با شرکت120 نفر از خادمان سید الشهداء در موسسه قرآنی مسجدالنبی قشم ؛
تابناک هرمزگان- کارگاه آموزشی توجیهی یک روزه خادمین موکب انصار المهدی (عج) شهرستان قشم با شرکت120 نفر از خادمان سید الشهداء در موسسه قرآنی مسجدالنبی قشم برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۱۸۶۸۶
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۲ 06 August 2023

برگزاری کارگاه آموزشی توجیهی یک روزه خادمین موکب انصار المهدی (عج) شهرستان قشم

 

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان از قشم//  طی این کارگاه که با حضور حضرات آیت الله درویشی و آیت الله معصومی و همچنین دکتر حاجبی امام جمعه شهرستان قشم ، دکتر حسینی تختی فرماندار شهرستان قشم و جناب سرهنگ امیری کیا فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قشم برگزار گردید، در ابتدا سید حامد مظلومی مسئول موکب انصار المهدی (عج) قشم پس از خیرمقدم خدمت میهمانان استانی و شهرستانی و حضور پرشور خادمین در جلسه به ارائه گزارشی از وضعیت این موکب پرداختند.
طی این نشست آموزشی آیت الله سید محمد علی معصومی استاد اخلاق حوزه‌های علمیه و از روحانیون سرشناس هرمزگان اظهارداشت: امام حسین(ع) جان خود را فدا کرد تا انسانیت به حقیقت وجود خود پی‌ببرد.
وی افزود: حقیقت مکتب سیدالشهدا علیه‌السلام، اضافه کردن معارف به حقیقتِ منِ انسانی است، که خارج از هیکل مثالی است، چرا که بدن و چهره‌ای که داریم یک ابزار برای حقیقت وجود است تا روح بتواند با استفاده با این ابزار خود را رشد دهد.
آیت الله قنبر درویشی امام جمعه موقت بندرعباس با بیان اینکه شور حسینی و ارادت به ائمه اطهار (ع) در ایران اسلامی موج می زند گفت: اربعین حسینی در امتداد رسالت رسول خدا و در مسیر فرج امام زمان (عج) قرار دارد.
دکتر حسینی فرماندار شهرستان قشم در بیان همکاری در خدمت به زائران ابا عبدالله الحسین (ع) یادآور شد با توجه به گرمی هوا خدام باید شرایط لازم را دارا بوده، تحمل خدمت در وضعیتهای سخت را داشته باشند.
دکتر حاجبی امام جمعه شهرستان قشم نیز در این گردهمایی آموزشی تأکید کرد: اربعین در حوزه تمدنی جهان اسلام یک مسأله شاخص و بی‌بدیل است.
وی با بیان اینکه زمان اعزام کاروان موکب انصارالمهدی قشم به سمت کشور عراق و کربلا نزدیک است گفت: ان شاء الله با برنامه ریزی های انجام شده برای خدمت به زائران شرکت کننده در مراسم راهپیمایی میلیونی اربعین این موکب همچون سال گذشته موکب نمونه و نماینده شایسته استان هرمزگان و ایران عزیز خواهد بود.
جناب سرهنگ امیری کیا فرمانده ناحیه مقاومت بسیج قشم نیز تصریح کرد: با توجه به گرمی هوا همه با هم همکاری و همدلی داشته باشیم و با برنامه ریزی کمبودهای فعلی را مرتفع و میزبان خوب و شایسته ای برای زوار پیاده روی اربعین باشیم.
شایان ذکر می باشد کارگاه مسائل امنیتی و حفاظتی،کارگاه آداب خادمیاری، کارگاه کمک های اولیه هلال احمر،کارگاه شبکه بهداشت و درمان و مسائل بهداشتی، بیوتروریستی، کارگاه اطفای حریق و آتش نشانی از دیگر برنامه های کارگاه یک روزه بود.
موکب انصارالمهدی (عج) قشم از سال 1396 فعالیت خود را آغاز کرده و هر ساله در ایام پیاده روی اربعین حسینی به زوار حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) در شهر کربلا خدمت رسانی می کند.

 

انتهای پیام//

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار