کد خبر: ۱۱۱۹۷۷۴
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۹ 12 August 2023

قطعا آن روز که در سال ۱۳۷۵ محمود صارمی، به عنوان مسئول دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی در مزارشريف افعانستان انتخاب شد نمی‌دانست قرار است در دو سال بعد در نهایت مظلومیت در مزارشریف به شهادت برسد و خونش چون شهیدان تاریخ معاصر ایران الهام بخش و یادآور اهمیت خبرنگاری در دنیای ما باشد.
خبرنگار یک عنصر اجتماعی‌است که با مسئولیت پذیری زاید الوصفی به جامعه‌اش عشق می‌ورزد و با تحمل تمام مخاطرات و گذر از یک زندگی آرام، بدون چشم‌داشت، در راستای هدفش که همان بهبود اوضاع جامعه است، تلاش می‌کند گام برمی‌دارد و قلم می‌زند.
در واقع روز ۱۷ مرداد، روز خبرنگار به این مفهوم است که به ما یادآوری کند انسان‌هایی با طبع بلند در جامعه حضور دارند و زندگی ما را بهتر می‌کنند، تا به یادمان بیاورد که چنین سنگ زیرین آسیابی در جامعه وجود دارد که در کشاکش سختی‌های زندگی برای آگاهی و توسعه جامعه گام برمی‌دارد و هیچ هدفی جز بهتر شدن زندگی اجتماعی ندارد.
من فیروز ابراهیمی، رییس خانه صنعت و معدن خراسان رضوی، سال‌هاست که فعالیت اجتماعی می‌کنم و همیشه مشکلات را از طریق شما و رسانه‌تان به مدیران ارشد جامعه منتقل کرده‌ام. سپاسگزارتان هستم که گوش به زنگ تماس امثال من هستید تا مشکلاتی که وجود دارد را بشنوید و آن را به زبان قابل فهم برای مدیران و مردم تشریح کنید. دستتان را می‌بوسم که در خط مقدم این فعالیت حضور دارید و نقش غیر قابل انکارتان را ایفا می‌کنید. این مهم وقتی اهمیتش بیشتر می‌شود که تقریباً در تمام معادلات خودتان و تلاشتان نیست که دیده می‌شود، مطلبی که می‌نویسید و اثری که می‌گذارید به جا می‌ماند. این نهایت فداکاری شماست و مناعت طبعتان ستودنی است.
روز خبرنگار را محضرتان تبریک عرض می‌کنم و برای شادی روح شهید محمود صارمی که با خونش چنین روزی را در تاریخ و تقویم رقم زد فاتحه‌ای قرائت می‌کنم. به امید روزی که جایگاه شما بیش از قبل برای جامعه تبیین شود.
فیروز ابراهیمی_ رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار