نقدی به تکرار برگزاری مراسم روز خبرنگار در غرب استان ؛
کد خبر: ۱۱۱۸۷۵۵
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۱ 06 August 2023

به گزارش تابناک مازندران ، خبر مازندران نوشت:  طبق تقویم ۱۷ مرداد همه ساله به عنوان روز خبرنگار شناخته می شود و این روز توسط متولیان امور در دولت و سایر بخش‌های عمومی و غیر دولتی، آیین تجلیل برگزار می‌شود. با استقرار دوره جدید خانه مطبوعات استان که در سایه عملکرد ضعیف  مسئولین وقت اداره کل فرهنگ و ارشاد و چراغ سبز مسئولین سیاسی استانی و در عین حال مشی انحصار طلبانه برخی از نااهلان مطبوعات ظهور پیدا کرد ، این خانه از انجام وظایف اولیه خویش ناتوان است و حتی رابطین و نمایندگانش در شهرستان‌ها هم منفعلانه عمل می‌کنند، انتظار می‌رفت مدیرکل جدید و جوان فرهنگ و ارشاد استان با گسترده‌تر کردن چتر و نگاه حمایتی خود از رفتارهای ناحیه گرایی و جغرافیامداری خانه مطبوعات استان که برای سومین سال پیاپی آیین روزخبرنگار را به غرب استان  سوق داده اند، پرهیز می‌کرد و فضای مناسبی برای تعادل بخشی را برای همه اهالی مطبوعات و رسانه های استان فراهم می‌کرد. ناگفته نماند متاسفانه در سال های اخیر جهت گیری‌های سیاسی و جغرافیایی و رفاقتی بر تصمیمات مستقل، بیطرفانه و کارشناسی تا حدودی غلبه کرده‌است که تداوم و‌ تکرار آن موجب بی‌اعتمادی قاطبه اهالی خانه و اصحاب قلم می‌شود. در انتقاد از عملكرد خانه مطبوعات استان مازندران و نیز متابعت مسئولین اداره کل فرهنگ و ارشاد بایستی  تصريح کرد  خانه مطبوعات بايد با نشاط‌تر و فعال‌تر در زمينه انجام فعاليت‌هاي صنفي مطبوعات استان حضور داشته باشد.

طی این مدت  حمايت‌هاي صورت گرفته از سوي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان از خانه مطبوعات  کم نبود چرا که خانه مطبوعات يك نهاد متعلق به خود مطبوعات است و نبايد ارشاد در اين زمينه متولي باشد. با این حال فضای یکصدایی حاکم بر خانه مطبوعات و برگزاری انتخابات مناقشه برانگیز ادوار قبل چنین فضایی را صورت بخشید.
همه كارها و فعاليت‌هاي مربوط به مطبوعات از جمله برگزاری روز خبرنگار بايد از طريق اين خانه و با مشورت و نظرخواهی از مجمع عمومی و منتخبین واقعی و نخبگان این بخش پيگيري شود ولي تاكنون اين خانه عملكرد موفقي نداشته‌است.
از معاون مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان مازندران انتظارداشتیم که رویکرد و سیاستگذاری گذشته را که به شکاف اهالی خانه بود، تغییر می‌داد و اصلاح می‌کرد. اهميت برگزاري مراسم باشكوه در روز 17 مرداد ماه هم‌زمان با روز خبرنگار برکسی پوشیده نیست. معلوم نیست چه کسانی در زمره پیشکسوتان و افراد باتجربه و خبره کار قرار دارند که قرار است تجلیل شوند‌. از مدیرکل جدید می خواهیم در راستای کنشگری و شفاف مداری، پاسخگوی برخی از زوایای کار باشند. بايد از قبل، از خبرگان حوزه رسانه بدون وابستگی‌ها و دلبستگی‌ها با تبادل نظر و ايده‌ها سعي می‌کردند  تا به يك نتيجه مطلوب در نحوه برگزاري مراسم روز خبرنگار در استان مازندران دست پیدا می‌کردند.

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار