فرمانده انتظامی استان آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه امنیت و آرامش جامعه خط قرمز پلیس است، گفت: در سال جدید تعداد ۹۸ اراذل و اوباش دستگیر و ۲۳۸ نفر از اراذل و اوباش شناسنامه دار نیز احضار و از آنها تعهد اخذ و در ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۱۹ قبضه کلت جنگی به همراه مهمات مربوطه در استان کشف شده است.
کد خبر: ۱۱۱۹۷۴۳
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۹ 11 August 2023

به گزارش تابناک تبریز، سردار علی محمدی ظهر امروز در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار و تجلیل از اصحاب رسانه با گرامیداشت یاد و خاطره شهید "صارمی" و تبریک روز خبرنگار، اظهار داشت:خبرنگاری یکی از مشاغل پرارزش، پرمعنا و اثرگذار در جامعه است و ارائه اخبار و اطلاع‌رسانی از حوادث، رویدادها و عملکرد سازمان‌ها و مسؤولان از وظایف خطیر خبرنگاران در جامعه است.

فرمانده انتظامی استان آذربایجان‌شرقی با قدردانی از تعامل، همکاری‌ها، مساعدت‌ها و پشتیبانی خبرنگاران از پلیس استان، تصریح کرد: اصحاب رسانه و خبرنگاران به عنوان یار و مددکار پلیس در بحث کنترل و پیشگیری از جرائم می‌توانند اثرگذار باشند و قلم خبرنگاران می‌تواند تثبیت‌کننده امنیت و آرامش در جامعه باشد.

سردار محمدی با اشاره به اثرگذاری اخبار و عملکرد پلیس در جامعه یادآور شد: قلم خبرنگاران نافذ بوده و با ظرافت و لطافت خاصی پیام‌ها و اخبار توسط اصحاب رسانه نشر و انعکاس می‌یابد.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه  پلیس به دنبال برقراری امنیت و آرامش در جامعه است، افزود: این مهم زمانی محقق می‌شود که آرامش روحی، فکری و روانی در جامعه بوجود بیاید و این با قلم و نگاه آگاهی‌بخش خبرنگاران محقق می‌شود.

فرمانده انتظامی استان آذربایجان‌شرقی با تاکید بر تحلیل موضوعات در حوزه پیشگیری از جرائم، بیان موضوعات اجتماعی و نقش پلیس در حوزه‌های امنیتی و پیشگیری از جرائم، گفت:در پیشگیری و کنترل جرائم رسانه‌ها می‌توانند نقش اساسی را ایفا کنند، چرا که هر چقدر آگاه‌سازی و پیشگیری اجتماعی در جامعه توسعه یابد به همان میزان نیز جرائم کاهش یافته و کنترل خواهد شد.

سردار محمدی همچنین با بیان اینکه خبرنگاران همانند پلیس امین جامعه‌اند و این امانتداری وظیفه آنان را سنگین‌تر می‌کند، اذعان داشت:دقت نظر خبرنگاران نشان‌دهنده تیزهوشی، علاقه به کار و ایفای درست نقش آنان است.

افزایش ۱۶ درصدی تماس های ۱۱۰ پلیسی در آذربایجان شرقی

فرمانده انتظامی استان به میزان تماس‌های مردمی با سامانه ۱۱۰ اشاره کرد و متذکر شد: در ۴ ماهه سال‌جاری تعداد ۹۴۲ هزار و ۹۶۹ مورد تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی استان برقرار شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل با افزایش ۱۶ درصدی شاهد هستیم و از این تعداد ۳۵۲ هزار و ۹۲۲ عدد تماس عملیاتی شده است و رضایت‌مندی ۸۸ درصدی در این حوزه داریم.

رتبه ۲۹ آذربایجان‌شرقی در سرقت

سردار محمدی به تاثیر  روحی و روانی جرم سرقت در جامعه اشاره کرد و گفت: رتبه استان در وقوع جرم سرقت 29 بوده یعنی از نظر تعداد و فراوانی وقوع جرم سرقت در رتبه‌های پائین قرار داریم که در سال جدید وقوع جرم سرقت در استان نسبت به مدت مشابه سال قبل کنترل و کاهش یافته و در این مدت تعداد 2هزار و 959 سارق دستگیر و تحویل مراجع قضائی شده است .

وی با اشاره به وضعیت ترافیک در استان از کاهش آمار فوتی‌ها از تصادفات جاده‌ای در استان در سال‌جاری خبر داد و ابراز کرد:در بحث کاهش ترافیک در مرکز استان بخصوص هسته مرکزی شهر تبریز پلیس استان مطالبه‌گر بوده و باید تمامی دستگاههای دخیل در امر ترافیک پای کار باشند تا بتوانیم با هم‌فکری، تعامل و خرد جمعی معظل ترافیک را در شهر تبریز حل و فصل کنیم که در این زمینه نیازمند همکاری و یاری اصحاب رسانه هستیم.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه امنیت و آرامش جامعه خط قرمز پلیس است، بیان داشت: در سال جدید تعداد ۹۸ اراذل و اوباش دستگیر و ۲۳۸ نفر از اراذل و اوباش شناسنامه‌دار نیز احضار و از آنها تعهد اخذ و در ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۱۹ قبضه کلت جنگی به همراه مهمات مربوطه در استان کشف شده است.

فرمانده انتظامی استان آذربایجان‌شرقی در پایان تاکید کرد: بنده  به نیابت از همکاران انتظامی استان تعهد می‌دهم که در تامین نظم و امنیت از هیچ تلاش و کوششی فروگذار نباشیم و با مشارکت و همراهی مردم و مسئولان استان، امنیت پایدار و در خور شان و منزلت مردم شریف استان را تامین و فراهم کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :