مدیر حوزه علمیه برادران چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه برآورد متقاضیان جدیدالورود ۸۰ نفر است، گفت: سال جاری در سطح‌های مختلف ۸۵۰ طلبه فعال در حوزه علمیه استان مشغول به تحصیل می‌شوند.
کد خبر: ۱۱۱۹۵۲۲
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۰ 10 August 2023

به گزارش تابناک چهار محال و بختیاری، حجت الاسلام اسحاق سعیدی امروز در گفتگویی در شهرکرد، با اشاره به اینکه ثبت‌نام در حوزه علمیه از اوایل اسفند ماه آغاز و تا اویل پاییز ۱۴۰۲ ادامه دارد، گفت: پذیرش طلاب جدید الورود به صورت آزمون کتبی، مصاحبه و تست‌های روانشناسی است.

مدیر حوزه علمیه برادران چهارمحال و بختیاری افزود: به طور کلی در یک تقسیم‌بندی کلی پذیرش در حوزه‌های علمیه استان به ۲ سطح طلاب جدید الورود و پذیرش طلاب در رشته‌های تخصصی تقسیم می‌شود، لازم به ذکر است ثبت‌نام افراد در رشته‌های تخصصی تا پایان اردیبهشت ماه صورت گرفت و آزمون کتبی نیز برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه طی جلسات متعدد ۲۶ رشته جدید برای حوزه‌های علمیه استان تعریف شده است، بیان کرد: طی پنج سال آینده این رشته‌ها به سایر رشته‌های حوزه علمیه استان اضافه می‌شوند، در حال حاضر ۶ رشته اعم از مدیریت و مشاوره اسلامی، تفسیر، تبلیغ با گرایش کودک و نوجوان و حقوق و قضای اسلامی در حوزه علمیه استان فعال هستند.

سعیدی با اشاره به تعداد متقاضیان جدید الورود حوزه علمیه استان گفت: برآورد‌ها حاکی از این است که قریب به ۸۰ طلبه سطح یک امسال در حوزه علمیه استان مشغول به تحصیل می‌شوند، همچنین برآورد می‌شود در پاییز سال جاری ۸۵۰ طلبه فعال در سطح‌های یک، دو و سه مشغول به تحصیل باشند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: متقاضیان ورود به حوزه علمیه در استان نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش یافته است.
منبع/فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار