مدیرکل کانون پرورش فکری کرمانشاه:
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه گفت: موکب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه در قالب تماشاخانه سیار در مرز برپا می‌شود.
کد خبر: ۱۱۱۹۳۲۲
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۲ 09 August 2023

محمدخیاط زنجانی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، اظهار کرد: امسال استان کرمانشاه مفتخر است به عنوان دبیر ستاد ملی کودک و نوجوان کانون پرورش فکری اربعین فعالیت کند.

وی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار بر این است که در هر پنج نقطه مرزی که اعزام وجود دارد به علاوه مرز سیستان و بلوچستان، کانون پرورش فکری موکب‌ها و ایستگاه‌هایی را راه‌اندازی کند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه تصریح کرد: بیشتر موکب‌ها با حضور تماشاخانه سیار کانون شکل می‌گیرد و با حضور این تماشاخانه سیار، مراکز ما برنامه‌های ویژه‌ای را در نقطه‌ صفر مرزی کانون پرورشی کشور در نظر گرفتند.

وی عنوان کرد: در استان کرمانشاه پنج موکب و ایستگاه در نظر گرفته‌ایم که یک موکب در شهرستان کنگاور و ۲ موکب در شهر کرمانشاه وجود دارد.

خیاط زنجانی ادامه داد: یکی از موکب‌های کرمانشاه در بیمارستان طالقانی، یک موکب اسکان برای همکاران کانون و یک موکب برای توقفگاه خودرو‌ها در قصرشیرین در نظر گرفته شده است.

خیاط زنجانی بیان کرد: یک موکب در قالب تماشاخانه سیار است که در مرز مشغول انجام فعالیت‌ها و برنامه‌های خاص برای کودکان و نوجوانان است و به دنبال این هستیم که با دستگاه‌های دیگر نیز این برنامه را به اشتراک بگذاریم.

این مسئول ابراز کرد: علاوه بر این برنامه دیگری با عنوان سفیران اربعین در نظر گرفته شده که همکاران کانون در سراسر کشور با اعزام به مسیر پیاده‌ روی می‌توانند در طول مسیر فعالیت‌‌های فرهنگی، تربیتی را برای کودکان و نوجوانان انجام دهند.

وی اظهار کرد: یکی دیگر از برنامه‌ها، برنامه نیابت از زیارت است که برای کودکان و نوجوانانی است که نمی‌توانند در سفر اربعین شرکت کنند.

خیاط زنجانی خاطرنشان کرد: سامانه‌ای طراحی شده که کودکان و نوجوانان را در برنامه نیابت از زیارت ثبت نام می‌کنند و به نیابت از آن‌ها سفیران اربعین سلام آن‌ها را به سیدالشهدا خواهند رساند.

اجرای طرح پویش اهدا نقاشی‌های کودکان و نوجوانان به حرم امام حسین (ع)

وی گفت: برنامه دیگری تحت عنوان پویش اهدا نقاشی‌های کودکان و نوجوانان به حرم امام حسین (ع) اجرا می‌شود که قرار است کودکان و نوجوانان نقاشی‌های خود را با موضوع اربعین آماده کنند.

این مسئول افزود: در این پویش نقاشی‌ها را با شرایطی که در پویش ذکر شده به نزدیک‌ترین مرکز محل زندگی‌شان در کانون پرورش فکری ارسال می‌کنند.

این مسئول ادامه داد: مجموع این نقاشی‌ها مجلد خواهد شد و توسط سفیری از استان کرمانشاه در حرم به صورت یک مستند به تصویر کشیده می‌شود و کتاب‌ها در محوطه حرم به زائرین هدیه می‌شوند.

خیاط زنجانی تاکید کرد: قرار بر این است یک برنامه روایت‌گری عاشورایی برگزار شود که آغاز برنامه‌های ویژه اربعین کانون پرورش فکری از ۳۱ مرداد ماه است و به عنوان روز روایت‌گری عاشورا همراه با روز شهادت حضرت رقیه (س) در تمامی مراکز کانون پرورشی به طور همزمان برگزار می‌شود.

وی تاکید کرد: به طور ویژه در شهر کرمانشاه در مرکز شماره چهار یک برنامه در نظر گرفته شده که قصه‌گویان برگزیده استان کرمانشاه در آن محل به برنامه‌های قصه گویی می‌پردازند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار