اردبیل- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: توطئه دشمن در کاهش مشارکت مردم در انتخابات پیش رو تلاشی بیهوده و عبث است.
کد خبر: ۱۱۱۸۸۲۹
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۶ 07 August 2023

به گزارش تابناک اردبیل، رضا قاسمیان در گفتگویی، اظهار کرد: براساس مقام معظم رهبری چهار راهبرد انتخابات مورد توجه و تمرکز است تا ما بتوانیم در این سرفصل‌ها به اهداف شایسته‌ای در اعتلای نظام اسلامی دست پیدا کنیم.

وی موضوع اول را امنیت انتخابات اعلام و خاطرنشان کرد: خود انتخابات امنیت ساز است و در سایه مشارکت بالای مردم در انتخابات امنیت پایدار کشور نیز تأمین می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل از سلامت انتخابات به عنوان دومین راهبرد اساسی یاد کرد و گفت: برای تأمین سلامت انتخابات نقش همه احزاب، گروه‌ها و دستگاه‌های اجرایی بسیار مهم و اساسی است و سلامت انتخابات می‌تواند زمینه ساز وثوق و اعتماد بیشتر باشد.

قاسمیان راهبرد سوم را رقابت سالم و راهبرد چهارم را جلب مشارکت حداکثری عنوان کرد و گفت: هرچقدر تعداد داوطلبان و کاندیدا‌های انتخابات مجلس بیشتر باشد فضای رقابتی و جلب مشارکت مردمی را شاهد خواهیم بود.

وی ادامه داد: مجلس به دلیل آنکه در رأس امور است و رکن تصمیم گیری و تصمیم سازی در کشور است جایگاهی بی نظیر دارد و نمایندگان مجلس نیز با توجه به این ابهت می‌توانند در عرصه‌های مختلف نقش آفرینی کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل اختیارات مجلس را در حوزه تحقیق و تفحص و نظارت و حتی تدوین برنامه و بودجه و تدارک برنامه کلان کشوری یادآور شد و بیان کرد: تبلیغات دشمن در بی اعتبار کردن این جایگاه مشهود است و در ماه‌های آینده شدت این تبلیغات علیه مجلس و کاندیدا‌ها بیشتر نیز خواهد شد.

قاسمیان تلاش نظام بیگانه را در زیر سوال بردن سلامت نظام انتخابات یادآور شد و گفت: دشمنان با ایجاد ناامنی و توطئه‌های دیگر سعی می‌کنند تا کاهش مشارکت مردم را زمینه ساز شوند در حالی که جایگاه و اعتبار مجلس در ارتقای مشارکت مردم است.

وی بیان کرد: مردم استان اردبیل در سال‌های اخیر با افزایش مشارکت در صحنه انتخابات نشان دادند که در ۱۱ اسفند امسال نیز پیشتاز در این رویداد سیاسی و تأثیرگذار در عرصه‌های مدنی خواهند بود تا بار دیگر در سایه انتخابات انسجام ملی نیز شکل گیرد.

دعوت از احزاب و جریان‌های سیاسی برای حضور در انتخابات

رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل با دعوت از احزاب، گروه‌ها و جریان‌های سیاسی و حزبی استان اردبیل برای معرفی کاندیدا‌های مختلف گفت: حتی آحاد مردم در شهرها، روستا‌ها و محلات می‌توانند افراد توانمند را برای حضور در انتخابات ترغیب و تشویق کنند.

قاسمیان ادامه داد: ما در این استان با افراد نخبه، توانمند و خوشفکری روبرو هستیم که می‌توانند با حضور در جایگاه مجلس به تغییر و تحول اساسی کشور کمک کنند که بهتر است در این حوزه عزمی جدی و عمومی شکل گیرد.

وی بیان کرد: هرقدر تعداد داوطلبان بیشتر باشد ما با تعدد افکار و اندیشه‌ها روبرو خواهیم بود و این امر می‌تواند زمینه ساز تضارب آرای بیشتر باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل به حماسه ۱۱ اسفند و جشن بزرگ مشارکت مردم اشاره کرد و افزود: فرآیند انتخابات از ۱۹ خرداد آغاز شد و تا ۲۵ خرداد فرصت استعفای مدیران و مسئولان از سمت‌های خودشان بود تا در صورت کاندیدا شدن برای نمایندگی مجلس از صحنه مدیریت کنار بروند.

قاسمیان تشکیل کمیته‌های مختلف و همراهی مدیران استانی را در جلسات ستاد انتخابات یادآور شد و بیان کرد: از فردا تا ۲۲ مردادماه مرحله پیش ثبت نام انتخابات همزمان با کشور در استان اردبیل نیز آغاز می‌شود تا داوطلبان پیش ثبت نام را در سامانه و درگاه ملی وزارت کشور انجام دهند.

وی با اشاره به تغییر ۵۷ ماده انتخاباتی از سوی مجلس و تائید شورای نگهبان و ابلاغ به وزارت کشور اظهار کرد: با توجه به اینکه در گذشته تنها سه ماه فرصت بررسی صلاحیت‌ها و استعلام مدارک بود این تنگنای زمانی به ۲۵۰ روز افزایش یافته تا در این مدت با فراغ بال بیشتر همراه با دقت و صحت مدارک و مستندات داوطلبان بررسی شود.

رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل اضافه کرد: این پیش ثبت نام برای داوطلبان نمایندگی مجلس الزام‌آور است و در زمان ثبت نام نهایی که از ۲۷ مهرماه به مدت یک هفته خواهد بود کد رهگیری صادر شده برای ثبت نام نهایی الزام‌آور خواهد بود.

قاسمیان بیان کرد: در پیش ثبت نام مدارک هویتی، نظام وظیفه و مدرک تحصیلی به همراه استعفای مدیران بارگزاری می‌شود تا در این مرحله که ثبت نام به صورت برخط و عمده استعلامات نیز آنلاین است داوطلبان در جریان روند استعلامات قرار گیرند.

وی گفت: اطلاعات ثبت شده داوطلبان طبقه بندی و محرمانه مورد صیانت قرار می‌گیرد مگر آنکه خود داوطلبان ثبت نام خود را آشکار کنند و وزارت کشور نیز روزانه اطلاعات عددی را در اختیار رسانه‌ها قرار می‌دهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل بیان کرد: در تغییرات اعمال شده قانون انتخابات علاوه بر شکل گیری هیئت مرکزی اجرایی در وزارت کشور هیئت‌های اجرایی استان نیز با برخی تغییرات کمی روبرو شده اند که در سه ماه مانده به انتخابات این تغییرات اعلام خواهند شد.

قاسمیان تصریح کرد: در این تغییرات که مثبت و در مسیر افزایش سلامت و مشارکت مردم است تلاش بر افزایش اختیارات اجرایی و همچنین تعیین مراجع حل اختلاف است تا سلامت و شفافیت بیشتری را در انتخابات پیش رو شاهد باشیم.
منبع/مهر

برچسب ها: اردبیل ، انتخابات ، دشمن
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار