مدیر رودخانه‌های شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌شمالی گفت: به منظور عبور ایمن سیلاب‌ها، تاکنون حدود ۳۵ کیلومتر از رودخانه‌ها و مسیل‌های مهم پیرامون و داخل شهر بجنورد لایروبی و بازگشایی شده است.
کد خبر: ۱۱۱۹۳۴۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۸ 09 August 2023

به گزارش تابناک خراسان شمالی و به نقل از فارس، ظهر امروز برات امیری، مدیر رودخانه‌های شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌شمالی در گفتگو با رسانه‌ها اظهارکرد: به منظور عبور ایمن سیلاب‌ها، تاکنون حدود ۳۵ کیلومتر از رودخانه‌ها و مسیل‌های مهم پیرامون و داخل شهر بجنورد لایروبی و بازگشایی شده است.

وی گفت: مهمترین مسیل‌ها و رودخانه‌های اطراف و داخل شهر بجنورد شامل رودخانه فیروزه و شاهجوب، مسیل کال پسته، مسیل کال خندق، مسیل کال ملکش، مسیل کال دوبرار، مسیل باغچق، مسیل لنگر و مسیل علی آباد هستند.

مدیر رودخانه‌های شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌شمالی افزود: علاوه بر لایروبی و بازگشایی مسیل‌ها و رودخانه‌های اطراف و داخل شهر بجنورد، به منظور ایمن سازی عبور سیلاب از طریق ساماندهی و تثبیت بستر و حاشیه این رودخانه‌ها و مسیل‌ها، بیش از ۱۸ کیلومتر از رودخانه‌ها و مسیل‌های پیرامون بجنورد ساماندهی شده است.

وی اظهار داشت: حدود ۱۰ کیلومتر دیگر از مسیل‌های اطراف شهر بجنورد نیاز به لایروبی و بازگشایی دارد و ۲۷ کیلومتر نیز نیاز به ساماندهی دارد.

امیری توضیح داد: شهر بجنورد را به لحاظ موقعیت مکانی، ارتفاعات در برگرفته و ۱۱ مسیل و رودخانه مهم از داخل یا حاشیه این شهر عبور می‌کند و به همین دلیل برای پیشگیری از خسارات غیرقابل جبران، لایروبی و ساماندهی این مسیل‌ها به صورت ویژه در دستور کار شرکت آب منطقه‌ای است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار