کد خبر: ۱۱۱۹۳۶۲
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۱ 09 August 2023

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه هجدهم مرداد ماه تقدیم حضور می گردد.

------------------------------------------

پلیس و خبرنگاران در خط مقدم آگاهی بخشی جامعه // فصل مشترک پلیس و رسانه مقابله با جنگ ترکیبی دشمن 

سردار حسن مفخمی شهرستانی فرمانده انتظامی استان مازندران در مراسم از تجلیل از خبرنگاران گفت: فصل مشترک پلیس و رسانه مقابله با جنگ ترکیبی دشمن علیه ایران اسلامی است چون پلیس و خبرنگاران در خط مقدم آگاهی بخشی جامعه اند . 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار حسن مفخمی شهرستانی در مراسم تجلیل از خبرنگاران رسانه های استانی با گرامی داشت یاد و خاطره شهید صارمی و تبریک روز خبرنگار، گفت: خبرنگاران افسران جنگ فرهنگی و جنگ نرم اند که با عزت و اقتدار در تلاشند .

فرمانده انتظامی استان مازندران، با قدردانی از تعامل،  همکاری ها، مساعدت ها و پشتیبانی خبرنگاران از پلیس، تصریح کرد: خبرنگاران همچون نیروهای پلیس افرادی تیزهوش هستند و این لازمه کار آنان است .

سردار مفخمی با اشاره به فرمان مقام معظم رهبری به جهاد تبیین با تاکید بر احصاء تهدیدات فرهنگی و اجتماعی توسط پلیس و خبرنگاران، خاطرنشان کرد:  به دنبال یک واقعه،  پلیس و اصحاب رسانه هر دو به دنبال واقعیت و بیان حق و حقیت اند و در این حوزه خبرنگاران با قلم و نگاه خود می توانند بهترین ها را برای مردم رقم بزنند.

این مقام انتظامی با بیان این که  پلیس به دنبال برقراری امنیت عمومی در جامعه است، افزود:  این مهم زمانی محقق می شود که آرامش روحی، فکری و روانی در جامعه بوجود بیاید و این با قلم و نگاه آگاهی بخش خبرنگاران محقق می شود .

وی با اشاره به جنگ فرهنگی و جنگ ترکیبی دشمن با بیان این که فصل مشترک پلیس و رسانه مقابله با جنگ ترکیبی دشمن علیه ایران اسلامی است و  پلیس و خبرنگاران در خط مقدم آگاهی بخشی جامعه اند، اظهار داشت: باید با نگاهی آگاهانه و هوشیارانه تهدیدات این حوزه شناسایی شوند و وظیفه ما تبیین این موضوعات است .

سردار مفخمی با بیان این که  اصحاب رسانه در پیشگیری از آسیب های اجتماعی نقش کلیدی دارند با تاکید بر تحلیل درست وقایع  توسط رسانه ها و تعامل با پلیس در این زمینه، گفت: خبرنگاران و رسانه ها نقش کلیدی در تنویر افکار عمومی دارند و هرچه قدر  این تعامل بیشتر و ملموس تر باشد ،می توانیم در بیان واقعیتی که مردم به دنبال آن هستند  موفق تر عمل کنیم .   

مفخمی شهرستانی در ادامه با ذکر این نکته که همه ما متعهد به یک سری اخلاق حرفه ای نسبت به مردم هستیم، بیان داشت: ما معتقد به ارزش ها و باورهایی هستیم که در جامعه وجود دارد و خط قرمز ما و همه مردم در طول تاریخ در کنار منافع ملی همین باورها و اعتقادات آنان بوده است .

فرمانده انتظامی استان مازندران با تاکید بر تحلیل موضوعات در حوزه پیشگیری از جرائم، بیان موضوعات اجتماعی و نقش پلیس در حوزه های امنیتی و پیشگیری از جرایم، گفت: در پیشگیری از جرایم رسانه ها می توانند نقش  اساسی را ایفا کنند .

وی خبرنگاران را پل ارتباطی بین پلیس و جامعه برشمرد و با بیان این که خبرنگاران همانند نیروهای پلیس شب و روز نمی شناسند و در هرجایی که ضرورت داشته باشد پای کار هستند، اذعان داشت: امنیت و آرامشی که بعد از یک واقعه در جامعه رقم می خورد، ناشی از حضور خبرنگاران و نیروهای پلیس در صحنه است .

سردار مفخمی همچنین با بیان این که خبرنگاران همانند پلیس امین جامعه اند و این امانتداری وظیفه آنان را سنگین تر می کند ، اظهار داشت: دقت نظر حبرنگاران نشان دهنده تیزهوشی، علاقه به کار و ایفای درست نقش آنان است .

فرمانده انتظامی استان مازندران به طرح های عملیاتی پلیس در سال جدید نیز اشاره کرد و با تاکید بر همکاری خبرنگاران در شناسایی و معرفی نقاط آلوده ،گفت: یکی از مهمترین طرح هایی که در دست اجراست، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی محله محور است که به صورت جدی در استان دنبال می شود .

وی پاکسازی نقاط آلوده را از مهمترین موضوعات مورد تاکید فرمانده کل انتظامی کشور برشمرد و با اشاره به کاهش آمار جرائم در استان، گفت:  طرح های عملیاتی پلیس با نگاهی ویژه و برای ایجاد امنیت و آرامش در جامعه اجرا می شود .

وی با اشاره به وضعیت ترافیک در استان از کاهش آمار تلفات ناشی از تصادفات جاده ای در استان طی دو ماهه اخیر خبر داد و گفت: طرح های هوشمندانه ای برای کنترل وضعیت ترافیک تدوین شده که به زودی به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد .

فرمانده انتظامی استان مازندران در خاتمه ضمن اشاره به برقراری روزانه حدود 7 هزار تماس تلفنی شهروندان با مرکز فوریت های پلیسی 110 استان گفت: در بحث مقابله با سرقت تمام تلاش و دغدغه ما کشف اموال سرقتی و تحویل آن به مالباختگان است .

------------------------------------------

توقيف خودروی حامل

کود شیمیایی قاچاق در میاندورود 

سرهنگ مجتبی راست خدیو فرمانده انتظامی شهرستان میاندورود، گفت: یک خودرو وانت نيسان در میاندورود توقيف و 2500 کیلوگرم کود شیمیایی قاچاق در بازرسی از آن كشف شد. 

سرهنگ"مجتبی راست خدیو" در گفت‌‎ وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان داشت: مأموران یگان امداد این شهرستان در راستای طرح مبارزه با قاچاق کالا و در حين گشت زني در سطح شهرستان به یک خودروی نیسان مشكوك و آن را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از خودروی مورد نظر تعداد 50 کیسه کود شیمیایی جمعاً به وزن تقریبی 2500 کیلو گرم فاقد مجوز حمل و توزیع کشف شد که در این راستا راننده خودرو پس از تشكيل پرونده به اداره تعزیرات حکومتی معرفی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان میاندورود با بيان اينكه کارشناسان ارزش اين محموله را بالغ بر 200 میلیون ریال برآورد کردند، تصريح كرد: طرح برخورد با قاچاق در دستور كار پليس می باشد و افرادي كه بخواهند به صورت غیرقانونی اقدام به احتکار و قاچاق کالا نمایند با برخورد قاطع پليس روبرو خواهند شد.

سرهنگ راست خدیو در خاتمه به شهروندان توصیه کرد: هرگونه اخبار و اطلاعات مربوط به قاچاق را با مرکز فوريت هاي پليسي 110 اطلاع رسانی کنند.

------------------------------------------

سارقان موبایل در دام پلیس قائم شهر 

سرهنگ مهدی خادمی فرمانده انتظامي شهرستان قائم شهر از دستگيري 2 موبايل قاپ حرفه اي با 20 فقره سرقت در اين شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "مهدی خادمی" در تشريح اين خبر گفت: در پي وقوع چندین فقره موبایل قاپی شناسايي و دستگيري سارق يا سارقان به صورت ويژه در دستور كار کارآگاهان فرماندهي انتظامی شهرستان قائمشهر قرار گرفت.

وي افزود: ماموران پلیس آگاهی شهرستان با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات میدانی وسیع موفق به شناسایی سارق حرفه اي شده و در يک عمليات غافلگيرانه و ضربتی وی را در مخفيگاهشان دستگير کردند.

فرمانده انتظامي شهرستان قائم شهر این مقام انتظامی اظهار داشت: متهم دستگير شده در تحقيقات اولیه پلیس منکر سرقت ها شده ولی با مشاهده تصاویر و ادله های محکم پلیسی به 20 فقره موبايل قاپي در شهرستان های قائم شهر و بابل با همدستی فردی با هویت معلوم اعتراف نمود.

وی، تصريح کرد: هر دو متهم پس از تشکيل پرونده جهت سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي و تحقیقات تکمیلی جهت دستگیری مالخر ادامه دارد.

سرهنگ خادمی با اشاره به اینکه برقراری امنیت پایدار در جامعه نیازمند مشارکت همگانی با پلیس است، از شهروندان خواست: اطلاعات و اخبار خود در زمینه مسائل انتظامی را سریعا از طریق تلفن 110 با پلیس در میان بگذارند.

------------------------------------------

دستگیری سارقان ساختمان های نیمه کاره در نکا 

سرهنگ قاسم عزیزی فرمانده انتظامي شهرستان نکا از دستگيري سارقین ساختمان های نیمه کاره و با 8فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد 

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "قاسم عزیزی" در تشريح جزئيات اين خبر اظهار داشت: در پي وقوع چند فقره سرقت از ساختمان نیمه کاره در سطح شهرستان نکا، بررسي موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وي، افزود: در اجرای این ماموریت، با تشکیل اکیپی ازماموران پلیس آگاهی و تابعه با بررسی دوربین های مداربسته و انجام اقدامات اطلاعاتی، موفق شدند 3سارق را شناسایی و پس از هماهنگی قضائی وی را دستگیر کنند.

فرمانده انتظامي نکا تصریح کرد: متهمین که دارای سابقه سرقت در این شهرستان نیز بوده است، در بازجویی‌های به عمل آمده تاکنون به 8 فقره سرقت از ساختمان های نیمه کاره اعتراف کرد .

وی از کشف مقادیر قابل توجهی اموال سرقتی در بازرسی از مخفیگاه متهم واسترداد به مالباختگان خبر داد و اظهار داشت: این سارقین حرفه ای پس از تشکيل پرونده به مرجع قضائي معرفی با قرار قانونی مناسب روانه زندان شد.

سرهنگ عزیزی در پایان به شهروندان توصیه کرد: ضمن تجهیز اماکن خصوصی و کارگاه های خود به دوربین مداربسته و تجهیزات ایمنی در پیشگیری از سرقت مامورین انتظامی را یاری نمایند و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، موضوع را از طریق تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند.

------------------------------------------

متلاشی شدن باند سارقان در ساری 

سرهنگ عبدالله حسن زاده فرمانده انتظامی شهرستان ساری از دستگیری سارقان حرفه ای اماکن خصوصی در این شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "عبدالله حسن زاده" در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت اماکن خصوصی و ساختمان های در حال ساخت شهر ساری و حومه موضوع با جدیت و تلاش شبانه روزی در دستور کار ماموران پاسگاه هولار این شهرستان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در بررسی های انجام شده مشخص شد که سرقت ها در مکان های مختلف و همچنین از ساختمان های فاقد دوربین و نگهبان انجام شده اس

ت، افزود: ماموران پس از اقدامات فنی و پلیسی سارقان را شناسایی و پس از هماهنگی با مراجع محترم قضائي و در یک اقدام ضربتی نامبردگان را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ساری با اشاره به اینکه در بررسي هاي تکميلي نامبردگان به 6 فقره سرقت اعتراف ، اموال مسروقه شناسایی و از محل اختفای آنهاکشف شد.

وی تصریح کرد: متهمان در بازجویی انجام شده به جرم خود مبني بر سرقت اموال مسروقه اعتراف کردند که ارزش اموال مکشوفه طی نظر کارشناسان یک میلیارد ریال برآورد شد و هر سه متهم پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

سرهنگ حسن زاده در پایان از شهروندان خواست تا در ساختمان های در حال ساخت خود از نگهبان استفاده کنند در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را از طریق پل ارتباطی 110 به پلیس اطلاع دهند. 

خبر سلمان مهدوی 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار