نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه قزوین گفت: جدایی بحرین از خاک ایران اسلامی یکی از بزرگ‌ترین خیانت‌های رژیم پهلوی بود.
کد خبر: ۱۱۱۹۶۹۰
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۵ 11 August 2023

به گزارش تابناک قزوین و به نقل از خبرگزاری فارس، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار می‌شود، اظهار کرد: خداوند در آیه ۲ سوره مائده می‌فرماید (ای کسانى که ایمان آورده‌اید حرمت ‏شعائر خدا و ماه حرام و قربانى بى‌‏نشان و قربانی‌هاى گردن‏بنددار و راهیان بیت‌الحرام را که فضل و خشنودى پروردگار خود را مى‏طلبند نگه دارید و، چون از احرام بیرون آمدید مى‏‌توانید شکار کنید و البته نباید کینه‏‌توزى گروهى که شما را از مسجدالحرام باز داشتند شما را به تعدى وادارد و در نیکوکارى و پرهیزگارى با یکدیگر همکارى کنید و در گناه و تعدى دستیار هم نشوید و از خدا پروا کنید که خدا سخت ‏کیفر است).

وی ادامه داد: همه ما باید سرباز فداکار تقوا باشیم، مبادا نیرو، آبرو، حیثیت، دانش، علم و تجربه‌تان در خدمت گناه، معصیت و دشمنی به کار گرفته شود، پای کار خوبی‌ها و تقوا باشید، هرگز سراغ بدی‌ها، ناهنجاری‌ها، ظلم، گناه، نادیده گرفتن حقوق مردم، چپاول و غارت سرمایه‌های مردم نباشید و همواره خدا را در نظر بگیرید.

خدا از کسانی که به مردم خیانت می‌کنند انتقام می‌گیرد

امام جمعه قزوین در خصوص اتفاقات اخیر شرکت‌های پیش‌فروش خودرو، عنوان کرد: یک مظلومی که نتیجه یک عمر رنج و زحمتش یک خانه‌ای است که این خانه را فروخته، فریب شما را خورده و سرمایه خود را در اختیار شما قرار داده است، آن آدم سادگی کرده و شما هم خیانت کرده‌اید، تصور کرده‌اید همین جا همه چیز تمام می‌شود؟ خیر، «ان‌الله شدید العقاب»، عبرت بگیرید از آن‌هایی که در کربلای اباعبدالله (ع) راه شیطان را رفتند، راه ظلم و خیانت را رفتند، همه جای عالم هر روز این قوانین جاری است، خدا از کسانی که به مردم ظلم و خیانت می‌کنند انتقام می‌گیرد.

نماینده، ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: خاندان منحوس پهلوی را دیدیم، اولاً اینکه نسل آن‌ها در حال انقراض است، ثانیاً آبرویی برایشان نمانده است، وقتی اراذل و اوباش عالم ردیف می‌شوند، این خاندان هم جزو آن‌ها هستند، یک خاندانی که خودشان را شاه می‌دانستند اکنون جزو اراذل و اوباش هستند، این عبرت لازم دارد، هیچ بدی عاقبت ندارد، در مقابل نیز همه خوبی‌ها عاقبت بخیری دارند.

وی ضمن تسلیت شهادت امام سجاد (ع) خاطرنشان کرد: امام سجاد (ع) فرمودند هیچ کاری با تقوا کم نیست، یعنی هر کاری هر چقدر هم کوچک باشد اگر با تقوا باشد بزرگ است، برای اینکه چیزی که خدا آن را قبول می‌کند کم نیست، هر چیزی که خدای عظیم و کبیر آن را قبول کرد، هر چقدر هم اندک باشد، ارزشمند است، برای اینکه مورد قبول خدا واقع شده است.

آیت‌الله عابدینی تأکید کرد: روز حمایت از صنایع کوچک را در پیش داریم، چقدر جامعه ما فرصت این معنا را دارد، در تمام خانه‌ها و در تمام روستا‌ها فرصت این معنا وجود دارد، اگر مدیریت صنعتی استان این فرصت را به مردم بشناساند فرصت اشتغال و کسب درآمد حلال پیش می‌آید، فرصت مشغولیتی پیش می‌آید که اگر نباشد جای آن را خیلی چیز‌های نامناسب می‌گیرند.

به صنایع کوچک و صنایع دستی اهمیت ویژه داده شود

خطیب نماز جمعه قزوین تصریح کرد: بنابراین باید به صنایع کوچک و صنایع دستی اهمیت ویژه داده شود و البته قدم‌هایی نیز در این زمینه برداشته شده و امید‌هایی در مردم زنده شده است، اما نیازمند کار‌های بیشتری هستیم تا توسعه این معنا را در استان ببینیم.

وی یادآور شد: پس از انقلاب اسلامی مشارکت مردم در خدمت‌رسانی در حوادث طبیعی افزایش پیدا کرده است، البته این مردم امام حسینی در طول تاریخ همواره پای کار بوده‌اند، بنده به خاطر دارم زمانی که پیش از انقلاب زلزله طبس پیش آمد، متدینین بسیار پای کار بودند، رهبر حکیم انقلاب اسلامی قبل از انقلاب رسیدگی به زلزله‌زدگان و فقرای مناطقی که در آنجا تبعید بودند را داشتند، بنابراین این مشارکت‌ها در رگ و خون پیروان دین و پیروان اباعبدالله الحسین (ع) بوده و هست.

نماینده، ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: پس از انقلاب این مشارکت‌ها شتاب بیشتری گرفته است، روز گذشته سالگرد درگذشت شهادت‌گونه عزیزی به‌نام حجت‌الاسلام مصطفی نصیری بود، طلبه جوانی که با همسرشان جهادگر بودند، این طلبه فاضل، عالم، شاعر و فعال فرهنگی بود که به همراه همسرشان رفته بودند به روستا‌های رفسنجان خدمت‌رسانی کنند.

آیت‌الله عابدینی افزود: این طلبه جوان در آن روستا‌ها خیلی خدمت کرده بودند، حتی مسئولیت‌های فرهنگی جدی استان کرمان هم به ایشان پیشنهاد شده بود، اما ایشان نظرشان بر خدمت جهادی بود، سرانجام در مسیر خدمت گرفتار سیل شدند و با همسر گرانقدرشان به رحمت خدا رفتند.

وی عنوان کرد: این روحیات جهادگونه‌ای است که امروز خیلی از جوانان و بزرگتر‌ها دارند و به زلزله‌زدگان و سیل‌زدگان خدمات‌رسانی می‌کنند و فعالیت‌های مواساتی دارند، امیدواریم همیشه همه ما برای این معانی پای کار باشیم.

امام جمعه قزوین بیان کرد: روز مقاومت اسلامی است، امام خمینی (ره) یک جمله‌ای فرمودند که شاگرد ایشان، یعنی سیدحسن نصرالله پس از سال‌ها این جمله امام (ره) را به گونه‌ای که صهیونیست‌ها خوب بتوانند آن را بفهمند برای آن‌ها با ادبیات خودشان بازگو کردند، امام (ره) فرمودند کاخ‌ها و قدرت‌های نظامی و سیاسی استکبار جهانی اعم از شرق و غرب همانند لانه عنکبوت سست و در حال فرو ریختن هستند.

نماینده، ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: ما فروپاشی شوروی را دیدیم، اکنون نیز باید چشمان خویش را آماده کنیم تا ابتدا فروپاشی رژیم منحوس صهیونیستی را ببینیم، سپس فروپاشی بساط استکباری آمریکا را ببینیم، به وضوح شاهدیم که اتفاقات خوبی در این زمینه‌ها در حال رقم خوردن است.

وی تأکید کرد: سید حسن نصرالله این جملات امام (ره) را فرمودند و اضافه کردند اسرائیل سست‌تر از خانه عنکبوت است، ایشان این جملات را تکرار کردند که صهیونیست‌ها خوب آن را بشنوند، بعد از آن صحبت‌ها خیلی از صهیونیست‌ها هم اعتراف کردند که سید حسن نصرالله آینده را خوب می‌دید که سال پیش این فریاد را بلند کرد که بدترین و سست‌ترین خانه‌ها، خانه عنکبوت است و رژیم صهیونیستی این خانه را دارد، این خانه‌ای که از درون در حال فروپاشی است و از بیرون هم خیل موشک‌ها آماده است برای آن روز موعودی که صهیونیست‌ها باید انتظارش را بکشند.

آیت‌الله عابدینی تصریح کرد: صهیونیست‌ها اگر عقل داشته باشند به زودی سرزمین‌های اشغالی را ترک می‌کنند، اگر بفهمند و سلامتی خود را بخواهند نباید یک لحظه درنگ کنند، چون ممکن است فردا برای فرارشان دیر باشد، باید هر چه زودتر برای نجات خودشان اقدام کنند، این همان خانه عنکبوتی در حال فروپاشی است.

خطیب نماز جمعه قزوین یادآور شد: رهبر حکیم انقلاب فرمودند لبنان و حزب‌الله قهرمان نشان دادند که با ایستادگی و با همت والا می‌توان در مقابل اسرائیل ایستاد و او را شکست داد.

وی اظهار کرد: «یوم المقاومه یوم العزّه»، همان طور که روز نکبت روز اشغال سرزمین‌هاست، روز مقاومت و روز عزت مربوط به پیروزی مقاومت ۳۳ روزه است و این هدیه‌ای بود که خدای متعال به مردم مظلوم، بااستقامت و مبارز لبنان عنایت کرد.

نماینده، ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: مناسبت دیگری که باید یادآوری شود، جدایی بحرین از خاک ایران اسلامی است، این یکی از بزرگ‌ترین خیانت‌های دستگاه پهلوی بود، یک موقع جنگ می‌شود و به زور یک قسمتی از کشور جدا می‌شود، اما اینجا جنگی در کار نبود، فقط اربابان شاه بحرین را از او خواستند، شاه هم به مجلس فرمایشی دستور داد که باید این اتفاق بیفتد، خیانتی بزرگ‌تر از این نمی‌توان تصور کرد که این رژیم منحوس مرتکب شد.

آیت‌الله عابدینی بیان کرد: این خیانت هم شیعیان بحرین را به دردسر و زحمت انداخت، هم استقلال، آزادی و تمامیت خاک‌های مملکت ما را به باد داد و هم عزت و آبروی یک ملت را به بازی گرفت، مردم دنیا راجع به این ملت چه قضاوتی می‌کنند؟ خاندان منحوس پهلوی دو دستی یک منطقه فوق‌العاده مهم امنیتی، اقتصادی و اجتماعی را به اجانب سپردند.

وی خاطرنشان کرد: برخی گویا نمی‌فهمند یا نمی‌دانند و تصور می‌کنند رژیم شاه یک رژیمی بوده که رفته و تمام شده است، خیر این‌گونه نیست، خیانت‌های آن رژیم تمام‌شدنی و فراموش شدنی نیست، آن روی سیاهی که پهلوی از خودشان باقی گذاشتند و آن ظلمی که به این ملت، مملکت، ایمان و قرآن کردند حد و حساب ندارد.

خطیب نماز جمعه قزوین ادامه داد: سالروز آغاز بازگشت آزادگان سرافراز به میهن اسلامی را داریم، باید ایمان، استقامت، صداقت، جوانمردی، اعتماد به وعده‌های الهی و امید به آینده‌ای را که در دل یکایک عزیزان در اسارت ما موج میزد ستود، این خصلت‌ها آنان را سر پا نگه داشته بود، البته معلم، رهبر و مربی بزرگی مانند حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی‌اکبر ابوترابی، سرور آزادگان در ایجاد این روحیه‌ها تأثیرگذار بود، شخصیت بزرگی مانند حسین لشکری که از ۱۸ سال اسارتش، ۱۴ سالش را حتی کسی نمی‌دانست ایشان کجاست.

نماینده، ولی فقیه در استان قزوین تأکید کرد: فقط کافی بود سرلشکر حسین لشکری یک جمله بگوید من با هواپیما جنگ را شروع کردم، در این صورت رژیم بعثی همه چیز به او می‌داد، اسارتش هم تمام می‌شد، اما این جوانمرد همه مشقت‌ها را تحمل کرد و عزت و آزادگی خود را حفظ کرد، این‌گونه شخصیت‌های بزرگ باعث شدند جمعیت انبوه آزادگان ما در زندان‌های سخت بعثی ایستادگی کنند، البته خودشان را مهمان حضرت اباعبدالله (ع) می‌دانستند و مصمم بودند که راه آن حضرت را ادامه دهند.

وی تصریح کرد: نکته دیگری که جا دارد خدمت عزیزان عرض کنم، دعوت به نام‌نویسی در انتخابات است، هنوز فرصت باقی است، هر کسی که آمادگی دارد در کاندیداتوری مجلس شورای اسلامی نام خود را بنویسد، اگر هم بعداً پشیمان شد اشکالی ندارد، اما اگر در این فرصت چند روزه نام‌نویسی نکند طبق قانون بعداً دیگر نمی‌تواند نام‌نویسی کند.

آیت‌الله عابدینی یادآور شد: بنابراین هر کسی که فکر می‌کند می‌تواند در این عرصه خدمتگزار باشد یاعلی بگوید، هر کسی را می‌شناسید که شخصیتش برای خدمت کردن در مجلس شورای اسلامی مفید است، جوانمرد و امانت‌دار است و دینش را به دنیایش نمی‌فروشد، او را دعوت به نام‌نویسی کنید.

امام جمعه قزوین اظهار کرد: اگر درِ جیب کسی بسته بود دهانش می‌تواند باز باشد و از حق دفاع کند، اما اگر کسی درِ جیبش را باز گذاشت و به دنیا وابسته شد و دنیاپرستان پیشنهاداتی را برای او آوردند، دیگر دهانش ارزش این را ندارد که از حق سخن بگوید و لیاقت این را ندارد که راجع به حق حرفی بزند، این دهان برای حق بسته و آن زبان برای بیان حق و حقیقت لال خواهد ماند.

وی ادامه داد: آن‌هایی که عزت و آزادگی دارند و حق برایشان مهم است، متدینین این افراد را پیدا کنند و آن‌ها را تشویق کنند که شما به درد مجلس شورای اسلامی می‌خورید، ان‌شاءالله از حالا خود را آماده کنیم فقط به آن‌هایی اهمیت قائل باشیم که خیری از آن‌ها دیده‌ایم، چطور می‌توانیم آنان را بشناسیم؟ در ادامه عرض خواهم کرد.

نماینده، ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: خیلی از مفاسد در این استان پیش آمد، قانون بساط بسیاری از این مفاسد را جمع کرد، بساط خیلی‌های دیگر هم در حال جمع شدن است، ببینیم نمایندگان مجلس ما کجا در مقابل آن مفاسد خودی نشان دادند، هر کس خودی نشان داد ما به او احترام می‌گذاریم و او را نماینده حقیقی مردم می‌دانیم، اما هر کس به منافع مردم بی‌اعتنا بود و از غارت بیت‌المال با بی‌اعتنایی گذشت، بدانیم او از ابتدا هم لیاقت نمایندگی مردم و حضور در مجلس را نداشته است، اگر هم مردم یک روزی او را انتخاب کرده‌اند فریب خورده‌اند.

آیت‌الله عابدینی بیان کرد: بنابراین باید چشم و گوشمان را از حالا باز کنیم، وقت بگذاریم و نمایندگان واقعی را با بصیرت بشناسیم، این یک کاری است که اگر ما دقت نکنیم و یک نماینده نالایق را بر مردم تحمیل کنیم، هر کار خلافی که او می‌کند به پای ما هم نوشته می‌شود، اما اگر یک نماینده لایق را به مجلس فرستادیم، هر قدم خیری که او بر می‌دارد، به پای ما هم نوشته خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: به این مسائل توجه داشته باشیم، ان‌شاءالله مجلس بعدی را به یاری خدای متعال خیلی بهتر از مجلس موجود رقم بزنیم.

برچسب ها: قزوین ، امام جمعه ، شاه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار