های ما سیاست را خوب می‌فهمند، اما در حزب و یا گروهی ورود نمی‌کنند بلکه هدف‌شان به‌ثمر رسیدن اهداف نظام و انقلاب است.

وی با اشاره به اینکه دوره‌های آموزشی فعلی برای کادرسازی و تربیت دانشجو به تنهایی کافی نیست، عنوان کرد: دوره‌ها باید بر اساس نیاز روز در طول سال برای دانشجویان بسیجی برگزار کنید، زیرا برای کادر تراز انقلاب یکی، دو دوره کافی نیست و دانشجوی بسیجی ما باید به‌روز باشد.

این فرمانده ارشد نظامی با اشاره به اینکه در دوره شیوع کرونا تاثیرگذاری دوره‌های آموزشی آنلاین کمتر از دوره‌های حضوری بوده است، ابراز کرد: کمتر کسی بود در مورد خبری که به وی می‌رسید و القائاتی که دشمن می‌کرد، تحقیق کند و به نتیجه برسد و افرادی به‌گفته‌های دشمن در فضای مجازی اطمینان می‌کردند و ما غفلت کردیم و باید این غفلت را در سیستم دانش‌آموزی و دانشجویی با برگزاری دوره‌های مختلف جبران کنیم.

نظری از حضور یک هزار و ۷۰۰ دانشجوی بسیجی در اردو‌های جهادی تابستان جاری خبر داد و اظهار داشت: با در کنار هم بودن و روحیه جهادی می‌تواند در مقابل تحریف و تحریمی بایستیم که نسخه تسلیم است و تا امروز نه تنها پا را عقب نگذاشته‌ایم بلکه پیشرفت‌های بسیار خوبی داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه مؤلفه‌های قدرت در یک کشور شامل رهبر بزرگ، مکتب بزرگ، مردم بزرگ و دشمن بزرگ و قوی است، بیان داشت: در بیش از ۴۰ سالی که انقلاب به پیروزی رسیده است، می‌بینید با چه حوادثی روبه‌رو بوده، اما هرجا نیاز شد مردم آمده‌اند و در کنار دولت و نظام کار‌ها را به نتیجه رساندند.

وی با اشاره به اینکه غرب و آمریکایی‌ها دنیا را علیه ما بسیج کرده‌اند، اضافه کرد: از لحاظ قدرت دفاعی هیچ دشمنی نمی‌تواند به ما لطمه بزند و در داخل هم ان‌شاء‌الله با توانمندسازی اقشار مختلف ازجمله دانش‌آموزان و دانشجویان سد و سپری در برابر عملیات روانی دشمن ایجاد می‌کنیم و پرچم این نظام به دست صاحب اصلی‌اش می‌رسد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان اظهار داشت: ضعف‌هایی در کشور وجود دارد که باید شناسایی شود و ما در حالی در زمینه برطرف کردن مشکلات مردم با ضعف‌هایی مواجه هستیم که منابع داریم، اما مشکل اصلی ما مدیریت منابع است.

نظری در پایان از ضعف در ارتباط گیری با جوانان و ضعف در نقش‌آفرینی رسانه‌ای سخن گفت و از قشر بسیج دانشجویی خواست با راه‌اندازی مجموعه رسانه‌ای به دستگاه‌های رسانه‌ای استان کمک کند و محتواسازی و روش ارائه دهد.

در همین حال طباطبایی مسؤول بسیج دانشجویی استان کرمان اظهار کرد: دوره معرفتی خط امام تا ۳۰ مردادماه ادامه دارد و آموزش‌هایی به فرماندهان و اعضای شورای حوزه و پایگاه‌های بسیج دانشجویی ارائه می‌شود.
منبع/فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار