کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: امروز در مشهد افزایش گرد و غبار رخ خواهد داد اما در ساعات بعدازظهر احتمال بارش باران وجود دارد که تا حدودی از غلظت آلاینده‌های جوی می‌کاهد و به این ترتیب وضعیت هوا در شرایط بهتری قرار خواهد گرفت.
کد خبر: ۱۱۱۸۶۱۸
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۲ 06 August 2023

به گزارش تابناک رضوی، آذر رضایی‌پور با بیان این مطلب گفت: طبق پیش‌بینی‌ها و هشدار‌های صادر شده امروز در استان افزایش غلظت گردو غبار، کاهش میدان دید و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: بعدازظهر نیز در مناطق بادخیز از جمله در نیمه شرقی، وزش باد به شکلی شدیدتر همراه با طوفان گرد و خاک رخ خواهد داد؛ ضمن اینکه از همان ساعات تا شب در دامنه‌های هزارمسجد و بینالود احتمال افزایش ابر و وقوع رگبار پراکنده باران و رعد و برق و همچنین بارش تگرگ، جاری شدن روان‌آب و سیلاب وجود دارد.

رضایی‌پور ادامه داد: ساعات پایانی شب به طور موقت از غلظت گرد و غبار معلق در هوا کاسته می‌شود، اما فردا ظهر مجددا در نیمه شرقی و مناطقی از مرکز استان بر غلظت گرد و غبار افزوده خواهد شد.

وی ادامه داد: در مشهد نیز امروز تا اواخر وقت اداری افزایش گرد و غبار پیش‌بینی می‌شود، اما در ساعات بعدازظهر احتمال بارش باران وجود دارد که این موضوع تا حدودی از غلظت آلاینده‌های جوی می‌کاهد و وضعیت هوا در شرایط بهتری قرار خواهد گرفت، اما فردا بعدازظهر مجددا بر غلظت آلاینده‌های جوی افزوده خواهد شد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی اضافه کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ریوش با ١۵ و داورزن با ۴٢ درجه به ترتیب خنکترین و گرمترین شهر‌های خراسان رضوی بوده‌اند. همچنین بیشترین شدت وزش باد از رشتخوار با سرعت ۶٨ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

وی با اشاره به اینکه طی همین مدت کلانشهر مشهد نوسانات دمایی بین ۲۲ تا ٣٧ درجه را به ثبت رسانده، گفت: امروز دمای هوای این کلانشهر در گرمترین ساعات به ٣۴ و در خنکترین ساعات به ٢۴ درجه خواهد رسید.

با توجه به گزارش پایش آلاینده‌های زیست محیطی مشهد مقدس، شاخص کنونی کیفیت هوای مشهد با عدد ٣٣٧ در شرایط خطرناک قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار