بیرجند - ایرنا - فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: ۱۵ هزار و ۱۵۹ کیلوگرم انواع مواد مخدر از ابتدای امسال تا پایان تیرماه در این استان کشف و ضبط شده که نسبت به مدت مشابه ۲ درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۱۱۱۸۸۸۱
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۵ 07 August 2023

به گزارش تابناک خراسان جنوبی و به نقل از ایرنا، سرهنگ حسن شجاعی نسب روز دوشنبه در نشست خبری اظهار کرد: در همین رابطه سه هزار نفر قاچاقچی مواد مخدر دستگیر شدند و ۵۴۰ دستگاه خودرو توقیف شده است.

وی همچنین از کشف ۲ میلیون لیتر سوخت قاچاق از ابتدای امسال خبر داد و گفت: ارزش ریالی پرونده‌های کالای قاچاق هزار میلیارد ریال بوده که در این رابطه هزار و ۱۲۴ دستگاه خودرو نیز توقیف شده است.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی افزود: از این تعداد خودروی توقیف شده ۷۱۳ دستگاه شوتی بودند که کالای قاچاق را در محور‌های استان با سرعت بالا حمل می‌کنند.

وی با اشاره به آمار تصادفات گفت: با توجه به اینکه چهار میلیون و ۶۵۸ هزار و ۲۴ تردد از ابتدای امسال در جاده‌های استان به ثبت رسیده و افزایش ۶ درصدی داشته، اما آمار تصادفات فوتی درون شهری ۶ درصد و تصادفات منجر به فوت جاده‌ای ۱۳ درصد کاهش داشته است.

شجاعی نسب گفت: یکی از اقدامات مهم در حوزه تصادفات که برای کاهش آمار فوتی‌ها نیز اثرگذار بوده، برخورد‌های سلبی است و برای این منظور اعمال قانون و برخورد با رانندگان متخلف در دستور کار است.

وی بیان کرد: ۴۷۰ هزار راننده متخلف در همین رابطه اعمال قانون، چهار هزار و ۵۸ خودرو نیز توقیف شده‌اند.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی با اشاره به اجرای طرح توقیف سیستمی خودرو در این استان گفت: این طرح با دستور مقام قضایی از ابتدای امسال در جاده‌ها اجرایی شد که ۹ هزار و ۶۰۲ خودرو مشمول آن شدند، ۲ هزار و ۸۶۵ خودرو هم به پارکینگ منتقل شد.

وی اضافه کرد: در مجموع ۶ هزار و ۳۹۷ فقره تصادف از ابتدای امسال در استان خراسان جنوبی روی داده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹ درصد افزایش داشته است.

شجاعی نسب همچنین از دستگیری هزار و ۳۵۲ سارق در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: همچنین سه جرم اول در حوزه سایبری استان کلاهبرداری رایانه‌ای، برداشت اینترنتی و هتک حیثیت است که به ترتیب ۴۰ درصد، ۳۲ درصد و ۱۲ درصد کل جرایم را به خود اختصاص می‌دهند.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی ادامه داد: ۱۳ هزار و ۹۰۰ جلد گذرنامه عادی نیز از ابتدای امسال صادر شده و از ابتدای شروع طرح صدور گذرنامه زیارتی در استان ۲ هزار و ۱۳۹ نفر درخواست صدور این نوع گذرنامه را داده‌اند.

وی گفت: از ابتدای امسال بیش از ۱۱۴ هزار تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی استان برقرار شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل چهار درصد افزایش داشته است.

شجاعی نسب اظهار کرد: از این تعداد، افراد در ۳۶ هزار تماس راهنمایی و ارشاد شدند و ۶۲ هزار تماس هم عملیاتی شده است.

وی افزود: ۳۱ هزار مراجعه حضوری به پاسگاه‌های انتظامی از ابتدای امسال داشتیم همچنین هشت هزار و ۳۶۵ نفر در مراکز مشاوره خدمات دریافت کرده‌اند که ۷۸ درصد پرونده‌ها منجر به صلح و سازش شده است.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی یادآور شد: ۹۰ درصد کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها با مراجع قضایی ارتباط الکترونیکی دارند که در حذف هزینه‌های اضافی، اثر مطلوب داشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار