مدیر کل پست استان گیلان خبر داد:
مدیر کل پست استان گیلان از راه اندازی نخستین واسط پستی در گیلان با هدف حمایت از کسب و کارهای اینترنتی و مشاغل خرد و خانگی خبر داد.
کد خبر: ۱۱۱۹۴۱۷
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۰ 09 August 2023

به گزارش تابناک گیلان محمد حسین هوشنگی مدیر کل پست استان گیلان از راه اندازی نخستین پلتفرم واسط پستی در استان گیلان خبر داد.

مدیر کل پست گیلان از پست بعنوان یک صنعت یاد کرد و افزود، صنعت پست مجموعه‌ای از سخت افزارها، نرم افزارها و ماشین آلات بوده که در حوزه لجستیک، حمل کالا و خدمات فناورانه ایفای نقش می‌کند.

هوشنگی صنعت پست را مهمترین زنجیره شبکه تولید و توزیع دانست و عنوان داشت: پست بعنوان بزرگترین شبکه توزیع کشور بستر ساز توسعه تجارت الکترونیک در کشور بوده و در شکل گیری بازارهای الکترونیک و ارائه خدمات مجازی نقش بی‌بدیلی خواهد داشت.

وی واسط‌های پستی را بعنوان سکوی تجارت الکترونیک و توسعه اقتصاد دیجیتال دانست و تصریح کرد: واسط‌های پستی بین مردم و بخش‌های تولیدی، صنعتی و فروشگاهی ارتباط ایجاد کرده‌اند.

هوشنگی ضمن تشریح اقدامات پست گیلان در هم افزایی استفاده از ظرفیت‌های نخبگان، شرکت‌ها و واحدهای فناورانه در استان بمنظور تغییر رویکرد و نوآوری در کسب و کارهای الکترونیکی، ایجاد واسط‌های پستی را از مهمترین الزامات کسب و کارهای فناورانه در راستای ایجاد ارتباط دو سویه بین مشتریان و تولید کنندگان برشمرد.

مدیر کل پست گیلان مهمترین اهداف ایجاد واسط پستی در استان را حمایت از تولید کنندگان ایرانی، کسب و کارهای نوپای خانگی و روستایی و فروشگاههای اینترنتی به منظور کمک به افزایش و توسعه کسب و کار‌ها در بستر اینترنت و ارسال سفارشات به دست خریدار از بستر شرکت ملی پست عنوان کرد.

وی ارائه خدمات به کسب و کارهای خرد به ویژه تولید کنندگان محصولات بومی و محلی که بنا به دلایلی از جمله مسائل مالی وعدم شناخت کافی به فضای اینترنت در معرفی و فروش محصولات خود ناتوان مانده‌اند را از دیگر مزایای راه اندازی واسط‌های پستی دانست.

هوشنگی در ادامه از مشاوره رایگان و ارائه پلن‌های بازاریابی جهت حضور قدرتمند در عرصه فروش اینترنتی، راه اندازی فروشگاه‌های اینترنتی با کاربری ساده، ارائه پنل پستی به فروشندگان به منظور ثبت سفارشاتی که از مشتریان دریافت نموده‌اند، جمع آوری مرسولات از فروشگاه‌های اینترنتی توسط مأموران پست، ارائه سرویس‌های مختلف پستی همانند سرویس پرداخت در محل، پرداخت آنلاین و پیگیری سفارشات ارسالی فروشندگان با به روز‌ترین وب سرویس‌های شبکه پستی تا رسیدن به دست خریداران و اطلاع‌رسانی فرآیند توزیع تا تحویل به فروشندگان را به صورت لحظه‌ای از مهمترین خدمات قابل ارائه نخستین واسط پستی استان بیان کرد.

مدیر کل پست گیلان در پایان اضافه کرد: یکی از اولویت‌های مهم شرکت ملی پست ایجاد تحول دیجیتال در کسب و کارهاست که امیدواریم بتوانیم با ارائه خدمات مناسب در توسعه نظام تجارت الکترونیک در سطح کشور نقش تأثیرگذاری در جلب رضایت مشتریان، صاحبان صنایع و کسب و کارهای فناورانه ایفا نماییم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار