معاون اماکن متبرکه آستان قدس رضوی:
معاون اماکن متبرکه آستان قدس رضوی گفت: پرچم حرم مطهر رضوی به نشانه آغاز ماه محرم تعویض شد و به رنگ مشکی درآمد و این پرچم تا سوم ربیع‌الاول «سه روز پس از شهادت امام رضا(ع)» بر گنبد بارگاه منور رضوی برافراشته می‌ماند.
کد خبر: ۱۱۱۸۸۹
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۶ 14 October 2015

سید خلیل منبتی در مراسم تعویض پرچم گنبد حرم مطهر رضوی در آستانه ماه محرم اظهار کرد: در این مراسم به مناسبت فرارسیدن ماه محرم پرچم سیاه که مزین به آیه شریفه «نصر من الله و فتح قریب»است، توسط تعدادی از خادمان سادات و سرکشیک‌های حرم مطهر رضوی در تشریفات و آئینی خاص همراه با ذکر و مدح ائمه معصومین(ع) و قرائت صلوات خاصه به بالای گنبد منور منتقل و بر فراز گنبد حرم مطهر رضوی به اهتزاز درآمد و این پرچم 63 روز بر فراز گنبد برافراشته می‌ماند.

وی افزود: در این مراسم پرچم حرم مطهر رضوی به نشانه آغاز ماه محرم تعویض شد و به رنگ مشکی درآمد و این پرچم تا سوم ربیع‌الاول «سه روز پس از شهادت امام رضا(ع)» بر گنبد بارگاه منور رضوی برافراشته می‌ماند.

معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی قدمت و پیشینه برگزاری مراسم تعویض پرچم را مربوط به دوران صفوی عنوان کرد و گفت: این آئین در طول تاریخ، دارای فراز و نشیب‌های مختلفی بوده است و از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی به این شکل برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار