دبیر چهارمین کنگره فرهنگ عاشورایی گلستان گفت: چهارمین کنگره فرهنگ‌ عاشورایی در آئین‌ زبان و ادبیات‌ ترکمن با بررسی اشعار مختومقلی‌ فراغی در وصف امام‌حسین(ع) و واقعه کربلا ۱۴ شهریور ماه امسال برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۱۱۹۵۷۰
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۸ 10 August 2023

به گزارش تابناک گلستان و به نقل از فارس، رستم جرجانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهارکرد: چهارمین کنگره فرهنگ عاشورایی در آئین، زبان و ادبیات ترکمن با بررسی اشعار مختومقلی فراغی شاعر و عارف نامدار ترکمن ایرانی در وصف امام‌حسین (ع) و واقعه کربلا و ظلم ستیزی و مبارزه با ظلم ۱۴ شهریور ماه امسال در تالار فخرالدین اسعدگرگانی گرگان برگزار می‌شود.

وی تصریح‌کرد: فراخوان چهارمین کنگره فرهنگ عاشورایی در آئین، زبان و ادبیات ترکمن اعلام شده و علاقمندان به شرکت در آن می‌توانند آثار خود را تا ۱۱ شهریور ماه ۱۴۰۲ به دبیرخانه کنگره از طریق پیام‌رسان‌ها به شماره ۰۹۱۱۲۷۰۰۷۴۹ ارسال کنند.

دبیر چهارمین کنگره فرهنگ‌عاشورایی خاطرنشان‌کرد: آثار ارسالی در چهار قالب شعر، مقاله، داستان و خاطره نویسی و دل سروده بصورت ارسال فیلم موبایلی کوتاه از شعرخوانی اشعار مختومقلی در وصف اهل‌بیت پیامبر اکرم (ص) و امام حسین (ع) توسط کودکان و نوجوانان و همچنین بخش "نقاشی" در دو رده سنی‌کودک، نوجوانان و جوانان خواهدبود.

وی ادامه داد: اختتامیه این کنگره ۱۴ شهریور ماه از ساعت ۱۶ الی ۱۸ در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار می‌شود و طی آن به نفرات اول تا سوم بخش‌های شعر، مقاله و داستان و خاطره نویسی و دل سروده و نقاشی جوایزی اهدا خواهد شد.

جرجانی گفت: تاکنون سه دوره کنگره فرهنگ عاشورایی در زبان، آئین و ادبیات ترکمن با بررسی اشعار مختومقلی شاعر و عارف نامی ایران زمین، با استقبال قابل توجه علاقمندان و شرکت کنندگان در سال‌های ۱۳۹۹، ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار