معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان یزد با بیان اینکه همه مشاورین املاک ملزم به دریافت پروانه تخصصی هستند گفت: مشاورین املاک فاقد پروانه تخصصی تا زمان دریافت پروانه، پلمب می شوند.
کد خبر: ۱۱۱۹۵۰۰
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰ 10 August 2023

 

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، محمد حسین رحیمی زاده ساماندهی معاملات در حوزه املاک و خودرو از مهمترین دغدغه های دستگاه قضا طی سال های گذشته ذکر کرد و افزود: اسناد معاملاتی عادی از چالش ها مهم پیش روی کشور است که حجم بسیاری از پرونده های محاکم قضایی را به خود اختصاص داده است.

وی تصریح کرد: در طول این سال ها طرح های مختلفی در کشور با هدف ساماندهی معاملات و اسناد عادی انجام گرفته که هر بار به دلایل مختلف از جمله ضعف قوانین نیمه تمام رها شده است.

رحیمی زاده ابراز امیدواری کرد: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری وتاکید معظم له در دیدار اخیر با مدیران قضایی کشور در خصوص لزوم ثبت رسمی معاملات در دفاتر اسناد رسمی و پیگیری های صورت گرفته توسط رییس قوه قضائیه حذف اسناد عادی و ساماندهی معاملات در آینده نزدیک رقم بخورد.

وی تصریح کرد: با پیگیری مجموعه استانداری و دادگستری کل استان، رصد بازار املاک با حضور دستگاه های متولی در قالب بازرسی از مشاورین املاک در دستور کار قرار گرفت.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان یزد افزود: ماحصل بازرسی های صورت گرفته پلمب تعدادی از مشاورین املاک فاقد مجوز عمومی و تخصصی بود.

وی بر لزوم ارائه آموزش های تخصصی برای فعالین این حوزه تاکید کرد و گفت: مشاورین املاکی که دارای پروانه تخصصی فعالیت نباشند پلمب شده و تا کسب پروانه پلمب آن ها فک نخواهد شد.

رحیمی زاده تصریح کرد: کنترل قولنامه ها، میزان کمیسیون، ثبت قولنامه ها و ... از جمله مواردی است که در بازدید تیم های نظارتی مورد توجه قرار می گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار