مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای با بیان اینکه ۵۰۰ دوره تخصصی فنی و حرفه‌ای تابستانه یزد در حال برگزاری است، گفت: یزد نیازمند نهضت گفتمان ملی مهارت آموزی است.
کد خبر: ۱۱۱۹۷۳۶
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۸ 11 August 2023

 

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، مجید حق‌جو در سخنرانی پیش از خطبه‌ نماز جمعه این هفته یزد اظهار داشت: رسالت فنی و حرفه‌‌ای در کشور، تربیت نیروی انسانی متخصص و ماهر در عرصه‌ها و رشته‌های مختلف است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان یزد خاطرنشان کرد: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان یزد هم در راستای تحقق نهضت ملی مهارت‌آموزی، برنامه‌های تحولی بسیار خوبی را دارد.

وی ادامه داد: نزدیک به 15 مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای در تمام نقاط استان وجود دارد و در کنار آن یک هزار آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای هم در سطح استان یزد به مبحث ارائه خدمات مهارتی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در سطح استان می‌پردازند.

حق‌جو گفت: امروز این موضوع ضرورت دارد که خانواده‌ها به فرهنگ کار توجه بیشتری داشته باشند و مسئولان هم نسبت به این موضوع بیش از پیش اهمیت دهند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان یزد بیان کرد: ما معتقدیم که جوانان و نوجوانان یزد هر یک در هر رشته‌ فنی که حضور پیدا کرده و به آموزش بپردازند و حداقل یک مهارت را کسب کنند، در آینده قطعا بیکار نمی‌مانند و بخصوص در حوزه آقایان طبق بررسی‌های انجام شده مشخص شد در صورتی که فردی دوره‌های فنی و حرفه‌ای را گذرانده باشد و تمایل به کار داشته باشد حتما یا کارآفرین می‌شود یا در واحدهای تولیدی و فنی مشغول به فعالیت است.

وی با بیان اینکه امروز دانشگاه به معنای خوشبختی و سعادت برای جوانان نیست بلکه اینکه نوجوان و جوان دارای یک مهارتی باشد می‌توان هم به او اعتماد و هم امید داشت و خودش هم امید به توسعه خواهد داشت.

حق‌جو بیان کرد: طرح تابستانه مدرسه مهارت از سوی هفت دستگاه و به محوریت فنی‌و حرفه‌ای در استان یزد در حال انجام است و در قالب بیش از 500 دوره آموزش فنی و حرفه‌ای در مراکز دولتی و بخش خصوصی به آموزش نوجوانان و جوانان می‌پردازند.

مدیرکل آموزش فنی‌ و حرفه‌ای استان یزد با بیان ایکه این دوره‌ها صرفا مربوط به مرکز استان و مراکز شهرستان‌ها نیست عنوان کرد: خوشبختانه امروز در تمام نقاط استان و حتی دورترین نقاط از مرکز شهر در حال گذراندن دوره‌های فنی هستند و البته مسئولان باید نسبت به اجرای این دوره‌ها در دیگر نقاط هم تلاش بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه اهدای یک دستگاه‌ فنی به مراکز آموزشی این اداره کل تحولی در آموزش‌ ایجاد می‌کند گفت: از خیرین می‌خواهیم نسبت به این حوزه هم توجه داشته باشند و زمینه آموزش بیشتر را در میان جوانان نقاط مختلف استان فراهم کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار