زنجان- رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان زنجان از کاهش ۲۰ درصدی میزان پرونده‌ها خبر داد و گفت: میانگین رسیدگی پرونده‌های سازمان قضایی به ۴۰ روز کاهش پیدا کرده است.
کد خبر: ۱۱۱۸۸۹۷
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۸ 07 August 2023

به گزارش تابناک زنجان و به نقل از مهر، رحیم رحیمی ظهر دوشنبه در آئین تودیع و معارفه دادستان‌های نظامی استان زنجان که با حضور معاون نظارت و بازرس سازمان قضائی نیرو‌های مسلح کشور و به میزبانی سالن بقیه‌الله اعظم فراجا برگزار شد، از مقوله امنیت به عنوان تضمین‌کننده بقای حکومت یاد کرد و گفت: با توجه به اهمیت این موضوع، حاکمان در دنیا از هر نوع ماهیتی که برخوردار باشند، برای تحقق امنیت تلاش کرده‌اند.

وی با اشاره به وضعیت پرونده‌های سازمان قضائی نیرو‌های مسلح در استان زنجان، از کاهش ۲۰ درصدی میزان این پرونده‌ها خبر داد و افزود: آمار حاکی از آن است که علاوه بر کاهش ۲۰ درصدی میزان پرونده‌های سازمان قضائی نیرو‌های مسلح در استان زنجان، میانگین رسیدگی به این پرونده‌ها نیز به ۴۰ روز کاهش پیدا کرده است.

رئیس سازمان قضائی نیرو‌های مسلح استان زنجان از انجام ۳۵ مورد بازرسی از یگان‌های شیفت نوروزی خبر داد و خاطرنشان کرد: یکی از وظایف ما نظارت بر رعایت حقوق شهروندی است، به همین خاطر اقدام به بازرسی از یگان‌های شیفت نوروزی کرده‌ایم، حال آنکه موضوعاتی، چون حفظ استقلال نیرو‌های مسلح و نیز برقراری تعامل سازنده با این نیرو‌ها نیز در اولویت برنامه‌های سازمان قرار دارد.

رحیمی با تاکید بر اینکه به واسطه قدرت بالای نیرو‌های مسلح، اگر شاهد ارتکاب جرم از سوی این نیرو‌ها باشیم، موضوع امنیت بیش از سایر موارد به خطر خواهد افتاد، ادامه داد: با توجه به اهمیت این موضوع، رهبر فرزانه انقلاب اسلامی نیز همواره چند مأموریت را به نیرو‌های مسلح واگذار کرده‌اند که یکی از این مأموریت‌ها مقابله با جرایم امنیتی و دیگری پیشگیری از وقوع جرم و تخلف بوده است.

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان زنجان، یکی از اهداف مهم تشکیل چنین سازمانی را پیشگیری از وقوع جرایم امنیتی عنوان کرد و یادآور شد: در همین راستا و با توجه به اهمیت موضوع پیشگیری از وقوع جرم، بیش از پنج مجمع کشوری، ۱۰۰ کمیسیون استانی و بیش از ۴۰۰ کارگروه در امر پیشگیری از وقوع جرم فعال شده است.

وی یکی از رویکرد‌ها و اقدامات جدی سازمان قضایی نیرو‌های مسلح را گسترش برگزاری آموزش‌های پیشگیری از تخلف در بین نیرو‌های مسلح عنوان کرد و افزود: در همین راستا گام‌های بلندی برداشته و موفق شدیم نسبت به آموزش ۸۰۰۰ نفر طی سال گذشته اقدام کنیم که همین امر منجر شد تا شاهد کاهش ۲۰ درصدی ورود پرونده‌ها به سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان زنجان باشیم.

گفتنی است در این مراسم از تلاش‌های ناصر اصل‌کریمیان قدردانی و بهرام علیزاده به عنوان دادستان جدید نظامی استان زنجان معرفی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار